eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaGrupypl.praca.dyskusjeA teraz...Re: A teraz...
  • Data: 2005-09-07 10:16:03
    Temat: Re: A teraz...
    Od: " Marek" <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Piotr <s...@r...com> napisał(a):

    > Nie bardzo mogę sobie wyobrazić jak jedna osoba która oprócz wykonania
    > samej pracy potrzebuje jeszcze czas na przejazdy między siedzibami
    > usługobiorców, wypisanie faktur, pobajerzenie z klientami, zakupy
    > podzespołów w hurtowni, była w stanie, nawet przy założeniu maksymalnej
    > wydajności wykonać fizycznie więcej pracy niż 1-2 osoby które całe 8
    > godzin przeznaczają tylko na wykonywanie konkretnej czynności.
    > Zresztą przy usługach nie robi się na akord tylko powoli i dokładnie ;)
    > żeby klient nie mógł wybrzydzać "panie, tyle kasy za 10 minut roboty?!".
    >
    A jednak. Spotkałem się nie raz ze zjawiskiem, że nawet w przypadku
    jednoosobowej firmy, szef (właściciel) wykonuje usługi, a obsługą klienta,
    przyjmowaniem zleceń, fakturowaniem itp., zajmuje się rodzina.
    Jaki jest inny powód niż wykonanie większej ilości zleceń
    w tym samym czasie :) ?


    > Jeśli taki zewnętrzny usługodawca byłby w stanie pracując dla danej
    > firmy przez np. jeden dzień w tygodniu odebrać zajęcie pełnoetatowemu
    > pracownikowi to coś jest nie tak z organizacją pracy. Znaczyłoby to że
    > etatowiec tak naprawdę efektywnie pracuje tylko przez 1/5 czasu pracy a
    > resztę dnia się obija. I co ma zrobić pracodawca, ustalić stawkę na
    > takim stanowisku na 20% normalnej pensji (bo taka jest rzeczywista
    > wartość pracy)? Czy zorganizować delikwentowi jakieś dodatkowe zajęcie,
    > ale wtedy zacznie protestować cieć, goniec czy sprzątaczka że ten wredny
    > komputerowiec zabiera im chleb.
    >
    To też nie do końca prawda :) Jeżeli faktyczne usługa potrzebna jest raz
    w tygodniu, to O.K. Ale jeżeli faktycznie usługa jest potrzebna przynajmniej
    raz dziennie, to znaczy, że motywem jest przejście z pracowników etatowych
    na firmy zewnętrzne - klient zapłaci, bo faktury idą w koszty.


    Marek


    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1