PracaGrupypl.praca.dyskusjeA teraz... › Re: A teraz...
  • Data: 2005-09-04 19:12:42
    Temat: Re: A teraz...
    Od: "Koziorozec" <k...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > I jak sie jest odpowiednio mlodym!!!!
    > http://www.pup.szn.pl/efs.html

    No właśnie!
    Ale muszę Ci powiedzieć, że są również szkolenia dla osób
    powyżej 25. roku życia, dla długotrwale bezrobotnych, w ramach
    tzw. działań 1.3 - Przeciwdziałanie i zwalczanie długotrwałego
    bezrobocia - osoby pozostające w rejestrze powiatowego urzędu
    pracy łącznie przez okres ponad 12 miesięcy w okresie ostatnich
    2 lat. Inna rzecz, jakie szkolenia są oferowane:

    "KIERUNKI SZKOLEŃ:
    1. SPAWANIE W OSŁONIE CO2 Z UPRAWNIENIAMI EURO
    - ILOŚĆ MIEJSC: 10
    1. KIEROWCA-OPERATOR WÓZKÓW JEZDNIOWYCH
    Z NAPĘDEM SILNIKOWYM - ILOŚĆ MIEJSC: 20
    2. EKSPLOATACJA URZĄDZEŃ I SIECI ELEKTROENERGE-
    TYCZNYCH UPRAWNIENIA TYPU "E" - ILOŚĆ MIEJSC: 10"

    Ale może właśnie takie, jakich osób brakuje na danym terenie.

    > - Księgowość, kadry i płace (2,5 m-ca)
    > - Kompleksowa obsługa biura (2,5 m-ca)
    > - Europejski Certyfikat Umiejętności Komputerowej (2 m-ce)
    > - ABC Biznesu (3,5 m-ca)
    > - Operator wózków widłowych (1,5 m-ca)
    > - Opiekunka do dziecka (6 m-cy)
    > - Bukieciarz-florysta (2 m-ce)
    > - Nowoczesny sprzedawca (1,5 m-ca)
    > - Grafika komputerowa i tworzenie stron WWW (0,5 m-ca)
    [...]

    Zastanawiam się, kto właściwie decyduje o tym, jaka będzie
    tematyka szkoleń dla bezrobotnych. Jeśli ktoś mi powie, że jest w tym
    uwzględniane zapotrzebowanie rynku pracy na dane stanowiska po takich
    przeszkoleniach, to LOL.
    O ile mogę zrozumieć "księgowość, kadry i płace" (jest popyt, ale w gruncie
    rzeczy na pełną księgowość, a na takich kursach - uczą tylko na księdze),
    "Operator wózków widłowych", "barman", "ABC biznesu", to nijak nie mogę
    zrozumieć skąd pomysły, np. na szkolenie: "Grafika komputerowa i tworzenie
    stron WWW". Chyba sami widzicie, że teraz można się tego samemu nauczyć,
    poza tym konkurencja jest bardzo duża (poziom autorów stron też
    zróżnicowany).
    Jeszcze jeden - ECDL (ECUK) - zupełnie nieprzydatny, bo pracodawcy
    w ogóle nie wiedzą, co to jest. Jeśli ktoś ma w domu komputer lub jakiś
    inny,
    regularny dostęp do niego, to sam nauczy się dobrze obsługiwać programy
    z zakresu kursu. A i tak nie taki akurat papierek się będzie liczył, tylko
    to, czy
    jak cię posadzą do kompa i powiedzą: "niech mi pan(i) przepisze to podanie
    i sformatuje tekst adresu: wcięcie tekstu 8 cm; nagłówek wycentrowany,
    reszta tekstu wyjustowana, a podpis wcięty do połowy szerokości strony
    i wyśrodkowany". A pan/pani siada i centruje tekst poprzez wpisanie dużej
    ilości spacji na początku wiersza, albo wrzuca kilka-/naście tabulatorów...
    Tragedia.
    A ECDL to teraz bardo łatwo zdać, nawet dzieci w szkołach podstawowych
    i gimnazjach to zaliczają.
    Jeśli ktoś po tym kursie nie będzie miał dostępu do kompa i - przede
    wszystkim
    - chęci do rozwijania i utrwalania tej wiedzy/umiejętności, to i tak jest to
    stracony
    czas i pieniądze.
    A tak w ogóle, to na pewnym kursie, gdzie miały być zajęcia z podstaw
    obsługi
    komputera (Internet: przeglądarka, e-maile; Word, Excel itp.), prowadzący
    nie
    wiedział, co ma właściwie przekazać, bo na 10 osób w grupie - 9 doskonale
    sobie
    radziło z wyszukiwaniem informacji w internecie, pisaniem/wysyłaniem
    e-maili,
    podstawowym formatowaniem tekstu w Wordzie itp. I co ciekawe, były to
    właśnie
    osoby po 25. roku życia ;)

    --
    Koziorozec