PracaGrupypl.praca.dyskusjeA teraz... › Re: A teraz...
    From: Kira <c...@-...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: A teraz...
    Date: Sun, 04 Sep 2005 08:43:57 +0200

    Re to: Krzysztofsf [Sat, 03 Sep 2005 23:30:37 +0200]:

    > Eutanazja???

    Pewnie sie uciesza :)

    > Robic nie nalezy z bezrobotnymi, tylko z systemem.

    Nie no, to jest oczywiste. Ale ja sie pytam co zrobic z tymi
    bezrobotnymi tutaj. Wiesz, oni sa, jecza ze nie maja teraz,
    a zmiana systemu troche trwa. Czyli jesli z nimi tu i teraz
    nic nie zrobisz, to zrobisz dokladnie to samo co ja: zostawisz
    ich samym sobie i zajmiesz sie wazniejszymi i przyszlosciowymi
    rzeczami.

    Ale zdaje sie, ze juz zostalo jasno okreslone ze to ZLE JEST.

    Poza tym, ich to rozwiazanie nie usatysfakcjonuje, wiec nadal
    beda jeczec, wiec cel nie zostanie osiagniety.

    > Zniesc koniecznosc obowiazkowych ubezpieczen przedewszystkim,
    > nastepnie ulatwic zwalnianie i przyjmowanie pracownikow do pracy

    Z tym sie zgadzam, to powinny byc jednak kwestie negocjowalne
    przy podpisywaniu umowy a nie odgornie narzucone. Jak widac po
    postach na tej grupie chocby, nie tylko pracodawca czasami chce
    pozbyc sie szybciej pracownika, ale i pracownik pracodawcy, tak
    ze korzysc najwyrazniej bylaby obustronna.

    > zmniejszyc ilosc obowiazkowych dni urlopowych

    A tu mi sie z kolei wydaje, ze z tym urlopem to calkiem niezle
    rozwiazane jest. Czasami czlowieka jednak trzeba wykopac z firmy
    zeby odpoczal. Mniej pracoholikow.

    > Natomiast jak najsurowniej scigac nieplacenie pracownikom (z KK)
    > oraz zmuszanie ich do pracy w sposob uragajacy bezpieczenstwu lub
    > bezplatnie.

    Przy pracy niebezpiecznej z powodu zaniedban tak, to juz powinien
    byc IMO KK. Wynagrodzenia moga sobie zostac w sumie w sadach pracy,
    zazwyczaj troche inaczej wygladaja same rozprawy.

    Kira