PracaGrupypl.praca.dyskusje50 latkowie w nowej rzeczywistośći › Re: 50 latkowie w nowej rzeczywistośći
    From: "Miki" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: 50 latkowie w nowej rzeczywistośći
    Date: Wed, 15 Jan 2003 15:27:16 +0100
    Sender: m...@p...onet.pl@213.17.181.174

    Użytkownik "anna " <a...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:b03eal$jl1$1@news.gazeta.pl...
    > Trudno się w niej znależć. Do niedawna jakoś dawalam sobie radę ale to sie
    > skończyło. Straciłam pracę w sierpniu. Do dziś szukam i spotykam się z
    > drwiącym uśmiechem co ta starucha jeszcze chce.

    <ciach>

    Nie chcę się mądrzyć ani dawać "dobrych rad", bo mam ledwie
    kilka lat więcej niż połowa 50-tki, ale powiem tylko, że
    przeczytałem niedawno książkę pt. "Kto zabrał mój Ser".

    Trochę o niej wcześniej słyszałem, a że nie była zbyt droga, więc
    kupiłem. Zaleta tej przypowiastki polega na tym, że mówi wprost
    o rzeczach, o których każdy z nas może i wie, ale jakoś mało kto
    stosuje w praktyce. Chodzi o nasze zachowanie i nasze odczucia
    w chwili gdy tracimy Ser (czyli wszystko co jest ważne dla naszego
    życia - pracę, mieszkanie, powodzenie, szczęście, bezpieczeństwo).
    Ludzki umysł obwinia o to innych ludzi i cały świat, piętrzy problemy,
    stawia przeszkody, szuka wymówek i stawia żądania.
    Tymczasem nasz od dawna tłumiony instykt po prostu założyłby
    wygodne buty i poszedł szukać Nowego Sera.

    Nawet jeśli się tego Nowego Sera nie znajdzie lub znajdzie po
    bardzo długim czasie, to nie szukać go jest czystym szaleństwem.

    Naprawdę polecam wszystkim tą książkę (a raczej książeczkę - czyta się
    pół godziny). Nie napełni sią nią żołądka i nie spłaci długów w bankach,
    ale można zmienić swoje nastawienie do życia, a to jest już coś warte.

    Miki