PracaGrupypl.praca.dyskusje › Przyczyna zwolnienia lekarskiego.

  • 1. Data: 2006-05-30 20:10:16
    Temat: Przyczyna zwolnienia lekarskiego.
    Od: "Sebastian C." <a...@w...pl>

    Czy pracodawca ma prawo uzyskac informacje (od lekarza) jaka jest przyczyna
    wystawienia dla pracownika zwolnienia lekarskiego? Domyslam sie że nie. Czy
    pracownik ma obowiązek udzielić pracodawcy takiej informacji. Pewnie też
    nie. Jakie są więc mozliwości pracodawcy aby taką informacje uzyskać?
    Druczek zwolnienia zawiera -kod (przyczyny, choroby), gdzie mozna znaleźć
    listę przynalezności kodów do danej "przyczyny".

    I jeszcze: Jesli pracownik jest na zwolnieniu w którym jest zaznaczone -
    chory musi leżeć, a potem widuje się daną osobę na ulicy, lub w innych
    okolicznościach (np. w pracy w ogródku :) ), to czy i jakie kroki może
    poczynić pracodawca wobec pracownika.

    SS

  • 2. Data: 2006-05-30 21:47:13
    Temat: Re: Przyczyna zwolnienia lekarskiego.
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska.pl>

    W wiadomości news:e5i5a0$9jn$1@achot.icm.edu.pl Sebastian C.
    <a...@w...pl> pisze:

    > Czy pracodawca ma prawo uzyskac informacje (od lekarza) jaka jest
    > przyczyna wystawienia dla pracownika zwolnienia lekarskiego?
    Lekarz miałby cokolwiek mówić pracodawcy o swoim pacjencie??? Czyś ty
    oszalał?
    Zresztą ten pracodawca do dureń chyba - przyczyną wystawienia zwolnienia
    jest przecież w sposób oczywisty niezdolność do pracy spowodowana chorobą.
    Ale domyslam się, że tobie chodzi o informację jaka to choroba jest
    przyczyna zwolnienia.

    > Czy pracownik ma obowiązek udzielić pracodawcy takiej
    > informacji.
    Oczywiście, że nie.

    > Jakie są więc mozliwości pracodawcy aby
    > taką informacje uzyskać?
    A po co ci ona? Co ci do tego na co pracownik choruje? Chciałbyś żeby
    wiedział o twoich chorobach?

    > Druczek zwolnienia zawiera -kod (przyczyny,
    > choroby), gdzie mozna znaleźć listę przynalezności kodów do danej
    > "przyczyny".
    Tego ci ułatwiać nie będę, ale nie trać nadziei - pewnie ktoś inny się bez
    sensu wychyli.

> [...]
    > lub w innych okolicznościach (np. w pracy w ogródku :) ), to czy i
    > jakie kroki może poczynić pracodawca wobec pracownika.
    Co to znaczy "widuje się"? Kto widuje?
    Najprościej - jest to działanie na szkodę pracodawcy przez niezgodne z
    przeznaczeniem wykorzystywanie okresu niezdolności do pracy. Można
    zastosować kary
    porządkowe, a nawet wypowiedzieć umowę. Tylko trzeba to móc udowodnić.
    Można spróbować także postarać się aby ZUS skontrolował zasadność
    zwolnienia.

    Jotte

  • 3. Data: 2006-05-31 07:25:01
    Od: "fart" <a...@w...pl>

    > Można spróbować także postarać się aby ZUS skontrolował zasadność
    > zwolnienia.

    U nas ZUS na te zgłoszenia reaguje szybko ...... tutaj nic im nie mogę
    zarzucić .... nawet jak płaci płatnik ... też kontrolują zasadność wydanego
    zwolnienia oraz sposób jedo wykorzystania ..... :)))
    Miałem to już kilka razy, kiedy pracownik walnął zwolnieniem i
    heeeejaaaaaaaaa na fuchę lub cycuś podobnego :)))))) a na drugi dzień
    pracownik zaliczył kontrolę pań ZUS w domu i wezwanie na komisję i d000pa ze
    zwolnienia ..... :))))))

    wg mnie to najlepszy środek a w dodatku nikt nie wie, że pracodawca wezwał
    ZUS :)))))

    czasami liniwy ZUS odmawia w czasie okresu płatności płatnika składek za
    chorobowe udania się na kontrole ale z regóły kilka celnych "członków"
    skierowanych w odpowiedniego kierownika sprawia, że procedura ruszy :))))))

    pozdrawiam
    fart

  • 4. Data: 2006-05-31 09:32:22
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska.pl>

    W wiadomości news:e5jgd7$kcp$1@atlantis.news.tpi.pl fart <a...@w...pl>
    pisze:

> [...]
    > heeeejaaaaaaaaa na fuchę lub cycuś podobnego :)))))) a na drugi dzień
    > pracownik zaliczył kontrolę pań ZUS w domu i wezwanie na komisję i
    To widocznie jakiś frajer. Jakby miał trochę rozsądku i wiedzy to by się do
    tego odpowiednio przygotował i d000pa z kontroli i komisji. ;)

    Jotte

  • 5. Data: 2006-06-01 08:09:58
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska.pl>

    W wiadomości news:e5iehb$8pq$1@news.dialog.net.pl Jotte
    <t...@w...spam.wypad.polska.pl> pisze:

> [...]
    Jeszcze jedno, sprawdziłem: druk ZUS ZLA wystawiany jest w 3 egzemplarzach,
    ten dla pracodawcy ma (powinien mieć) pustą rubrykę kod (naprawdę nazywa się
    to numer statystyczny choroby). Tak więc pracodawca nie ma formalnie
    możliwości poznać przyczyny niezdolności pracownika do pracy.

    Jotte

  • 6. Data: 2006-06-01 09:33:54
    Od: Dariusz Tarczoń <t...@i...pl>

    Jotte napisał(a):

> [...]
    > to numer statystyczny choroby). Tak więc pracodawca nie ma formalnie
    > możliwości poznać przyczyny niezdolności pracownika do pracy.

    teoria to jedno... ale osoby wypisujace L4 czesto sie myla i np numer
    statystyczny choroby jest w innej kratce, a to wydadza niewlasciwa kopie
    druczku, a to sie druczki lekko przesunely.. ;).

    Tylko po co komu to sprawdzac... :)

    Pozdrawiam...

  • 7. Data: 2006-06-01 10:08:47
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska.pl>

    W wiadomości news:e5mcar$5ti$2@atlantis.news.tpi.pl Dariusz Tarczoń
    <t...@i...pl> pisze:

    > teoria to jedno... ale osoby wypisujace L4 czesto sie myla i np numer
    > statystyczny choroby jest w innej kratce, a to wydadza niewlasciwa kopie
    > druczku, a to sie druczki lekko przesunely.. ;).
    Lekarze są obowiązani druk przeznaczony dla pracodawcy wypełniać oddzielnie,
    tak aby nie doszło do odciśnięcia się numeru wypisywanego na pozostałych 2
    egzemplarzach. Niedbalstwo zawsze jest możliwe, dlatego pracownik powinien
    mieć świadomość zasad wystawiania takich dokumentów aby móc żądać ich
    przestrzegania. We własnym i innych interesie.

    > Tylko po co komu to sprawdzac... :)
    To już pytanie do Sebastiana C. jako wątkoczyńcy. ;)
    Chociaż niektóre informacje pewnie by pracodawcę zainteresowały, może np.:
    T51 - efekt toksyczny alkoholu
    Y91 - objawy działania alkoholu w zależności od stężenia
    F20 - schizofrenia
    T40 - zatrucie środkami narkotycznymi i psychodysleptycznymi
    (halucynogennymi).
    ;)

    Jotte

  • 8. Data: 2006-06-01 10:57:27
    Od: " Marcin Oździński" <m...@g...pl>

    > Tego ci ułatwiać nie będę, ale nie trać nadziei - pewnie ktoś inny się bez
    > sensu wychyli.
    Hmmm jeśli ktos nie umie obsługiwać google to wątpie żeby umiał odnaleźć
    odpowiedni indeks w bazie :)

  • 9. Data: 2006-06-01 20:48:44
    Od: "Sebastian C." <a...@w...pl>

    Jakby ktos jeszcze nie umial obslugiwać google

    http://med.finn.pl/med/indexchr.stm