PracaGrupypl.praca.dyskusje › [Prasa] Kierowcy MPK uciekają z Poznania na Wyspy

  • 61. Data: 2006-09-30 00:26:54
    Temat: Re: [Prasa] Kierowcy MPK uciekają z Poznania na Wyspy
    Od: "Any User" <a...@m...com>

    > Czyli jej nie ma. Bądź poważny.
    > A jak coś na gębę to się nagrywa.

    Czyli chcesz mi zasugerować, że nie dostaję premii, którą dostaję? Zawsze
    dostaję...

    > Dziecko jesteś?
    > 1. Nagrać
    > 2. Zarządać polecenia na piśmie.

    3. Zostać zwolnionym (a powód się znajdzie, regulamin jest rozbudowany, a z
    racji realizacji wielu rzeczy na gębę, można udowodnić ich niezgodność z
    regulaminem).

    4. Nie móc znaleźć pracy wszędzie tam, gdzie były pracodawca ma znajomości.

  • 62. Data: 2006-09-30 00:43:27
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:efkdkf$1did$1@news2.ipartners.pl Any User
    <a...@m...com> pisze:

    > Czyli chcesz mi zasugerować, że nie dostaję premii, którą dostaję? Zawsze
    > dostaję...
    Ależ ja wierzę, przecież sam pisałeś, że uwielbiasz się poświęcać dla firmy
    i 14h dziennie pracujesz... sorry, chciałem powiedzieć - służysz, bez
    zmrużenia oka.
    A sugeruję, że jak przestaniesz i to jej nie bedzie.

    > 3. Zostać zwolnionym (a powód się znajdzie, regulamin jest rozbudowany,
    > a z racji realizacji wielu rzeczy na gębę, można udowodnić ich
    > niezgodność z regulaminem).
    I co z tego? Powalczysz z gnojem w sądzie, może wygrasz, może przegrasz.
    Niemniej pracę możesz mieć jedną, drugą, piątą, dziesiątą, a honor jeden.
    Pracę stracisz i odzyskasz stosunkowo łatwo. Z honorem tak nie jest. A może
    ty tego pojęcia po prostu nie znasz?

    > 4. Nie móc znaleźć pracy wszędzie tam, gdzie były pracodawca ma
    > znajomości.
    Nie mogę tego spokojnie czytać - weź się zesraj z obawy (przepraszam
    czytających za dosłowność).

    --
    Jotte

  • 63. Data: 2006-09-30 07:14:42
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: Any User [Sat, 30 Sep 2006 01:00:37 +0200]:

    > Czyli jeśli ktoś pochodzi ze środowiska generalnie biednego
    > i na wszystko co ma, ciężko pracuje, co mu w chyba całkiem
    > naturalny sposób radykalizuje pogląda na różne tematy

    W bardzo nienaturalny, i w tym sęk. Normalnym odruchem ludzi,
    którzy w dzieciństwie / młodości mieli bardzo mało, jest wprost
    przeciwnie - staranie się, żeby ich dzieci miały to wszystko,
    co oni mieć chcieli a nie mogli.

    > to jest w zasadzie z góry spalony wśród elity, zarabiającej
    > po kilka tysięcy, mającej dobry i łatwy start

    Jasne, bo pieniądze nam z nieba spadają i elitarni jesteśmy
    dzięki temu prawie jak Mojżesz...

    > i w związku z tym mającej również dość liberalne podejście
    > do życia i pracy. Czy tak?

    Nie dociera do ciebie po prostu, że właśnie podejście do życia
    i pracy jest głównym wyznacznikiem tego, co masz i mieć będziesz.

    Kira

    --
    /(o\ : http://kira.wwt.pl :: http://cyber-girl.net :
    \o)/ GG: 1565217 :: I am what I am, I do what I want

  • 64. Data: 2006-09-30 07:15:24
    Od: "fotech" <w...@p...onet.pl>

    > Nikt nie wspominał. Zamiast programisty, możesz wziąć pierwszy lepszy zawód
    > _ściśle_ umysłowy.

    to moze w ramach przerwy przeczytaj tutuł swojego posta, dajesz tytuł o kierowcach a
    piszesz o programistach i pracownikach umysłowych.
    Wojtek

  • 65. Data: 2006-09-30 07:48:44
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    Any User wrote:

> [...]
    > wśród elity, zarabiającej po kilka tysięcy, mającej dobry i łatwy start,
    > i w związku z tym mającej również dość liberalne podejście do życia i

    Nie. Na grupie znajdzie sie troche osob, ktore mialy trudny start i
    dluzsza przebyta droga jest raczej powodem do podziwu niz do
    czegokolwiek innego.

    Chodzi o to, ze przejawiasz agresje wobec osob, ktore nie maja podobnej
    do Twojej sytuacji/sposobu myslenia. Np. osobom, ktore nie chca przyjac
    pracy za dosc marna kase, wg Ciebie sie poprzewracalo gdzies tam.

    Ja podzielam Twoj etos ciezkiej pracy i pomysl inwestowania w siebie
    poprzez zdobywanie doswiadczenia za male pieniadze, ale z sensem. Praca
    za grosze tak, ale taka, ktora rzeczywiscie podniesie moja "wartosc
    rynkowa" o wiecej, niz pieniadze, z ktorych rezygnuje. Ciezka praca,
    dyspozycyjnosc i poswiecenie tak - jesli druga strona oferuje od siebie
    takze cos wiecej niz przecietny poziom wynagrodzenia/zaangazowania.
    Natomiast nie dla samej idei, bo to juz nie bylaby wiara w wolny rynek,
    tylko jakas dziwaczna sekta ascetyczna. Nie mozna od nikogo wymagac
    dokonywania transakcji, ktora on uzna za niekorzystna dla siebie.
    Jedyne, co mozna, to poprawic oferte.

    Z Twoich opowiesci wynika, ze miales paskudny start. Wynika z nich tez,
    ze obecna sytuacja - choc dla Ciebie jest duza zmiana na lepsze - jest
    daleka od zadowalajacej. Nieplatne nadgodziny, falszowanie ewidencji
    czasu pracy, niska pensja zasadnicza i daleka od przyjaznej atmosfera.
    Jesli dotarles juz tutaj, to masz sile i zdolnosci przebic sie do
    normalnego swiata - gdzie nadgodziny sa platne, cala kwota brutto
    widnieje na umowie, a ludzie sa wobec siebie przyjazni. Dobrych firm
    jest w Polsce malo, ale sa. Wiem, ze z Twojego punktu widzenia
    osiagnales duzo, ale obiektywnie to wciaz niewiele, idz dalej do
    miejsca, w ktorym bedziesz szczesliwy. Bo na razie wygladasz na
    zgorzknialego, pozbawionego zyczliwosci i radosci zycia czlowieka, ktory
    nie potrafi sie ucieszyc tym, ze inni maja latwiej.

    I.

    --
    http://nz.pasnik.pl
    mieszkam w Nowej Zelandii :)

  • 66. Data: 2006-09-30 08:16:49
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Fri, 29 Sep 2006 23:29:37 +0200, użyszkodnik "Jotte"
    <t...@w...spam.wypad.polska> napisał:

    > To marzenie niejednego pracodaFcy-wyzyskiwacza.
    > Ale przecież bardzo łatwo w najmniejszym stopniu nie być dotkniętym tym
    > "pracowniczym terrorem" (co za termin, musiał się w chorym umyśle ulęgnąć).
    > Wystarczy nikogo nie zatrudniać, przymus jest jakiś czy co?
    > A jak ktoś się dobrowolnie decyduje ludzi zatrudniać to ma psi obowiązek
    > przestrzegać prawa pracy.
    > Jasne?

    srać na prawo pracy, jak pracownik będzie źle traktowany to odejdzie i
    już

    --
    futszaK
    601061867

  • 67. Data: 2006-09-30 08:33:23
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Fri, 29 Sep 2006 23:35:42 +0200, użyszkodnik "Any User"
    <a...@m...com> napisał:

    > Ale kto mówi, aby go nie przestrzegać? W końcu pensja minimalna jest, do
    > tego na czas, a do niczego niestandardowego się pracownika nie zmusza.

    porównajmy rynek pracy do sklepu

    wprawdzie w przepisach jest cena urzędowa (płaca minimalna) za
    pracownika ale po pierwsze przepisy nakładające obowiązek dostarczania
    towaru o nazwie "pracownik za najniższą krajową" są martwe (bezrobotny
    ma gdzieś jeśli za odmowe podjęcia pracy odbiorą mu, na 3 miesiące,
    prawo do darmowej opieki zdrowotnej,bo zasiłku i tak dawno nie ma), a
    po drugie towar o nazwie "pracownik za najniższą krajową" został
    praktycznie doszczętnie wykupiony przez sieć sklepów o nazwie "praca
    na zmywaku na Wyspach" bo tam ceny urzędkowe są kilkukrotnie wyższe.

    Teraz przychodzi "Any User" i chce kupić towar którego akurat nie ma,
    miła pani sprzedawczyni grzecznie informuje że jeśli coś się trafia to
    szybko schodzi i wprawdzie są zamienniki ale za dwukrotnie wyższą
    kwote niż cena urzędowa

    Awanturowanie się w stylu PANI,JA GOTÓWKĄ PŁACE nic nie da bo danego
    towaru nie ma.

  • 68. Data: 2006-09-30 08:48:04
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Sat, 30 Sep 2006 01:06:58 +0200, użyszkodnik "Any User"
    <a...@m...com> napisał:

    > Ech, chodziło mi po prostu o to, ze wszystko jest ustalane na gębę, a nie,
    > że mam płacone tylko za pierwsze 8 godzin. Oficjalnie pensja jest mała (dla
    > wszystkich), a duża jest premia uznaniowa, która jest ustalana na gębę i w
    > razie czego może być użyta w roli bata.

    a mnie taki jeden w ten sposób zatrudniał, jak próbował użyć premii
    uznaniowej w roli bata to mu grzecznie powiedziałem żeby sobie
    poszukał kogoś innego na moje miejsce i w sumie.... obydwaj na tym
    dobrze wyszliśmy :)

    nie wiedzieć czemu ja jakoś nie potrafie funkcjonować w warunkach
    humorów tak zwanego przelożonego, albo płaci tyle ile ustalone albo
    "dowidzenia panie kierowniczku"

    > Odpowiem modelową rozmową, bo tak będzie chyba najkrócej:
    > - Zrób X
    > - Czy muszę?
    > - Nie, nie musisz. Tylko jeśli chcesz tu pracować.

    dodam do modelowej rozmowy coś od siebie:
    - A za ile ???

    Czasy kiedy "na pańskie miejsce jest 10ciu chętnych za płace
    minimalną" bezpowrotnie się skończyły :)

  • 69. Data: 2006-09-30 08:53:22
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Sat, 30 Sep 2006 02:26:54 +0200, użyszkodnik "Any User"
    <a...@m...com> napisał:

    > 3. Zostać zwolnionym (a powód się znajdzie, regulamin jest rozbudowany, a z
    > racji realizacji wielu rzeczy na gębę, można udowodnić ich niezgodność z
    > regulaminem).

    spoko, a na drzwiach sklepu o nazwie "pracownicy - urzędowe ceny
    minimalne" wisi karteczka "z braku towaru zamknięte do odwołania"

    > 4. Nie móc znaleźć pracy wszędzie tam, gdzie były pracodawca ma znajomości.

    ....i możliwość znalezienia pracy wszędzie tam gdzie były pracodawca
    ma wrogów, a sądząc po jego mściwości takie miejsca się znajdą z
    pewnością :>

  • 70. Data: 2006-09-30 09:07:39
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:ot9sh21ar2ifd6crp0mjm6otkrn5n7mfcd@4ax.com futszaK
    <f...@p...pl> pisze:

    > srać na prawo pracy, jak pracownik będzie źle traktowany to odejdzie i
    > już
    Gdybyż to było takie proste...
    Ale nie jest, niestety.

    Jotte