PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pracodawca cwaniak i późna umowa, ale za krótka (?)

  • 1. Data: 2009-08-05 20:20:58
    Temat: Pracodawca cwaniak i późna umowa, ale za krótka (?)
    Od: Ktooooś <n...@t...pl>

    Witam,

    Sytuacja jest taka.

    1. Pracodawca zatrudnił mnie na 3 miesiące na okres próbny (normalna
    umowa na etat).

    2. Okres próbny skończył się 2 miesiące temu.

    3. Przez te 2 miesiące pracowałem bez umowy, bo pracodawca na pytanie
    "kiedy umowa" miał wymówki typu wyjazd służbowy, urlop etc.

    4. Po 2 miesiącach pracodawca radośnie wyskoczył nagle że mnie zwalnia i
    wręczył mi umowę na czas określony z datą rozpoczęścia w czerwcu i datą
    zakończenia w przyszłym tygodniu (sierpień).

    5. Byłem tak zaskoczony zwolnieniem, że umowę podpisałem.

    Moje pytanie jest takie: Czy to jest w ogóle zgodne z prawem ? Pomijam
    naturalnie fakt, że umowę podpisałem 2 miesiące za późno, co jest
    absolutnie nielegalne.

    Ale mam wątpliwość czy pracodawca może zatrudnić pracownika na czas
    określony o długości trwania tylko 2 miesięcy po okresie próbnym ?

    Mój kolega słyszał gdzieś, że po 3-miesięcznym okresie próbnym trzeba
    zatrudnić pracownika conajmniej na 4 miesiące lub na czas nieokreślony.

    Pozdrawiam i dzięki z góry za odpowiedź.

  • 2. Data: 2009-08-05 21:14:07
    Temat: Re: Pracodawca cwaniak i późna umowa, ale za krótka (?)
    Od: "Jackare" <...@s...de.pl>

    > 5. Byłem tak zaskoczony zwolnieniem, że umowę podpisałem.

    Nie wiem co gorsze. Gdybyś nie podpisał to trochę tak jakby cię tam nie
    było - mógłby cię odesłać do domu bez pieniędzy i bez świadczeń.
    Z drugiej strony jeżeli w tym czasie otrzymywałeś wynagrodzenie w sposób
    dający się potwierdzić (podpisana lista płac, wpływy na konto) to ni
    epodpisując tej umowy mógłbyś takiego cwaniaczka trochę ujaić, (np
    występując o wypłatę zaległego wynagrodzenie bo przecież umawialiście się na
    3700 netto a ty dostałeś na razie tylko 1200) a tak już nie masz szans.

    > Moje pytanie jest takie: Czy to jest w ogóle zgodne z prawem ?
    Nie jest, ale w sytuacji o której napisałeś już niewiele z tym zrobisz.
    Polecam zaprzyjaźnienie się z KP i zajęcie się na poważnie dbaniem o swoje
    sprawy .

    > Mój kolega słyszał gdzieś, że po 3-miesięcznym okresie próbnym trzeba
    > zatrudnić pracownika conajmniej na 4 miesiące lub na czas nieokreślony.

    Bzdury. Zastanów się tak na chłopski rozum nad znaczeniem słów "okres
    próbny", "próba"
    --
    Jackare

  • 3. Data: 2009-08-05 21:35:28
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pieknego dnia Wed, 05 Aug 2009 22:20:58 +0200, Ktooooś
    <n...@t...pl> zakodowal:

    >Ale mam wątpliwość czy pracodawca może zatrudnić pracownika na czas
    >określony o długości trwania tylko 2 miesięcy po okresie próbnym ?

    Może
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 4. Data: 2009-08-05 21:38:02
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:h5cpnh$942$1@atlantis.news.neostrada.pl Ktooooś
    <n...@t...pl> pisze:

> [...]
    > 3. Przez te 2 miesiące pracowałem bez umowy, bo pracodawca na pytanie
    > "kiedy umowa" miał wymówki typu wyjazd służbowy, urlop etc.
    Ręce i nogi opadają...
    Dorosły chłop...

> [...]
    > zakończenia w przyszłym tygodniu (sierpień).
    > 5. Byłem tak zaskoczony zwolnieniem, że umowę podpisałem.
    Teraz to już leżę i kwiczę.
    A chociaż datę przy podpisie postawiłeś?
    Czy głupota ma jakieś granice???

    > Moje pytanie jest takie: Czy to jest w ogóle zgodne z prawem ?
    Pewnie, że tak. Antydatowanie dokumentów to normalka, prawem przewidziana.
    Ale mogę się mylić, bo piszę to leżąc i kwicząc.

    > Pomijam
    > naturalnie fakt, że umowę podpisałem 2 miesiące za późno, co jest
    > absolutnie nielegalne.
    Pewnie ci grozi więzienie za przestępstwo przeciwko dokumentom (jest takie).

    > Ale mam wątpliwość czy pracodawca może zatrudnić pracownika na czas
    > określony o długości trwania tylko 2 miesięcy po okresie próbnym ?
    Może.

    > Mój kolega słyszał gdzieś, że po 3-miesięcznym okresie próbnym trzeba
    > zatrudnić pracownika conajmniej na 4 miesiące lub na czas nieokreślony.
    Mądrego masz kolegę.
    A czemu nie pytasz jego tylko tu?

    Chłopie - weź ty KP do łapy i parę innych aktów prawnych. W tej sprawie
    wpieprzyłeś jak dziecko, ale chociaż wyciągnij wnioski i spróbuj dorosnąć.

    --
    Jotte