PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca w Comarch - pytania

  • 41. Data: 2005-03-27 12:20:24
    Temat: Re: Praca w Comarch - pytania
    Od: Krzysztof Krasoń <K...@o...pl>

    Dnia 25.03.2005 KrzysiekPP <k...@n...op.pl> napisał/a:

    > Za duzo ... na poczatek 1500-1800 maks. To nie Warszawa i wez tez pod
    > uwage, ze to nie programista. Lekko bym sie podkurwil, jakby ktos
    > przyszedl za 2500 zl ktos kto tylko zna Worda i Excela i ponoc potrafi
    > analitycznie rozmawiac z klientem ;-) Poza tym ... zdolnosc analityki
    > wyrabia sie w programowaniu. Nie ma szans na to zeby ktos taki potrafil
    > analize robic, kto nigdy nie napisal zadnego programu. Jak dla mnie
    > analityk to nastepny stopien w karierze programisty. Niestety ... czesto
    > jest odwrotnie i programista musi poprawiac po pijanym analityku czego
> [...]

    Hehe, ok 4 lata temu, znajomy poszedl do Comarchu na handlowca (tu to
    chyba nawet worda nie trzeba znac ;) i dostal 2700 (nie pamietam netto
    czy brutto).
    Dwa lata temu inny znajomy poszedl na programiste, 1000 zl brutto na
    poczatek...

    --
    Krzysztof Krasoń

  • 42. Data: 2005-03-28 11:51:20
    Temat: Odp: Praca w Comarch - pytania
    Od: "konto" <k...@o...pl>

> [...]
    > czy brutto).
    > Dwa lata temu inny znajomy poszedl na programiste, 1000 zl brutto na

    Nie pierwszy raz spotykam się z tym iż handlowiec dostaje więcej od
    programisty .
    I do tego premie ma większe bo uzależnione od kwot kontaktów a programista
    od ukończonej pracy.

    rafal

  • 43. Data: 2005-03-28 12:17:59
    Temat: Re: Odp: Praca w Comarch - pytania
    Od: Jan Kowalski <J...@n...pisz.tu>

    > Nie pierwszy raz spotykam się z tym iż handlowiec dostaje więcej od
    > programisty .
    > I do tego premie ma większe bo uzależnione od kwot kontaktów a
    > programista od ukończonej pracy.

    1. dla sprzedaży efektów pracy jednego programisty należy zatrudnić
    kilku, kilkaunastu lub jeszcze więcej handlowców
    2. ilość chętnych programistów do podjęcia pracy jest znacznie większa
    niż ilość chętnych do pracy na stanowisku handlowca

    Niezależnie od innych czynników (o jakich nie powiem, bo zacznie się
    dyskusja "co było pierwsze - jajko, czy kura"), powiązanie tylko tych
    wyżej wspomnianych daje powód takiej proporcji w zarobkach.
    No i nie zostało nic wspomniane w tych przykładach o kwalifikacjach
    zatrudnianych ludzi. Dobry handlowiec z odpowiednim doświadczeniem lub
    znajomościami na rynku dostanie więcej niż nowicjusz programista, a
    świetny programista o uznanych możliwościach zarobi znacznie więcej
    niż nowicjusz handlowiec. Osoba znająca swój zawód i potrafiąca "się
    sprzedać" też "wytarguje" dla siebie więcej (nieraz znacznie), niż
    znakomity fachowiec, ale uważający, że punkty w CV to wszystko, co
    konieczne do zatrudnienia się na dobrych warunkach.

    J.K.
    --
    kilka ofert na stronie www.zapraszam.pl

  • 44. Data: 2005-03-28 12:56:51
    Od: Krzysztof Krasoń <K...@o...pl>

    Dnia 28.03.2005 Jan Kowalski <J...@n...pisz.tu> napisał/a:

    > 1. dla sprzedaży efektów pracy jednego programisty należy zatrudnić
    > kilku, kilkaunastu lub jeszcze więcej handlowców

    Chyba żartujesz, jest dokładnie na odwrót.

    > 2. ilość chętnych programistów do podjęcia pracy jest znacznie większa
    > niż ilość chętnych do pracy na stanowisku handlowca

    W tym przypadku wydaje mi się, że jest również inaczej, ale moge się
    mylić, ale ta masa studentów/ek na wydziałach zarządzania/marketingu to
    nie będą chyba wszyscy na stanowiska dyrektorów szli ;)

> [...]
    > znajomościami na rynku dostanie więcej niż nowicjusz programista, a
    > świetny programista o uznanych możliwościach zarobi znacznie więcej

    W obu przypadkach chodziło o osoby zaraz po studiach, ta na handlowca
    miała doświadczenie w samorządach studenckich, więc pewnie to jej coś
    dało (a zawsze myślałem, że takie organizacje studenckie to dla picu ;)

    --
    Krzysztof Krasoń

  • 45. Data: 2005-03-28 15:59:35
    Temat: Odp: Odp: Praca w Comarch - pytania
    Od: "konto" <k...@o...pl>

    > 1. dla sprzedaży efektów pracy jednego programisty należy zatrudnić
    > kilku, kilkaunastu lub jeszcze więcej handlowców

    nie wiem skąd masz takei inforamcje , praktyka :
    4 programistów - 1 handlowiec - mowimy projektach
    9 programistów - 1 handlowca - produkt "pudełkowy"

    > 2. ilość chętnych programistów do podjęcia pracy jest znacznie większa
    > niż ilość chętnych do pracy na stanowisku handlowca

    hmm i oczym to swiadczy ?

    rafal

  • 46. Data: 2005-03-28 17:57:16
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>

    Użytkownik "konto" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    > hmm i oczym to swiadczy ?

    Ze nie ma u nas dobrych szkol ksztalcacych handlowcow. We Wroclawiu
    otwieraja teraz gdzies kierunek "technik handlowiec", ale nie wiem, czy to
    wystarczy :). Zapotrzebowanie na handlowcow jest duze, a umiejetnosci
    lacznie z cechami osobowosciowymi da sie w duzym zakresie wyuczyc, ale firmy
    nie chca w wiekszosci inwestowac tyle czasu i malo z nich ma dobrych
    trenerow, wiec chca brac "gotowych". Stosunkowo niewiele osob jest
    "gotowych", czyli doswiadczonych, skutecznych i wiedzacych, jak sie to robi
    i jednoczesnie szukajacych pracy. Dziala prawo podazy i popytu. Jakby
    wyksztalconych w handlowaniu handlowcow bylo duzo, to by miedzy soba zaczeli
    konkurowac wysokoscia prowizji i wymaganiami odnosnie innych rzeczy i pensje
    by spadly. W USA, gdzie rynek handlowcow jest rozwiniety, jest bardzo duza
    oferta seminariow, kursow itd. dostepnych dla osob chcacych prywatnie
    zainwestowac w swoj rozwoj zawodowy. W Polsce jest na tyle malo
    specjalistow, ze ceny w dobrych firmach szkoleniowych sa dostepne wlasciwie
    tylko dla firm gotowych zainwestowac w szkolenie swoich handlowcow.
    Handlowcy dostajacy sie do takich firm sa tymi juz troche doswiadczonymi i
    koleczko edukacyjne sie zamyka, a podaz pozostaje mala.

    I.

  • 47. Data: 2005-03-28 21:37:12
    Od: "majkel" <m...@o...pl>

    Użytkownik "konto" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    To zalezy jaki projekt i jaka jest charakterystyka rynku docelowego. Nie
    mozna jednoznacznie tego stwierdzic. Znam firme gdzie jeden handlowiec
    sprzedaje efekt pracy okolo 25 programistow/analit./projektantow (na europe
    srodkowo wschodnia). Sa tez pewnie inne. Jedno jest wazne. Dobry handlowiec
    to podstawa dzialalnosci firmy. Jest zrodlem zyskow. Zreszta jak to w
    biznesie przy znacznej asymetrii informacji decyzje podejmowane sa w oparciu
    o efekty oddzialywania marketingu. Dlatego nie widze powodu dla ktorego
    dobry handlowiec mialby nie zarabiac od 10-15 tys netto. Mozna miec super
    programiste ktory zbuduje niezawodny bezpieczny i wydajny system. Co z tego
    jak zabraknie kolesia w garniaku ktory to sprzeda ????? A sprzedac nie jest
    latwo, bo trzeba z reguly przekonac dyrektora lub rade nadzorcza ze ma sie
    system lepszy od innych pomimo, ze wcale tak nie jest..... :)))

    pozdrawaim

    MAJKEL

  • 48. Data: 2005-03-28 22:05:56
    Od: "Cyprian Prochot" <c...@N...pl>

    "majkel" <m...@o...pl> wrote in message news:d29tea$jhm$1@news.onet.pl...

    > srodkowo wschodnia). Sa tez pewnie inne. Jedno jest wazne. Dobry handlowiec
    > to podstawa dzialalnosci firmy. Jest zrodlem zyskow. Zreszta jak to w

    ROTFL!

    powinno byc: jest sposobem w jaki te zyski sa kanalizowane (czyli na dopiecie
    kontraktu a potem zebranie smietanki po kilku mies pracy programistow)

    --
    pozdrawiam
    Cyprian Prochot

  • 49. Data: 2005-03-28 22:21:02
    Temat: Re: Odp: Odp: Praca w Comarch - pytania
    Od: Jan Kowalski <J...@n...pisz.tu>

    > nie wiem skąd masz takei inforamcje , praktyka :
    Gdzie? Pomyśl trochę:

    > 4 programistów - 1 handlowiec - mowimy projektach
    Jeżeli ten "projekt" jest przeznaczony dla jednego (lub kilku)
    odbiorcy, to fakt. Mówiłem o programach tworzonych do sprzedaży na
    terenie całego kraju albo i poza nim. Jak powstaje program w miarę
    uniwersalny, np. księgowy, to 1 człowiek sprzeda go np. w 1000
    firmach?

    > 9 programistów - 1 handlowca - produkt "pudełkowy"
    Może występuje taka proporcja, jak jest sprzedawany przez firmę od
    jakiej każdy oczekuje nowego produktu i mającej już zbudowane mocne
    kanały dystrybucji. Część firm jednak sama prezentuje swoje produkty
    po hurtowniach i sklepach. Etap budowy kanałów dystrybucji musi
    zresztą przejść każda firma. Kanały dystrybucji to również handlowcy,
    chociaż niekoniecznie zatrudnieni przez firmę programistyczną...

    > hmm i oczym to swiadczy ?
    1. O małej orientacji na rynku pracy
    2. O niskiej kulturze zawodu handlowca wynikającej z braku fachowych
    sił (czemu, to Immona pisała)
    3. O znacznie niższej wygodzie pracy handlowców niż programistów
    4. O kiepskim potocznym wizerunku handlowca

    A poza tym, czy dla ciebie handlowiec to tylko coś jak akwizytor?

    J.K.
    --
    kilka ofert na www.zapraszam.pl/praca/

  • 50. Data: 2005-03-28 22:33:19
    Od: Jan Kowalski <J...@n...pisz.tu>

    > Chyba żartujesz, jest dokładnie na odwrót.

    To zadam pytanie: ile może sprzedać jeden handlowiec?

    > ale ta masa studentów/ek na wydziałach zarządzania/marketingu to
    > nie będą chyba wszyscy na stanowiska dyrektorów szli ;)

    No widzisz, każdy dyrektorem chciałby być... Ciekawe jaka jest
    statystyka - ile osób zdobywających teoretyczną wiedzę z zarządzania,
    zarządzać kiedykolwiek będzie...
    I część z tych zawiedzonych ludzie pewnie i zasili szeregi handlowców.
    A opinia na temat tego zawodu dalej będzie się staczać.
    Natomiast marketing jest dość blisko zawodu handlowca, ale nie do
    końca. "To" się robi tuż "przed" :).

> [...]
    > handlowca miała doświadczenie w samorządach studenckich, więc pewnie
    > to jej coś dało (a zawsze myślałem, że takie organizacje studenckie

    Zawsze daje pewną "pewność" siebie, a to pomaga.
    Więc tu raczej chodzi o możliwość zdobycia człowieka na konkretne
    stanowisko. Jakoś mnie to nie dziwi...

    J.K.
    --
    kilka ofert na www.zapraszam.pl/praca/