PracaGrupypl.praca.dyskusje › Poszukiwanie pracy

  • 1. Data: 2002-10-01 20:24:34
    Temat: Poszukiwanie pracy
    Od: "Habier" <h...@i...pl>

    Witam,

    Mam pytanie do grupowiczow.

    Jako, ze poszukuje pracy (juz od dawna), intryguje mnie ten temat.

    Czy ktos z was dostal ostatnio prace z ogloszenia?
    Mam tu na mysli:
    - jest ogloszenie,
    - wysylam CV i LM,
    - ide na rozmowy kwalifikacyjne,
    - dostaje prace.

    Czy ktos taki moze sie pochwalic takim osiagnieciem?
    Dlaczego osiagnieciem? Mam juz kilka przykladow (chetni na prv).
    Wedlug mnie, na otrzymanie pracy bez kogos w firmie sa zerowe szanse.
    A wiekszosc ogloszen na stronach i w GW sa formalnoscia (popularnie - dla
    Zarzadu)

    Ja juz zrezygnowalem i nie wysylam odpowiedzi na ogloszenia. Jestem
    kompletnie zdegustowany.
    Czekam, az ktos znajomy bedzie mial wakat i zadzwoni - posylaj CV.

    Mam nadzieje (malutenka), ze jest jednak ktos, kto dostal prace normalnie
    i jest w stanie jeszcze mnie natchnac do tego aby sie wysilic
    oraz udowodnic mi, ze to nie byly przeciwnosci losu, zly uklad gwiazd, i
    cokolwiek jeszcze,
    tylko to ja gdzies zawalilem, czegos jeszcze nie potrafie lub nie
    wstrzelilem sie idealnie w wymagania pracodawcy.

    pzdr
    Habier

  • 2. Data: 2002-10-01 20:40:28
    Temat: Re: Poszukiwanie pracy
    Od: "Seco" <s...@w...pl>

    > Czy ktos z was dostal ostatnio prace z ogloszenia?
    > Mam tu na mysli:
    > - jest ogloszenie,
    > - wysylam CV i LM,
    > - ide na rozmowy kwalifikacyjne,

    raz udalo mi sie dojsc do tego momentu
    z ogloszenia z wyborczej:-)

    slyszalem ostatnio, ze
    statystycznie na 60 wyslanych cv dostajesz
    1 zaproszenie na rozmowe

  • 3. Data: 2002-10-01 20:45:03
    Od: "Coinneach Odhar" <a...@n...com.pl>

    Użytkownik "Habier" <h...@i...pl> postanowił uszczęśliwić całą
    ludzkość i ewentualnych kosmitów wiadomością

    > Wedlug mnie, na otrzymanie pracy bez kogos w firmie sa zerowe szanse.
    > A wiekszosc ogloszen na stronach i w GW sa formalnoscia (popularnie - dla
    > Zarzadu)

    Wcześniej też tak myślałem ;)). Teraz jestem po drugiej stronie barykady -
    prowadzę rekrutację dla wielkiej firmy, której ogłoszenia ukazują się
    regularnie w "Gazecie-Pracy" i zapewniam Cię (jako i innych sfrustrowanych),
    że pracę dostają u nas nie moi znajomi ani nie ci, którzy wręczyli mi
    najwyższe łapówki (niestety, nikt nawet jeszcze na to nie wpadł, a siedzę w
    tym rynku cztery lata ;((), ale generalnie kandydaci z najlepszymi wynikami
    w naszym procesie rekrutacji. Nie będę ściemniał, że nie ma przewałów, bo
    są, ale nie z mojej złej woli.
    Pozdro
    Coinneach

  • 4. Data: 2002-10-01 21:13:00
    Od: "Habier" <m...@i...pl>

    i zapewniam Cię (jako i innych sfrustrowanych),
    że pracę dostają u nas generalnie kandydaci z najlepszymi wynikami
    w naszym procesie rekrutacji. Nie będę ściemniał, że nie ma przewałów, bo
    są, ale nie z mojej złej woli.

    to jak w koncu jest? teraz mnie zwaliles z nog. Nie wiem juz zupelnie o co
    chodzi.
    Wedlug mnie to generalnie sa przewaly, a co najwyzej czasami znalezc mozna
    normalna rekrutacje.

    pzdr

  • 5. Data: 2002-10-01 21:18:55
    Od: "Metaxa" <m...@s...pl>

    > - jest ogloszenie,
    > - wysylam CV i LM,
    > - ide na rozmowy kwalifikacyjne,
    > - dostaje prace.

    Tak.
    I przyznam sie szczerze - dodaj tam pozycje "telefon do przyjaciela".

    --
    Pozdrawiam,
    Metaxa [http://ja-na-pyrypy.prv.pl]

    Uśmiech, spokój, równowaga psychiczna podstawą leczenia!

  • 6. Data: 2002-10-01 21:26:15
    Od: "Coinneach Odhar" <a...@n...com.pl>

    Użytkownik "Habier" <m...@i...pl> postanowił uszczęśliwić całą

    > Wedlug mnie to generalnie sa przewaly, a co najwyzej czasami znalezc mozna
    > normalna rekrutacje.

    Ja mówię tylko za siebie i swoją firmę, a nie generalnie. Generalnie to
    zaryzykowałbym stwierdzenie, że masz rację ;), ale z drugiej strony
    prawdziwą porządną rekrutację to w tym kraju robi jakieś kilka firm, a
    ogromna większość serwisów netowych czy firm doradztwa to pionasy (tutaj
    służę przykładami z własnego doświadczenia, Ty pewnie też).
    Pozdro

  • 7. Data: 2002-10-01 22:56:06
    Od: "Wrangler" <a...@i...pl>

    Co by nie powiedzieć to całe to szukanie, nastawianie się i tak dalej. ...
    to nic jak walka z wiatrakami (czyt.przyszłymi pracodawcami).
    No bo jeśli człowiek ma wykształcenie, doświadczenie, itd i wciąż mu nie
    wychodzi znalezienie pracy to chyba nie powiecie że malo się stara albo
    brakuje mu małego drobiażdżka !!! Jak się chce znaleźć haka na rozmowie
    kwalifikacyjnej to zawsze można przyjąć zasadę: " no przyjąłbym go" ale
    przykladowo jego kolor oczu mi nie odpowiada ! A dlaczego ? Bo dzis praca
    jest towarem, a towar ten nabywają w 1 kolejnosci ludzie z układami !!! Bo
    co powiedzieć o tych co nigdy nie szukali ani na rozmowie nie byli a pracę
    dostali w ciągu załóżmy miesiąca w dobrej firmie czy Urzędzie ? A takich
    przykładów znam całę masę wśród znajomych którzy nie znają pojęcia
    bezrobocie ani co to jest "assessment centre". Ech jedno wiem praca dziś
    jest tylko dla znajomych a odsetek ludzi znajdująych ja o własnych siłach to
    jest może jak 1 do 1000 !!!

    Pozdrawiam
    Wrangler

  • 8. Data: 2002-10-01 23:06:57
    Od: "Habier" <m...@i...pl>

    rozumiem,

    ale moze zdradz nam jakie firmy sa godne zaufania,
    to skupimy sie tylko na tych co w jakims stopniu moga dac mi szanse.

    pzdr

    Habier

    Użytkownik "Coinneach Odhar" <a...@n...com.pl> napisał w
    wiadomości news:and3t7$3v1$1@ftp.icpnet.pl...

  • 9. Data: 2002-10-02 07:08:24
    Od: a...@p...onet.pl

    Ja ....dwa razy w życiu wygrałem konkurs na przedstawiciela, ale to był w
    latach kiedy wyłapywali ludzi do wyeksplatowania {91r/94r} Firam Lever pierwsza
    w kturej pracowałem i Ruch do kturej po zajęciu 1 m-ca nie chciałem pujść.Potem
    niestety nastały takie czasy że trzymałem się firmy a szukałem na boku,niestety
    bez układu nic się nie dało załatwić.Nawet jak bym chciał gorsze stanowisko ale
    z jakiś powodów lepsze to nie udało mi się załatwić.Ale po dwóch latach
    szukania w tym rok bez pracy znalazłem faceta,oczywiście z polecenia
    znajomego,który stawiał na pierwszym miejscu na uczciwoś i
    zaangazowanie.Zmieniłem branżę z tytonie na budownictwo,facet po roku pracy
    zaczoł we mnie inwestować.Podsumowanie zaczołem u niego jako magazynier po
    okresie prubnym kierownik od roku jestem kier działu sprzedaży.Panie i Panowie
    warto szukać cały czas bo jak ktoś zauważył praca to towar kturym się
    kupczy,trzeba żeby ją zdobyć powalczyć i zapwniam was wiem co czuje człowiek
    szukający latami pracy.Moja żona stara się po wychowawczym już cztery lata i
    robi naprawdę wszystko.Pozdrawiam

  • 10. Data: 2002-10-02 07:32:54
    Od: "Maura" <m...@y...com>

    "Habier" <h...@i...pl> wrote in message

    > Czy ktos z was dostal ostatnio prace z ogloszenia?
> [...]
    (cut)

    No cóż.... Mnie się to udało.
    Bez pracy pozostawałam od września 2001 - pracę znalazłam w styczniu 2002.
    Szczerze powiedziawszy to poważnie zaczęłam szukać pracy dopiero w grudniu.

    1. Ogłoszenie ukazało się w pracuj.pl
    2. Wysłałam CV i LM
    3. Zostałam zaproszona na rozmowę 1-szą
    4. Zostałam zaproszona na rozmowę 2-gą
    5. Dostałam telefon że jestem przyjęta :)

    Mam bardzo dobrą, ciekawą i satysfakcjonującą pracę - jeden mankament: praca
    na umowę-zlecenie :( Niestety jest tak dlatego, że jestem zatrudniona do
    konkretnego projektu.

    I podkreślam, że wysyłając zgłoszenie nie znałam w tej firmie nikogo, żaden
    znajomy mnie nie polecał, etc. Po prostu zatrudniono osobę z odpowiednimi
    kwalifikacjami i za odpowiednią stawkę.

    Podejrzewam, że część frustracji osób poszukujących pracy rodzi się po
    prostu z wysyłania aplikacji na stanowiska wymagające innych umiejętności,
    doświadczeń, etc.

    Mam koleżankę, która stworzyła LM, skopiowała go w 60 egzemplarzach i
    rozsyłała jak leci..... Dziwiła się biedaczka, czemu nikt jej nie chce
    zatrudnić...