PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pokolenie 1200 brutto

  • 31. Data: 2005-09-29 06:34:58
    Temat: Re: Pokolenie 1200 brutto
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: Greg [Wed, 28 Sep 2005 23:18:44 +0200]:

    > Jesteś w stanie sobie wyobrazić, że są tacy, którzy wiedzą
    > co powinni zrobić a jednak nie potrafią? Wiele spraw można
    > uprosić, ale czy słusznie? Mądry... głupi... czarne... białe...
    > proste... empatia?

    Empatia sie w takim przypadku akurat kompletnie nie sprawdza.
    Jak sie kiedys troche zorientujesz, to dowiesz sie, ze jednym
    z najskuteczniejszych sposobow 'leczenia' z alkoholizmu jest
    wlasnie zostawienie, nieutrzymywanie, pokazanie tym sposobem
    co ten czlowiek ma do stracenia. I kupa ludzi wlasnie z tego
    powodu pic przestaje.

    Natomiast utrzymywany, opierany, karmiony i glaskany alkoholik
    dalej bedzie chlal. Bo czemu mialby przestac?

    Kira

  • 32. Data: 2005-09-29 16:34:24
    Od: "Greg" <ozma@BEZ_SPAMUop.pl>

    Kira w news:dhg1ui$nit$1@inews.gazeta.pl napisał(a):

> [...]
    > z najskuteczniejszych sposobow 'leczenia' z alkoholizmu jest
    > wlasnie zostawienie, nieutrzymywanie, pokazanie tym sposobem

    Zupełnie nie zrozumiałaś o czym piszę. Z powyższego doskonale zdaję sobie
    sprawę. Jednak to, że Ty i ja wiemy co należy zrobić nie oznacza, iż druga
    osoba po pierwsze również wie co należy zrobić (niewiedza niekoniecznie od
    razu musi świadczyć o głupocie/braku mądrości*), a po drugie potrafi to
    zrobić.
    To kim jesteś (jakie decyzje podejmujesz) określa także Twój bagaż
    doświadczeń, a te są praktycznie niepowtarzalne (łącze akcje i reakcje). Nie
    byłoby empatii bez zadania sobie pytania "co ja czułbym/czułabym gdybym był
    na jego/jej miejscu" - tutaj pomocny jest ten bagaż doświadczeń. Jednak
    empatia to coś więcej niż próba postawienia siebie w sytuacji drugiej osoby.
    To także umiejętność rozdzielenia własnego postrzegania rzeczywistości od
    tego, jak ją może postrzegać druga osoba. To pozostawienie pewnego marginesu
    na odmienne doświadczenia drugiej osoby, które sprawiły, że jest taka a nie
    inna. A każdy jest inny, chociaż tak wiele nas łączy. I o tym trzeba
    pamiętać gdy przychodzi nam ochota na ocenę postępowania drugiego człowieka.

    * Odnoszę się do kontekstu, w którym moim zdaniem to co napisałaś można
    odczytać tak, że zawsze jest to objaw głupoty - z tym się nie mogę zgodzić.

    pozdrawiam
    Greg

  • 33. Data: 2005-09-29 18:59:49
    Od: "Tomek" <k...@o...pl>

    Weż i spisuj te swoje przemyslenia. Moze kiedyś wydasz za własne pieniądze i
    ktoś bedzie chciał taki bajer kupić. 25 lat temu zyłem w kraju zniewolonym.
    Najpierw jeżdziłem na handel do Jugosławi. Wyjazd trwał z tydzień. Jak wracałem
    to byłem od 300 do tysiąca dolców bogatszy. Kwota zależała ile akurat tam
    przebalowałem. Potem miałem warsztat samochodowy. Przeciętną pensję trafiałem w
    dwa dni. Potem pojechałem do Norwegii pracować jako mechanik samochodowy. W
    wolnych chwilach karmiłem fiordy z ręki. Po pół roku pracy jak wróciłem to dwa
    lata nic nie robiłem. To znaczy robiłem. Bawiłem sie swietnie. Potem w
    komunistycznym reżimie po raz wtóry zostałem rzemieślnikiem. Wtedy każda
    działalność oznaczała nieuchronny sukces. To byt kształtuje świadomość a nie
    demokracja z pustymi kieszeniami. Co uważasz za wolność. To ze mozna powiedzieć
    co się chce. To idz i powiedz że prezydent ma krzywo pod czaszką. Zaraz Cie
    wyprostują z wolnością słowa. Nawet jak będziesz w stanie udowodnić że masz
    rację to jej mieć nie bedziesz. Naprawdę wolny to jest teraz talib zbierający
    puszki po piwie. Może przechodzic przy czerwonym świetle, kąpać się w miejscach
    niestrzeżonych i jeść wszustkie grzyby jakie znajdzie w lesie. Prawo do
    posiadania jest tylko dlatego zeby mozna było Ci zabrać to co posiadasz jak
    będziesz bee. Kiedyś niegrzecznym ucinali głowy. Teraz zabierają samochód albo
    telewizor. Tomek

  • 34. Data: 2005-09-29 19:22:12
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:308b.000024c9.433c39a5@newsgate.onet.pl Tomek
    <k...@o...pl> pisze:

    > 25 lat temu zyłem w kraju zniewolonym.
    (...)
    No to weź i spisuj teraz swoje memuary okraszając "przemyśleniami". Może
    kiedyś wydasz za własne pieniądze i ktoś będzie chciał takie bajery kupić.

    --
    Jotte

  • 35. Data: 2005-09-29 19:32:08
    Od: "Tomek" <k...@o...pl>

> [...]
    > kiedyś wydasz za własne pieniądze i ktoś będzie chciał takie bajery kupić.

    A Ty idz głosuj na wybrańców narodu. Demokratycznie chociaż biednie. Ja wole
    zarabiać pieniądze a pierdzielić głupoty. Tomek

  • 36. Data: 2005-09-29 19:47:22
    Od: camel <g...@f...gotdns.com>

    On 2005-09-29 20:59:49 +0200, "Tomek" <k...@o...pl> said:

    > Naprawdę wolny to jest teraz talib zbierający
    > puszki po piwie.

    :)) Mam już nieco lat i mam bardzo podobne przemyślenia... Gdzie ta
    reklamowana wolność? Której to przeciwstawia się ocet na półkach. Acha!
    To wolność do kupowania? Wolność bycia bezkarnie oszukanym przez banki?
    Wyr... przez US? Bo pewnie część z Was nie wie - więźniów politycznych
    mamy coś podobne ilości niż za dziadzi Stalina. Tylko teraz siedzą ci,
    którym się wiara nie podoba. To nie plotka - potwierdzą członkowie
    ruchu Hare Kriszna z Częstochowy i ci z Czaitanii... Dodajmy jeszcze
    "wolność" gospodarczą i już starczy by tęsknić za Gierkiem...

    camel[OT]

  • 37. Data: 2005-09-30 05:33:18
    Od: "vertret" <vertret@@@op.pl>

    Użytkownik "camel" <g...@f...gotdns.com> napisał w wiadomości

    > :)) Mam już nieco lat i mam bardzo podobne przemyślenia...

    To normalne, gdyż narząd długo nieużywany zanika.

    vertret

  • 38. Data: 2005-09-30 07:55:15
    Od: " Marek" <m...@W...gazeta.pl>

    vertret <vertret@@@op.pl> napisał(a):

    > A dlaczego on ma mieć pomysł a nie ta co ma tego męża?

    Dlatego, że jeżeli ktoś należy do pokolenia 800 złotych brutto
    i nie jest wściekły, to powinien mieć opracowany pomysł rownież
    na taki wariant i podzielić się z innymi.

    Powinien też mieć pomysł na życie z dochodami poniżej kosztów
    utrzymania - bez pomocy rodziny. I też mógłby się tym pomysłem podzielić.
    Za PRL-u egoistów było zdecydowanie mniej i dlatego Kowalskiemu żyło się
    dużo łatwiej. Ludzie byli zdrowsi i bardziej weseli - mimo wszystko.

    Marek

  • 39. Data: 2005-09-30 08:15:04
    Od: " Marek" <m...@W...gazeta.pl>

    camel <g...@f...gotdns.com> napisał(a):

> [...]
    > ruchu Hare Kriszna z Częstochowy i ci z Czaitanii... Dodajmy jeszcze
    > "wolność" gospodarczą i już starczy by tęsknić za Gierkiem...

    W pełni się z tobą zgadzam.
    Ta "wolność" osobista i gospodarcza jest jak Yeti - (prawie)wszyscy o niej
    mówią, a nikt jej nie widział. Po staremu wolni są tylko rządzący i bogaci.
    Jak ktoś nie był bogaty za PRL, to najczęściej jest teraz
    jeszcze biedniejszy. Pozory udaje się zachować tylko tym, którzy
    (jeszcze)dostaną kredyty.
    Prawdziwą choć względną wolność zyskali tylko ci, którzy mogli wyjechać.

    Do tego dochodzą prześladowani za poglądy w podobno demokratycznym kraju,
    kraju bez cenzury i z wolnością światopoglądową.
    To nie tylko wyznania niszowe. Problem dotyczy również bezwyznaniowców,
    i takich co mają inną - nie bezkrytyczną - wizję religijności,
    a coraz częściej są ciągani po sądach przez giertychopodobnych.

    Pokolenie 800 (i mniej) brutto jest kopane przez ludzi z wszystkich
    szczebli zarządzania. Nie ma prawa do niczego, poza prawem wyjazdu
    za granicę. Uważam, że to trochę mało w podobno wolnym kraju.

    Marek

  • 40. Data: 2005-09-30 08:19:59
    Od: Tomasz Płókarz <t...@x...xn--p-ela.hahahaha.>

    Dnia 30-09-2005 o 09:55:15 Marek <m...@W...gazeta.pl> napisał:

> [...]
    > Za PRL-u egoistów było zdecydowanie mniej i dlatego Kowalskiemu żyło się
    > dużo łatwiej. Ludzie byli zdrowsi i bardziej weseli - mimo wszystko.

    Owszem, trzeba było znać dojście do tych, co mają dojście do papieru
    toaletowego i utrzymywać z nimi dobre relacje - albo mieć szczęście i
    przypadkiem trafić na flashmoba przy papierniczym.

    --
    The man who doesn't read good books has no advantage over the man who
    can't read them.