PracaGrupypl.praca.dyskusje › Patrzę i oczom nie wierzę-podali zarobki w ogloszeniu

  • 21. Data: 2009-09-15 19:29:18
    Temat: Re: Patrzę i oczom nie wierzę-podali zarobki w ogloszeniu
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:h8opgv$jb1$1@inews.gazeta.pl Kazik
    <k...@l...localnet> pisze:

    > Ale jest PESEL.
    Walnąłem skwara, sorry.
    Ma prawo żądać i daty urodzenia i PESELu - art. 22^1 §1 pkt 3 oraz §2 pkt
    2.

    --
    Jotte

  • 22. Data: 2009-09-15 19:56:22
    Temat: Re: Patrzę i oczom nie wierzę-=?UTF-8?Q?podali_zarobki_w_ogloszeniu?=
    Od: "Schogun531" <s...@o...pl>

    Jotte wrote:

    > W wiadomości news:h8opgv$jb1$1@inews.gazeta.pl Kazik

    > Walnąłem skwara, sorry.
    > Ma prawo żądać i daty urodzenia i PESELu - art. 22^1 §1 pkt 3
    > oraz §2 pkt 2.

    To jak będzie z tym tekstem:
    ..." szmaciarze (są i tu, co często widać) o mentalności
    niewolnika, nie znający pojęcia szacunku do samego siebie, pogodzeni
    z własnym upodleniem ..."?

    --
    schogun531

  • 23. Data: 2009-09-15 20:00:06
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:h8orh6$sgi$1@inews.gazeta.pl Schogun531
    <s...@o...pl> pisze:

    > To jak będzie z tym tekstem:
    > ..." szmaciarze (są i tu, co często widać) o mentalności
    > niewolnika, nie znający pojęcia szacunku do samego siebie, pogodzeni
    > z własnym upodleniem ..."?
    Nic się nie martw - wszystko z nim dobrze będzie.

    --
    Jotte

  • 24. Data: 2009-09-15 20:06:13
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Schogun531 pisze:

    > To jak będzie z tym tekstem:
    > ..." szmaciarze (są i tu, co często widać) o mentalności
    > niewolnika, nie znający pojęcia szacunku do samego siebie, pogodzeni
    > z własnym upodleniem ..."?

    Pewnie uważa, że o tym, czy ktoś jest szmaciarzem, decydują posłowie
    w głosowaniu. Jak uchwalą, że o datę urodzenia nie można pytać - to ten,
    co podaje, to szmaciarz. Jak po miesiącu znowelizują, że pytać można -
    to już porządny obywatel.

    --
    Liwiusz

  • 25. Data: 2009-09-16 06:20:30
    Od: "jacem" <j...@1...pl>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości

> [...]
    > w głosowaniu. Jak uchwalą, że o datę urodzenia nie można pytać - to
    > ten, co podaje, to szmaciarz. Jak po miesiącu znowelizują, że pytać

    To, że ustawodawcy uchwalają szmaciarskie i wzajemnie wykluczające się
    przepisy, inna sprawa.

    Jeśli nie wolno dyskryminować ze względu na wiek, płeć, narodowość,
    wyznanie...itp, to powinno być niedozwolone załączanie zdjęcia i danych
    zawierających datę urodzenia (również PESEL).

    A najlepiej gdyby CV było opatrzone tzw. "godłem" zamiast nazwiska.

    J.

  • 26. Data: 2009-09-16 06:42:39
    Od: "jacem" <j...@1...pl>

    Użytkownik "Łukasz" <l...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Ja chodziłem do LO ale pomimo tego wpisuję to w CV gdyż była to
    > specjalna
    > profilowana klasa co też tam zaznaczam. Wiek też wpisuję gdyż działa
    > to na
    > moją korzyść, pracodawca ma prawo wiedzieć czy będę wiekiem pracował
    > do
    > młodego zespołu czy nie. Jeśli dla kogoś umieszczanie tych danych w CV
    > jest zabawne, to sam jest zabawny.

    Dodaj, że do "młodego dynamicznego" zespołu. :-D
    [moja ulubiona formułka]

    Czy zdajesz sobie sprawę, że umieszczając formułkę "w młodym dynamicznym
    zespole" pracodawcy mają w d... wiek pracownika?

    "młody" - naiwny, najlepiej student lub mało wymagający finansowo
    "dynamiczny zespół" - duża rotacja nisko opłacanych pracowników

    Jeśli gimnazjum, liceum jest ostatnim etapem edukacji kandydata, to ok.
    Inaczej, to jako pracodawca, przeglądając takie CV stwierdziłbym, że
    kandydat jest z lekka infantylny albo conajmniej mocno niedoświadczony
    życiowo.

    J.

  • 27. Data: 2009-09-16 06:50:14
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "jacem" <j...@1...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    >

    > A najlepiej gdyby CV było opatrzone tzw. "godłem" zamiast nazwiska.

    Dobre.

  • 28. Data: 2009-09-16 07:23:34
    Od: "jacem" <j...@1...pl>

    > A najlepiej gdyby CV było opatrzone tzw. "godłem" zamiast nazwiska.
    > Dobre.

    To nie był żart.
    Imię, Nazwisko - określa płeć.

    Zbieżność nazwiska kandydata z kimś znajomym o podobnym nazwisku
    (lubianym, nielubianym)może wpłynąć na odrzucenie lub zaakceptowanie
    oferty.

    I wiecie, co robią pracodawcy - wklepują nazwisko kandydata w nk.pl,
    goldenline.pl... itp

    Unikalny znak graficzny ("godło") przypisany kandydatowi, potwierdzający
    jego tożsamość (notarialnie?), zabezpieczałby przed wieloma naduzyciami
    ze strony pracodawcy na samym wstępie, w tym przed wyciekiem danych
    osobowych.

    Jak to rozwiązać technicznie. Nie wiem, ale uważam, że to byłby dobry
    pomysł.

    J.

  • 29. Data: 2009-09-16 07:51:00
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > To nie był żart.
    > Imię, Nazwisko - określa płeć.

    A jak pracodawca chce faceta na dane stanowisko to go przymusisz, zeby
    jednak wzial kobiete? Trzeba byc co najmniej mocno niedoswiadczonym zyciowo
    by wierzyc w takie mozliwosci.

    > Zbieżność nazwiska kandydata z kimś znajomym o podobnym nazwisku
    > (lubianym, nielubianym)może wpłynąć na odrzucenie lub zaakceptowanie
    > oferty.

    To dosc infantylne pojecie na temat pracy HRu. Podpowiem Ci w sekrecie -
    HRowi naprawde zalezy na jak najszybszym znalezieniu dobrego kandydata, no
    chyba, ze mowimy o jakiejs niedorobionej organizacji, ale kto chcialby
    pracowac w takowej?

    > I wiecie, co robią pracodawcy - wklepują nazwisko kandydata w nk.pl,
    > goldenline.pl... itp

    A to szubrawcy!

> [...]
    > osobowych.
    >
    > Jak to rozwiązać technicznie. Nie wiem, ale uważam, że to byłby dobry

    Taaa...

  • 30. Data: 2009-09-16 07:54:56
    Od: "Nixe" <n...@c...pl>

    "jacem" <j...@1...pl> napisał w wiadomości

    > I wiecie, co robią pracodawcy - wklepują nazwisko kandydata w nk.pl,
    > goldenline.pl... itp

    Nooo straszne. A kandydaci na pracowników wklepują nazwy firm w google :>
    Dlaczego jedna strona umowy (pracownik) ma prawo znać na wylot drugą stronę
    umowy (firmę), a druga strona już nie ma takiego prawa?

    Pozdrawiam
    Nixe