PracaGrupypl.praca.dyskusje › Odpowiedzialność materialna pracownika

  • 1. Data: 2004-09-03 08:25:28
    Temat: Odpowiedzialność materialna pracownika
    Od: t...@p...onet.pl (Teos)

    Witajcie,
    mam problem w pracy i mam nadzieje że mi pomożecie.
    Jestem informatykiem w jednej ze spółek PKP, mam pod opieką ok. 30
    komputerów. Dyrekcja własnie wpadła na genialny pomysł aby podpisać ze
    mną umowę na mocy której mam przejąć odpowiedzialność materialną za
    cały ten sprzęt. Pracuję w tym zawodzie od lat ale po raz pierwszy
    sie spotykam z takimi zakusami. Co o tym sądzicie ? Czy pracodawca ma
    do tego prawo ? Podpisać czy nie ????
    Oczywiście odpowiem na wszelkie pytania uzupełniajace :-)

    --
    Pozdrowienia,
    Teos

  • 2. Data: 2004-09-03 08:42:02
    Temat: Re: Odpowiedzialność materialna pracownika
    Od: Krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia 3 Sep 2004 10:25:28 +0200, Teos <t...@p...onet.pl> napisał:

    > Dyrekcja własnie wpadła na genialny pomysł aby podpisać ze
    > mną umowę na mocy której mam przejąć odpowiedzialność materialną za
    > cały ten sprzęt.

    Czy dyrekcji sie cos nie popieprzylo z odpowiedzialnoscia za legalnosc
    oprogramowania i nadzor nad nim, na powierzonym sprzecie?
    Ktos z kims o czyms rozmawial i w efekcie moglo sie przeobrazic w
    odpowiedzialnosc materialna?

    pzdr
    Krzysztof

  • 3. Data: 2004-09-03 08:54:18
    Od: t...@p...onet.pl (Teos)

    Witaj Krzysztof,

    W Twoim liście datowanym 3 września 2004 (10:42:02) można przeczytać:
> [...]
    > oprogramowania i nadzor nad nim, na powierzonym sprzecie?
    > Ktos z kims o czyms rozmawial i w efekcie moglo sie przeobrazic w
    Nie, dyrekcja jest świadoma różnicy pomiedzy tymi rodzajami
    odpowiedzialności :-)
    Pomysł sie narodził po inwentaryzacji (z natury) sprzetu.
    --
    Pozdrowienia,
    Teos

  • 4. Data: 2004-09-03 09:28:55
    Od: Krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia 3 Sep 2004 10:54:18 +0200, Teos <t...@p...onet.pl> napisał:

    > Witaj Krzysztof,
    >

    > Nie, dyrekcja jest świadoma różnicy pomiedzy tymi rodzajami
    > odpowiedzialności :-)
    > Pomysł sie narodził po inwentaryzacji (z natury) sprzetu.

    Wg mnie mozesz byc osobiscie odpowiedzialny materialnie wylacznie za
    sprzet w serwerowni itp.
    Na pozostale urzadzenia powinny byc przygotowane dokumenty o
    odpowiedzialnosci dla bezposrednich uzytkownikow.
    W firmie w ktorej pracowalem przykladowo sekretarka miala na stanie
    wszystko w zasiegu wzroku (ksera, drukarki, jetdirecty)
    Do Ciebie powinno nalezec przygotowanie szczegolowych dokumentow z
    wykazami sprzetu do podpisu dla bezposrednich uzytkownikow oraz
    opracowanie zasad kontroli i rozliczania stanow sprzetu.

    Pogoglaj hasla "odpowiedzialność materialna przepisy"

    pzdr
    Krzysztof

  • 5. Data: 2004-09-03 09:29:28
    Od: Piotr Żebrowski <p...@o...pl>

    Użytkownik "Teos" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > odpowiedzialności :-)
    > Pomysł sie narodził po inwentaryzacji (z natury) sprzętu.

    podpisz.. za stosownym dodatkiem do pensji oraz pełną ewidencją używania i
    dostępu do sprzętu [zamknięta serwerownia czy pomieszczenia z ograniczonym
    dostępem i pod nadzorem]
    inaczej nie widzę możliwości

    chyba ze każdy pracownik podpisze również odpowiedzialność za powierzony
    sprzęt i sam go będzie pilnował

    Piotr Żebrowski

  • 6. Data: 2004-09-03 09:42:19
    Od: "Schwester" <j...@c...com>

    Użytkownik "Piotr Żebrowski" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > dostępem i pod nadzorem]
    > inaczej nie widzę możliwości
    >
    > chyba ze każdy pracownik podpisze również odpowiedzialność za powierzony

    Niech zgadnę. Pewnie kilkuletnie komputery wyceniają wg. ewidencji
    księgowej, czyli na po kilka tys. złotych?

    --
    pozdrawiam
    Schwester

  • 7. Data: 2004-09-03 11:08:23
    Od: t...@p...onet.pl (Teos)

    > Niech zgadnę. Pewnie kilkuletnie komputery wyceniają wg. ewidencji
    > księgowej, czyli na po kilka tys. złotych?
    Oczywiscie :-)))

    --
    Pozdrawiam,
    Teos

  • 8. Data: 2004-09-03 13:49:39
    Od: kingram <tuxman@_WYTNIJTO_op.pl>

    Teos wrote:

    > Oczywiscie :-)))

    Zaraz zaraz - bo ja ze wsi jestem...

    Sugerujecie że w tej twojej firmie nie chcą zarabiać dzięki pracownikom
    ale na pracownikach?

    A może wyniosłeś jakiś serwer w niedziele z pracy i stąd ta dziwna jak
    dla mnie propozycja?

    Eeeee - czy to jest normalne?
    W ciągu swoich prawie już 10 lat pracy w IT w życiu się nie spotkałem z
    odpowiedzialnością materialną pracownika za narzędzia pracy...

    To tak jakby

    --
    - -

    Bsrgds,
    kingram

    Penguin#171437

  • 9. Data: 2004-09-03 14:53:03
    Od: "Maestro!" <s...@w...kki.net.pl>

    Użytkownik kingram napisał:
    > Teos wrote:
    > W ciągu swoich prawie już 10 lat pracy w IT w życiu się nie spotkałem z
    > odpowiedzialnością materialną pracownika za narzędzia pracy...
    Ja byłem. Za pracownię do której miałem wstęp ja i kierownik jednostki.
    Bez ograniczenia dostępu do osób materialnie odpowiedzialnych nie ma
    możliwości zgody na takie rozwiązanie.

    Pozdrawiam

    Maestro!