PracaGrupypl.praca.dyskusje › 2 CV i listy motyw. do jednej firmy?

  • 1. Data: 2004-09-03 06:43:06
    Temat: 2 CV i listy motyw. do jednej firmy?
    Od: "BartekB" <b...@w...pl>

    Witam.
    Pojawiy sie 2 ogloszenia z jednej firmy. Oba stanowiska bardzo mnie
    interesuja - jedno wiaze sie z moim doswiadczeniem, a drugie z
    wyksztalceniem. Czy zlozenie aplikacji na 2 stanowiska nie bedzie zle
    odebrane przez firme? Czy moze zlozyc na jedno, a zaznaczyc, ze rowniez
    drugie jest interesujace, albo w trakcie rozmowy wspomniec o drugim? Czy
    tez moze lepiej wybrac jedno i trzymac sie tego wyboru (dwie sroki za
    ogon)? :)
    pzdr.
    B.

    --
    Bartek 'BeBe' Bednarski

    "Jeżeli problem ma rozwiązanie, to nie ma co się martwić.
    Jeżeli jednak nie ma, to martwienie się niczego nie zmieni."

  • 2. Data: 2004-09-03 06:54:33
    Temat: Re: 2 CV i listy motyw. do jednej firmy?
    Od: "a&e" <a...@w...op.pl>

    biorac pod uwage fakt, ze i tak przewazajaca czesc cv laduje w koszu na
    smieci, zlozylabym dwa cv niezaleznie, tylko napisz do tego madre listy
    motywacyjne, najlepiej bardzo odmienne, mozesz w nich wspomniec , ze
    interesujesz sie tez zagadnieniami dotyczacymi drugiej oferty pracy. Wazne
    jest aby sie roznily, a nie byly swoim powieleniem.
    powodzenia

    Ewa (Krakow)

    *to co powyzej to prywatna opinia o zabarwieniu malo obiektywnym*

  • 3. Data: 2004-09-03 07:17:40
    Od: Kamil Jarzynowski <a...@o...pl>

    BartekB wrote:
> [...]
    > drugie jest interesujace, albo w trakcie rozmowy wspomniec o drugim? Czy
    > tez moze lepiej wybrac jedno i trzymac sie tego wyboru (dwie sroki za

    CV powinno byc takie samo, moze sie ewentualnie roznic kolejnoscia
    przedstawienia roznych danych i opisami wyonywanych prac (tj dlugoscia
    tych opisow).

    Listy motywacyjne powinny byc rozne.

    Tak, ma to sens. Moze sie zdazyc i jest prawdopodobne, ze dwa podania
    rozpatrza dwie rozne osoby (HR rozdzieli i da papiery szefom
    odpowiednich dzialow).

    Albi

  • 4. Data: 2004-09-03 08:29:27
    Od: "Tomek Słota" <t...@g...com>

    Kilka tygodni temu zaaplikowalem na 5 różnych stanowisk w Siemensie z tym
    samym CV i LM i do dzisiaj średnio co tydzień zapraszają mnie na rozmowę,
    chociaż znalazłem już ciekawszą pracę. Rekrutację na różne stanowiska
    przeprowadza inny dział i inni ludzie. Poza tym nie wydaje mi się, żeby LM
    ktoś w ogóle czytał, zawsze podczas rozmowy mieli tylko wydrukowane moje CV.

    Pozdr
    Tomek

  • 5. Data: 2004-09-03 09:25:30
    Od: "BartekB" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Tomek Słota" napisał
    > Poza tym nie wydaje mi się, żeby LM
    > ktoś w ogóle czytał,

    W tej firmie raczej czytaja, bo zycza sobie LM napisany odrecznie :)

    > zawsze podczas rozmowy mieli tylko wydrukowane moje CV.
    Rozmowa kwalifikacyjna jest odpowiednikiem listu motywacyjnego - wiec
    wystarczy im samo CV bo i tak tresc listu kandydat powtorzy osobiscie :)
    pzdr.
    B.

  • 6. Data: 2004-09-03 11:47:12
    Od: "Tomek Słota" <t...@g...com>

    Oczywiście każdy przypadek (firma) jest inny. Ważne jest, że w tej
    konkretnej sytuacji dobrze zrobiłem aplikując na różne stanowiska, zamiast
    umieścić informację o zainteresowaniu nimi w liście motywacyjnym do np.
    pierwszego - wtedy moje zgłoszenie nie dotarłoby do innych działów.

    > W tej firmie raczej czytaja, bo zycza sobie LM napisany odrecznie :)

    Uważaj, może chcą Ci zrobić psychoanalizę na podstawie charakteru pisma :).
    Gdyby chodziło o treść, to ja wolałbym raczej czytać słowo drukowane..

    Powodzenia,
    Tomek

  • 7. Data: 2004-09-03 12:08:01
    Od: Krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Fri, 3 Sep 2004 13:47:12 +0200, Tomek Słota <t...@g...com>
    napisał:

> [...]
    > :).
    > Gdyby chodziło o treść, to ja wolałbym raczej czytać słowo drukowane..

    hmmm....wszedzie w ogloszeniach wymagajacych recznego napisania LM lub LM
    i CV nie widzialem zastrzezenia, ze to "reczne" musi byc pisane
    wlasnorecznie przez delikwenta szukajacego pracy ;)

    Ciekawe, czy ktos swiadczy "uslugi kaligraficzne" na takie potzreby -
    spokojny, zrownowazony, solidny kaligraf gwarancja pomyslnego zatrudnienia
    ;)

    pzdr
    Krzysztof

  • 8. Data: 2004-09-04 14:56:29
    Od: "mhl999" <m...@W...gazeta.pl>

    > Witam.
    > Pojawiy sie 2 ogloszenia z jednej firmy
    /ciach /ciach

    ja powiem: zloz dwa papierki i licz na to, ze nie umowia cie na oba
    spotkania w tym samym terminie - tzw.sytuacja ekstremalna swiadczaca
    albo o przypadku albo o perfidnym dzialaniu firmy chcacej sprawdzic jak
    zachowa sie kandydat :)

    pozdrawiam
    wojtek

  • 9. Data: 2004-09-04 17:13:24
    Od: "BartekB" <b...@w...pl>

    Użytkownik "mhl999" napisał
> [...]
    > spotkania w tym samym terminie - tzw.sytuacja ekstremalna swiadczaca
    > albo o przypadku albo o perfidnym dzialaniu firmy chcacej sprawdzic

    Zlozylem dwa, ale w kazdym z nich zaznaczylem, ze interesuje sie rowniez
    drugim ogloszeniem :) A co do umawiania sie, to polega ono na tym, ze
    dwie strony dogaduja sie w sprawie terminu, a nie jedna stawia
    ultimatum - w koncu oni tez sa zainteresowani pracownikiem :)
    pzdr.
    B.

  • 10. Data: 2004-09-04 17:56:36
    Od: PepedB <P...@p...atowyw.al>

    mhl999 wrote:

> [...]
    > spotkania w tym samym terminie - tzw.sytuacja ekstremalna swiadczaca
    > albo o przypadku albo o perfidnym dzialaniu firmy chcacej sprawdzic jak

    Przecież rozmowa potencjalny pracdawca jedynie proponuje, a nie narzuca
    termin i godzinę rozmowy kwalifikacyjnej. Oczywistym więc jest, że
    czasem ktoś nie może w danym czasie stawić się na nią i dogaduje się
    inny dzień, czy chociażby godzinę.

    --
    Pozdrawiam, Marcin
    "Kto żyje bez szaleństwa mniej jest rozsądny niz mniema."