PracaGrupypl.praca.dyskusje › Od czego zacząć??

  • 41. Data: 2007-03-12 15:24:36
    Temat: Re: Od czego zacząć??
    Od: Tomasz 'Piniu' Pichlinski <p...@p...interia.pl>

    jak chcesz programowac, to zajmij sie na poczatek jakims jezykiem
    programowania. ja polece takie:
    python, java lub c#, c++

    jak pojmiesz nieco skladni ktoregos z jezykow, to probuj pisac proste
    programy. potem bedziesz sie w stanie zastanowic, czy cie to naprawde
    interesuje.

    btw. wiekszosc programistow wcale nie jest az tak znowu zainteresowana
    nowinkami w swiecie it. znam nawet takiego, ktory problem jaki ja gryze
    tydzien napisze w dwie godziny, natomiast jakis czzas temu mial problem
    z podpieciem i sformatowaniem twardgo dysku (serio).

  • 42. Data: 2007-03-12 15:32:49
    Od: g...@g...com

    A mam prawo do obrony że jednak pisze się oddzielnie?? :D

  • 43. Data: 2007-03-12 15:37:53
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:1173713569.844710.86590@p10g2000cwp.googlegroup
    s.com
    g...@g...com <g...@g...com> pisze:

    > A mam prawo do obrony że jednak pisze się oddzielnie?? :D
    Oczywiście.
    BTW - sprawdź sobie Wordem, ma niezły moduł. Ale też nie idealny: np.
    "morze" i "może" nie odróżnia.

    --
    Jotte

  • 44. Data: 2007-03-12 16:21:56
    Od: "Kuroi Bonza" <b...@w...pl>

    On Mon, 12 Mar 2007 15:36:11 +0100, <B...@g...com> wrote:

    > Hardwarem to sie zajmuje elektronik z supportu, a nie informatyk :-P

    Bartek, ja mowie o pracy w typowej firmie. Juz pracowalem w takich
    miejscach gdzie handlowiec robil za informatyka (zreszta byl niezly) i
    zajmowal sie i sprzetem i softem (a to nie byla jakas firma krzak).

    Normalnie w wiekszosci firm informatyk to "pan od wszystkiego" czyli
    komputery maja byc sprawne, łindowsy maja dzialac, a jak sie w centralce
    telefonicznej cos popsuje to tez pan informatyk zalatwi...

    No co? nie jest tak niestety?...

    --
    Pozdrawiam serdecznie

    Dariusz
    Szkolenia, samodoskonalenie http://www.kaizen-edu.com

  • 45. Data: 2007-03-12 16:24:58
    Od: Bartsmz <C...@p...onet.pl>

    On Mon, 12 Mar 2007 15:40:48 +0100, Artur Zabroński wrote:

    > Jeżeli chcesz pisać użytkowe programy to nie rób takiego błędu jak robi
    > wiele osób biorąc Delphi. Weź pod uwagę to że program ma być przenośny a
    > nie tylko pod Windows. Do takich rzeczy już lepiej nadaje się C/C++ z
    > jakimś cross-platformowym toolem np Qt/GTK2+ lub Java/C#.

    Co wy z ta przenosnoscia oszaleli Ha?> Zdajecie sobie sprawe jak program
    pomimo napisania w przenosnym jezyku sam przenosi sie na inne platformy ??
    Gdzie wy takie programy widzicie poza niektorymi wyjatkami - jakby kurna na
    linuchu bylo 250 aplikacji graficznych. Przeciez to przestarzale. Juz dawno
    upadl mit o "przenaszalnej" platformie Net - sprobuj sobie napisac program
    pod windowsa xp i pod windowsa CE. Ludzie kochani - nie dajmy sie
    zwariowac.....

  • 46. Data: 2007-03-12 16:26:12
    Od: "Kuroi Bonza" <b...@w...pl>

    On Mon, 12 Mar 2007 11:18:00 +0100, Bartek Sobczak <m...@w...pl> wrote:

    > Skad taki wniosek?
    > Ja sie uczylem w szkole gdzie material edukacyjny byl jak najbardziej na
    > czasie...

    witaj! :)

    To dobrze swiadczy o Twojej szkole. Ale znam np. dwoch programistow,
    ludzie biora udzial i wygrywaja czesto, miedzynarodowe konkursy i oni
    mieli inna sytuacje w szkolach.
    Nie jestem informatykiem, ale wiem jaka jest sytuacja w branzy w ktorej
    studia konczylem i w branzy ktora jest moim konikiem i niestety obie to
    potwierdzaja :(
    Z tego co rozmawiam z znajomymi ksztalconymi i pracujacymi w szeroko
    pojetej informatyce, jest podobnie.

    Wiec jak pisalem, to co napisales dobrze swiadczy o miejscu gdzie sie
    uczyles :)

  • 47. Data: 2007-03-12 16:28:55
    Od: "Kuroi Bonza" <b...@w...pl>

    On Mon, 12 Mar 2007 09:37:19 +0100, <g...@g...com> wrote:

    > Takowy już posiadam :D Ale chodzi mi czy zacząć od jakiś książek, czy
    > po stronach szperać czy coś w tym stylu.. gdzie szukać itp. No bo
    > jeżeli program edukacyjny jest przestarzały to raczej dane w książkach
    > raczej też...
    rozrozniaj podreczniki od literatury przedmiotu.
    Literature przedmiotu napewno moge polecic.
    Taniej Ci wyjdzie grzebanie po sieci - znajdziesz multum fajnych
    materialow i informacji, czesto darmowych. Bedziesz mogl dopytac sie
    kwestii niezrozumialych dla Ciebie u ludzi ktorzy sa specjalistami.
    Nie ma takiej mozliwosci przy kupionej ksiazce.

  • 48. Data: 2007-03-12 16:53:16
    Od: Artur Zabroński <a...@...stopce.pl>

    Bartsmz wrote:

> [...]
    > program pod windowsa xp i pod windowsa CE. Ludzie kochani - nie dajmy sie
    1. Linuksie nie linuchu to tak na początek.
    2. To nie język jest przenaszalny a środowisko.
    3. Mało jest takich programów bo większości producentów to krótko
    mowiąc "wali" bo pieniądze są w Windowsie.
    4. Co jest przestarzałe?
    5. Co do .NET'a mało z tym styczności miałem ale istnieje środowisko dla
    Linuksa, Mono się zwie i jakoś tam używalne jest bo powstają już jakieś
    aplikacje dlatego wspomniałem o tym.

    Chyba mało się znasz na oprogramowaniu. Używasz Windowsa i obojętne Ci jest
    że 90% oprogramowania jest tylko pod niego. Zauważ w drugą stronę - ile
    osób używa oprogramowania które docelowo powstało pod GNU/Linuksem na
    Windowsie które bez większych problemów jest przenośne.

    --
    Artur Zabroński

    E-mail: artur (dot) zabronski (at) gmail (dot) com
    Jabber: artur (dot) zabronski (at) gmail (dot) com

  • 49. Data: 2007-03-12 17:29:51
    Od: "mihau" <m...@g...com>

    On 12 Mar, 15:38, g...@g...com wrote:

    > Jak mam wiedzieć co chcę robić skoro tego nie spróbowałem??

    weź pythona i napisz w nim cokolwiek. przynajmniej szybko dowiesz się
    co to programowanie i bez długich przygotowań zobaczysz efekty.

    --
    mihau

  • 50. Data: 2007-03-12 17:44:34
    Od: g...@g...com

    > weź pythona i napisz w nim cokolwiek. przynajmniej szybko dowiesz się
    > co to programowanie i bez długich przygotowań zobaczysz efekty.
    Z tego co czytałem to python jest językiem, a w jakim programie
    najlepiej go pisać?? Jeżeli do c++ jest to i do pythona jest...