PracaGrupypl.praca.dyskusje › Od czego zacząć??

  • 31. Data: 2007-03-12 14:39:27
    Temat: Re: Od czego zacząć??
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:1173709870.419255.50270@h3g2000cwc.googlegroups
    .com
    g...@g...com <g...@g...com> pisze:

    > Dla tego liczę na wasze opinie
    "Dlatego" pisze się razem, a tumaństwo też jednak powinno mieć granice.

    --
    Jotte

  • 32. Data: 2007-03-12 14:40:48
    Od: Artur Zabroński <a...@...stopce.pl>

    g...@g...com wrote:
    > Nie wybiorę jednego, najpierw spróbuje nauczyć się jednego, później
    > innego i zdecyduje w końcu czym chcę się zajmować... Jak napiszecie mi
    > coś więcej to wybiorę jeden i spróbuje (wybiorę ten który będzie mnie
    > najbardziej interesował...) Gdzieś czytałem że należy zacząć od
    > Pascala a post niżej że jest on przestarzały i lepszy np. delphi...
    > Dla tego liczę na wasze opinie
    Jeżeli chcesz pisać użytkowe programy to nie rób takiego błędu jak robi
    wiele osób biorąc Delphi. Weź pod uwagę to że program ma być przenośny a
    nie tylko pod Windows. Do takich rzeczy już lepiej nadaje się C/C++ z
    jakimś cross-platformowym toolem np Qt/GTK2+ lub Java/C#.

    --
    Artur Zabroński

    E-mail: artur (dot) zabronski (at) gmail (dot) com
    Jabber: artur (dot) zabronski (at) gmail (dot) com

  • 33. Data: 2007-03-12 14:47:52
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:1173710303.354922.259710@t69g2000cwt.googlegrou
    ps.com
    g...@g...com <g...@g...com> pisze:

    > Jak mam wiedzieć co chcę robić skoro tego nie spróbowałem?? Tak jakby
    > niemowlak powiedział że lubi lody waniliowe ale ich nie próbował... A
    > co chciał bym
    "Chciałbym" pisze sie razem.
    Niemowlaki nie mówią - sugeruje to sam źródłosłów terminu, a poza tym nie
    daje się im lodów.

    > konkretnie robić... raczej pisać program do np. drukarki
    > to mnie raczej nie rajcuje. Jak się tworzy gre to jest potrzebna
    > grafika komputerowa (może właśnie tym się zająć, gry to teraz maszynki
    > do robienia pieniędzy, jak jest dobra)
    Dzisiejsze gry to systemy porównywalne złożonością z systemami operacyjnymi.
    Grafika to tylko jeden z elementów, zresztą w znacznym stopniu rozwiązywany
    przez engine. Werź sobier pierwszą lepszą grę i przejrzyj listę twórców - w
    pojedynkę to sobie można Pacmana napisać.
    Wiesz co - weź ty sobie napisz w Java Scripcie np. prosty kalkulator walut.
    Potem to samo w Delphi. To ci da jakieś pojęcie.

    --
    Jotte

    Może na początek jakieś proste

  • 34. Data: 2007-03-12 14:58:48
    Od: g...@g...com

    > "Dlatego" pisze się razem, a tumaństwo też jednak powinno mieć granice.
    Sam masz zero błędów w wypowiedziach:
    Werź a nie weź?? Na razie to pierwszy błąd który zobaczyłem (pewnie
    jest ich więcej) ale to nie jest forum dla polonistów i można poprawić
    ale nie natrętnie (jak bym tylko ja popełniał błędy)

  • 35. Data: 2007-03-12 15:01:23
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    g...@g...com napisał(a):

    > I posiadam takowy tylko nie używam, ale można już poprosić o
    > wypowiedzi zgodne z tematem?? Jak ktoś nie zapamiętał to proszę
    > sprawdzić powyższe posty...

    Oooo! Oprócz Słownika polecam także Netykiete ;)

    j.

  • 36. Data: 2007-03-12 15:03:13
    Od: g...@g...com

> [...]
    > nie tylko pod Windows. Do takich rzeczy już lepiej nadaje się C/C++ z
    > jakimś cross-platformowym toolem np Qt/GTK2+ lub Java/C#.
    I to jest częściowo satysfakcjonująca mnie wypowiedź. Jeszcze chyba
    wczoraj zastanawiałem się nad delphi i teraz już wiem że go nie
    wybiorę...

  • 37. Data: 2007-03-12 15:06:58
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:1173711528.060673.32510@q40g2000cwq.googlegroup
    s.com
    g...@g...com <g...@g...com> pisze:

    > Sam masz zero błędów w wypowiedziach:
    > Werź a nie weź??
    Nie myl literówek z ortami. Literówki zdarzają się i w encyklopediach (stąd
    erraty). Co innego walnąć klawisz obok, a co innego nie wiedzieć jak się
    pisze wyraz. Nawet posiadając bardzo przeciętną inteligencję można jedno od
    drugiego odróżnić.
    Aczkolwiek literówki to także błędy, bez wątpienia.

    > Na razie to pierwszy błąd który zobaczyłem (pewnie
    > jest ich więcej) ale to nie jest forum dla polonistów
    Pisanie poprawnie w ojczystym języku nie jest cechą polonisty, lecz
    przeciętnie wykształconego człowieka.

    > i można poprawić
    > ale nie natrętnie (jak bym tylko ja popełniał błędy)
    "Jakbym" pisze się razem, skończ z tym tumaństwem albo nie pisz więcej.

    --
    Jotte

  • 38. Data: 2007-03-12 15:08:24
    Od: g...@g...com

    > Oooo! Oprócz Słownika polecam także Netykiete ;)
    Mam ją tutaj napisać?? Czy każdy ją znajdzie?? Poza tym nie widziałem
    w swoich wypowiedziach wulgaryzmów, złotych myśli, łańcuszków itp.

  • 39. Data: 2007-03-12 15:13:58
    Od: g...@g...com

    Piesze "jakbym" razem i spellchecker pokazuje błąd i są opcje do
    wyboru:
    jak bym
    jak-bym i wiele innych zmieniające znaczenie
    Więc albo ty kłamiesz albo program...

  • 40. Data: 2007-03-12 15:23:58
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:1173712438.163054.76060@q40g2000cwq.googlegroup
    s.com
    g...@g...com <g...@g...com> pisze:

> [...]
    > wyboru:
    > jak bym
    > jak-bym i wiele innych zmieniające znaczenie
    Z tym, że program cię nie nazwie idiotą, a ja tak.
    Nie rozumiesz działania programów słownikowych, ale to twój problem.
    Powtarzam - "jakbym" w przytoczonym kontekście pisze się razem. Jasne?
    Koniec, kropka.

    --
    Jotte