PracaGrupypl.praca.dyskusje[OT] :( ech...

  • 11. Data: 2004-02-06 14:50:24
    Temat: Re: [OT] :( ech...
    Od: "Tomfas" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Zimnicki" <z...@o...ichtj.waw.pl> napisał w
    wiadomości news:4023921A.BC39454E@orange.ichtj.waw.pl...
    > fajny plan????????????????
    >

    > uszy do góry malutcy mysla
    > zrobmy kasting na Janosika lub Robin Huda
    > albo wynajmijmy snajpera
    > zrobi porzadek z wladcami i bogatymi
    > prawem beda opiekowac sie odpowiednio zaprogramowane nieprzekupne
    komputery i
    > filozofowie, humanisci
    > nie ma pieniadza - pracuje sie dla przyjemnosci, a typowych leni i
    nierobow
    > przeznacza sie do budowy drog i karczowania lasow
    >
    > fajny plan????????????????

    Ale w ogóle to propos czego to jest? :-). Ze niby żyć trzeba i trzeba
    przyjmować życie takim jakim jest i sobie z nim radzić? Hm... Mnie nie
    interesuje jakie jest życie według ludzi, którzy nawet sprowadzeni na poziom
    0, będą dzielnie się na tym poziomie 0 układali. Mnie interesuje szansa na
    życie na poziomie oraz ludzie, którzy wbrew powszechnemu przyzwyczajeniu do
    kieratu, coś jednak próbują ze swoim życiem zrobić. Emigracja jest jednym z
    takich sposobów - jeśli nie ma innego. Mnie nie interesuje jak maja inni
    :-) i że też mają źle i jest im cięzko - mnie interesuje jak nie pozostać
    wśród nich :-).

  • 12. Data: 2004-02-07 16:20:43
    Od: "mikl" <i...@w...to.poczta.onet.pl>

    "Tomfas" <t...@p...onet.pl> wrote in message
    > No wiem, wiem. Ale powstaje istotne pytanie: za ile? 1000-2000-3000? 3000
    > mogę oszczędzic na mc za granica myjąc gary, 5000 robiąc coś trochę
    > lepszego... wtedy jest szansa na to ze po 2-3 latach mozna np. msylec o
    > mieszkaniu, samochodzie itd itd. A tutaj?... gora co moge zarobic - jeslis
    > ie pracodawca bardzo pomyli ;-) - to 3000. Z czego 800-1500 wydam.... No
    ale
    > jak na razie nie mam wyboru :-). Wiec uszy do góry! :-)
    >
    > pozro.
    > t.

    Tomfas :o
    ... widze ze masz identyczny system oceny sytuacji co moj,
    dopiero to przeczytalem ...

    dokladnie, zycie jedno i jeszcze krotkie hehe,
    a co do jakosci zycia ...
    nie ma tu, to jest gdzies indziej,
    a gdzie to sie okaze,
    w kazdym razie sprobowac trzeba,
    zebym sobie kiedys nie powiedzial
    ... a widzisz [plask] ..
    a wegetowac to porazka :[
    znalezc prace, ktora by mnie satysfakcjonowala finansowo w polsce..
    tez problem ... :/
    Tomfas dobrze mowi,
    zbierac na mieszkanie [licze 2 pokojowe w bloku] to12 lat + 4 lata na
    samochod...
    to pomylka przy zalozeniu 3000 netto. ...

    tymaczesem sa kraje, w ktorym mozna to zrobic powiedzmy 2 krotnie szybciej.
    chodz to i tak pesymistyczne zalozenie.
    jak dla mnie liczba [8] to duza oszczednosc,
    przy jednoczesnym bogaceniu sie :]

    takze nic z psychologii tu chyba nie ma :-) tylko ciutke matmy + odrobina
    myslenia - z duza dawka odwagi :]

    takze niech nikt sie nie dziwi .... bo nie ma powodu....

    pozdr.
    mikl

  • 13. Data: 2004-02-07 17:43:50
    Od: "GreG" <g...@w...pl>

    "mikl" <i...@w...to.poczta.onet.pl> wrote in message

> [...]
    > samochod...
    > to pomylka przy zalozeniu 3000 netto. ...
    >
    > tymaczesem sa kraje, w ktorym mozna to zrobic powiedzmy 2 krotnie

    A mozesz podac przyklad takiego kraju?
    Ja podam swoj - Irlandia: zarobki srednie ok. 2000euro/mies BRUTTO (przy
    zarobkach ok. 2200 obowiazuje juz 42% prog podatkowy),
    cena mieszkania 3 pokojowego w Dublinie (ew. domu na przedmiesciach)
    wynosi minimum 250 tys. euro.
    Dal ci cos ten przyklad?

    GreG

  • 14. Data: 2004-02-08 00:17:56
    Od: "Misiek" <m...@p...net>

    "GreG" <g...@w...pl> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
    > zarobkach ok. 2200 obowiazuje juz 42% prog podatkowy),
    > cena mieszkania 3 pokojowego w Dublinie (ew. domu na przedmiesciach)

    No to ja jeszcze dorzuce Holandie. Zarobki srednie te same, no ale 2500 to
    otwiera sie piekny prog podatkowy w wysokosci 52%.

    A wiec dream on.

  • 15. Data: 2004-02-08 00:22:58
    Od: "Misiek" <m...@p...net>

    "marek" <m...@w...pl> schrieb im Newsbeitrag
    > placa

    ;-)
    Polonię

    > Skoro nie potrafisz do niczego dojść w Polsce to na jakiej podstawie
    > zakładasz że poradzisz sobie za granicą?
    > Tam zarabia sie troche lepiej niż u nas ale koszty utrzymania się tam są
    tez
    > "troche" wyższe
    > Jak wszystko dokładnie przelczysz wyjdziesz na to samo co w Polsce

    Wydaje mi sie ze wyjdie jednak znacznie gorzej. Nie mowiac jezykiem bez
    akcentu, nie majac oparcia w rodzinie, nie majac znajomych jest skazany na
    wgetacje gorsza niz w Polsce.

  • 16. Data: 2004-02-08 00:25:26
    Od: "marek" <m...@w...pl>

  • 17. Data: 2004-02-08 00:52:53
    Od: "GreG" <g...@w...pl>

    "Misiek" <m...@p...net> wrote in message

    > Wydaje mi sie ze wyjdie jednak znacznie gorzej. Nie mowiac jezykiem bez
    > akcentu, nie majac oparcia w rodzinie, nie majac znajomych jest skazany na
    > wgetacje gorsza niz w Polsce.

    A najgorsze, ze niepowodzen nie da sie zwalic na Millera!

    A co do wegetacji:
    Znam wielu rodakow w moim miescie, ktorzy taka wegetacje prowadza.
    Mieszkaja tanio, nie maja samochodow (utrzymanie drogie ze az strach!),
    nie maja komputerow, dostepu do internetu. Czy kazdy jest gotow na
    takie cofniecie sie w czasie?

    GreG

  • 18. Data: 2004-02-08 14:02:11
    Od: "Tomfas" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "GreG" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zarobkach ok. 2200 obowiazuje juz 42% prog podatkowy),
    > cena mieszkania 3 pokojowego w Dublinie (ew. domu na przedmiesciach)

    No moze nastepny: mycie garow w londynie. 5.0f na godzine160f/tydzien.
    utrzymanie (odliczajac zarcie) 70f. 52tygodnie razy 80f = 23 000 zl po roku
    (do tego odzywanie podatku). Ale wezmy np. juz poterowanie w hotelu
    6.5 -9f./h..... i?

    Tylko mi nie mowcie ze zycie za 70f (bez zarcia) to jest niemozwlie,
    mozliwe; nie mowicie tez ze towegetacja - bo wegetacja to jest tutaj przy
    zarobkach 1500.....

    pozdro.

  • 19. Data: 2004-02-08 14:26:41
    Od: "GreG" <g...@w...pl>

    > No moze nastepny: mycie garow w londynie. 5.0f na godzine160f/tydzien.
    > utrzymanie (odliczajac zarcie) 70f. 52tygodnie razy 80f = 23 000 zl po
    roku

    Dlaczego odliczasz zarcie> Czyli nic nie zresz tak? Ciekawostka.
    A za 10f dziennie sie utrzymujesz?
    Spisz w kartonie? Jesz ze smietnikow? Nie mozesz przy 70f/tydz. chodzic na
    piwo,
    do pizzerii, kina, czy restauracji. Ciuchow tez sobie nie kupujesz w takim
    razie.

    Oczywiscie - zadna wegetacja...

    GreG

  • 20. Data: 2004-02-08 14:35:14
    Od: "Tomfas" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Misiek" <m...@p...net> napisał w wiadomości

> [...]
    > akcentu, nie majac oparcia w rodzinie, nie majac znajomych jest skazany na

    Nieprawda :-). To sa argumenty Tych ktorzy nie wyjechali bo sie boja albo
    zawsze znajda argument zeby sobie wmowic i zostac. Ja tam jaks pochalem sam,
    mowie z akcentem i nie wegetowalem... Ciezko bylo ale jak sie chce to sie
    wszystok zmienai. BO tam sa szanse, a tutaj ich nie ma...
    Tylko ze ja chce zyc w PLu... dlatego mowie: jedzmy wszyscy :-) to wtedy nie
    bede np. teksnil :-DD

    pozdro.
    t.