PracaGrupypl.praca.dyskusje › Nieudolny czlonek grupy - problem

  • 51. Data: 2005-07-27 21:02:21
    Temat: Re: Nieudolny czlonek grupy - problem
    Od: "gslabs" <gslabs@_neverspam_.wp.pl>

    "kantor" <k...@z...olsztyn.pl> wrote in message
    news:dc7gpl$aqd$1@flis.man.torun.pl...

    > Poprostu nie widzę możliwości trzymania w zespole trutnia który niema
    > pojęcia o robocie programistycznej.

    Truten :) To slowo pasuje...
    Ktos powiedzial, ze to zespol trzeba zwolnic, a zostawic trutnia. Zespol,
    ktory pracuje
    efektywnie od dawna i odnosi sukcesy, ktoremu dokoptowuja trutnia,
    zwiekszajac
    tym samym wymagania, a zmniejszajac efektywnosc. Ten zespol nadaje sie do
    wyrzucenia? To kto przejmie robote do wykonania? A kto przejmie trutnia????

    Ciag dalszy jest taki: kierownik grupy (i pisalem ze jest nas raptem
    trzech!) odbyl
    wczoraj rozmowe z naszym gosciem (chcialem napisac "nowym" ale on juz jest
    od
    pazdziernika!) , przypominajac (to wazne!) , wg jakich standardow miala
    byc robota wykonana i dajac do myslenia, ze obecne efekty prac delikwenta
    powinny byc
    przedstawione dyrektorowi. Zeszlo jak zwykle na "niedogadanie sie". A do
    mnie delikwent
    sie nie odzywa... Mimo ze lider grupy nie wspomnial o mnie ani slowem.

    Wg mnie sa po prostu ludzie, ktorzy nie potrafia pracowac w grupie, nie
    potrafia przyznac
    sie do bledu, wreszcie nie potrafia pogodzic sie z tym ze wiek nie jest
    wyznacznikiem
    wiedzy, polotu czy inteligencji.
    Ale wychodzi na to, ze bedziemy pracowac ze soba dalej. Bede informowal.

    pozdrawiam
    gslabs

  • 52. Data: 2005-07-27 21:25:48
    Od: "gslabs" <gslabs@_neverspam_.wp.pl>

    "Stanislaw Chmielarz" <s...@u...com.PL> wrote in message

    > Autor napisal to z _wlasnego_ punktu widzenia.

    A punkt widzenia bohatera watku jest taki, ze "choc wiem niewiele
    bo (tu wazne: przez 20 lat projetowalem gwinty do srubek a teraz
    jestem w grupie projetujacej silniki), to sie do bledu nigdy nie
    przyznam i zwale na to ze pies mi zjadl zadanie domowe, a wina
    jest zawsze daleko ode mnie.

    > Ale moze ma inne zalety dla kierownictwa?

    Dyrektorstwo NIE ROZMAWIA z nim bezposrednio. Dyrektorstwo
    nawet nie konsultowalo podwyzki dla trutnia z kierownikiem.
    Bo to kierownictwo nieformalne. To po prostu decyzyjny i odpowiedzialny
    w grupie. Nie ma hierarchii jako takiej. Jego podwyzka poszla na podstawie
    oceny grupy.

    Pozdro
    gslabs

  • 53. Data: 2005-07-27 21:34:04
    Od: "gslabs" <gslabs@_neverspam_.wp.pl>

    "Immona" <c.oleszkiewicz@w_ytnij.zpds.com.pl> wrote in message

    > Jest delikatniejsze postepowanie. Daje sie takiemu robote fikcyjna, o
    > ktorej
    > nie wie, ze jest fikcyjna i nigdy nie bedzie wykorzystana.

    To jest robienie roboty za dwoch! A facet w swoim mniemaniu jest swietny,
    choc jest beznadziejny. A branza jest taka, ze widac to czarno na bialym.
    Zreszta chyba w kazdej branzy jesli ktos o wieku 40+ produkuje rzeczy
    na poziomie gimnazjum...
    Zauwazcie, ze sytutacja dzieje sie za granica i jakakolwiek interwencja
    zniszczy
    zycie jemu i jego rodzinie...

    pozdrawiam
    gslabs

  • 54. Data: 2005-07-28 07:23:03
    Od: "CK" <p...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "CK" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > [...]
    >
    > Dosyć mętne są Twoje wypowiedzi, i już miałem na ten
    > temat coś napisać, ale rozbawiłem mnie tym postem.
    > Już Cię lubie :)))
    >
    > MS

    To może jeszcze raz spróbuję wyklarować

    NIE KRYTYKUJĘ nie wiem jak to nazwać 'zarządzania' (?)
    (chodzi mi o kwestie związane z obowiązkami w pracy) nic na ten
    temat nie mówię KRYTYKUJĘ TWARZE co poniektórych grupowiczów
    (ludzi na świecie w ogóle również) tak jak je postrzegam
    (pyski, mordy, mówiąc metaforycznie)

    A moje wypowiedzi to taka moja humanistyczna impresja
    nie chciałbym zajmować zbyt określonego stanowiska
    ani zbyt twardo go bronić.

    (jest też taki problem, że jesli człowiek jest małpą
    np. potrafi ścisnąć z kumplami innemu człowiekowi palce
    w śrubie, a zachowuje się uprzejmie to ludzie będą
    odbierali dobrze, bo ludzie nie lubią 'chamstwa',
    natomiast na małpy nawet by zagłosowali czy coś.
    Wydaje się że rozumniejszy człowiek powinien
    postępowac inaczej - starać się zidentyfikować
    małpy na podstawie uważnego spojrzenia, jednakże nie
    jestem pewien. Z tego co wiem o nim to własnie Nabokov
    tak robił)

    Co do mnie osobiście to Am a scientist Am an Artist
    (czym poniektórych mogę rozdrażnić) Np. wczoraj leżałem
    ma tapczanie, ogólnie dyskusja grupowa (dziewczyny)
    wprowadziła mnie w taki nastrój (zarówno zły jak i
    dobry) i myślę: słucham Becka,
    całymi dniami czytam Nabokova uważam się za wcielenie
    jego naczelnego poety Johna Shade'a, nigdy nie nosiłem
    szerokich spodni, nie mam żadnego znajomego hiphopowca,
    moje kontakty z marihuaną są bardzo małe ALE TO
    JA jako jedyny człowiek na świecie WYMYŚLIŁEM HIP-HOP
    (hiphop rozumiany jako afryka, miód, żółte królestwo
    rymu)

    Ogólnie oczywiście myśl dosyć głupawa, i jeszcze głupiej
    napisana, gdyby ktoś próbopwał mnie sobie wyobrazić na jej
    podstawie to zapewne się pomyli

    pzdr Tomasz Kamiński

  • 55. Data: 2005-07-28 07:44:52
    Od: "Charles Kinbote" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > temat nie mówię KRYTYKUJĘ TWARZE co poniektórych grupowiczów
    > (ludzi na świecie w ogóle również) tak jak je postrzegam

    Powiem jeszcze coś, czym niewykluczone mogę sobie zgotować
    niemile przeżyty dzień, bo może wywołać to powszechne
    oburzenie.

    Pewnie niektórzy znają jak najbardziej prawdziwe i jak
    najbardziej ważne zdanie:

    "człowieka nie lubi się za to co robi (2) tylko za to jaki jest (1)"

    otóż moim zdaniem to zdanie tłumaczy pewne że tak powiem dwa
    'polityczne' napięcia w całym naszym społeczeństwie mz
    są dwie opcje, które również w tym wątku doszły do
    głosu, (np opozycja Immona(2)-Ja(1)) w bardzo subtelnej
    wersji ze strony Immony

    zwykle ludzie (chyba) uważają że człowiek jest mniej
    więcej tyle wart (np dla firmy) ile robi (2)

    dla mnie człowiek jest tyle wart - jaki jest (1)
    (mowiac niegramatycznie)

    O tym, że człowieka lubi się za to jaki jest przypominają nam
    artysci (1), np możesz lubić/kochać złodzieja jak de Niro
    w "Gorączce", albo mordercę jak "Leon" albo Martina Edena
    albo profesora Pnina itp, słowem lubisz człowieka za jego TWARZ

    (2) nie wiem kto byłby tym antyodpowiednikiem artystów ale
    skądś bierze się (np w mojej ciotce) odwrotna postawa
    człowieka szanuje się za to co robi, np poszanowanie dla
    pana prezydenta, dla pana posła, dla pana biznesmena dla pana
    szefa projektu (pominąwszy to że mogą to być wierutne małpy)
    oraz wygląda na to wiąrząca się z tym sciśle nienawiść
    do 'złodzieja' 'bezdomnego' itp (przynajmniej tak mi się
    wydaje)

    Nie twierdzę tutaj bynajmniej że nie należy nic robić
    to że człowiek jest mądrzejszy od małpy nie wyklucza
    bynajmniej że nie będzie lepiej pracował. <- napisałem
    to zastrzeżenie na wypadek ewentualnych napaści,

    nie gwarantuję, że wdam się w ewentualną polemikę
    bo czuję się słabo

    pzdr TK

  • 56. Data: 2005-07-28 07:58:08
    Od: "CK" <p...@p...onet.pl>

    > do 'złodzieja' 'bezdomnego' itp (przynajmniej tak mi się
    > wydaje)

    > albo 'człowieka nie umiejacego pracowac' i to w jakiś
    > sposob wiarze sie z tymi malpimi reakcjami o jakich myslę

    pzdr TK

  • 57. Data: 2005-07-28 08:07:33
    Od: "Immona" <c.oleszkiewicz@w_ytnij.zpds.com.pl>

    Użytkownik "Charles Kinbote" <p...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:5f1c.000007c5.42e88cf4@newsgate.onet.pl...

> [...]
    >
    > zwykle ludzie (chyba) uważają że człowiek jest mniej
    > więcej tyle wart (np dla firmy) ile robi (2)
    >
    > dla mnie człowiek jest tyle wart - jaki jest (1)

    Mylisz dwie rzeczy. Ocene czlowieka ogolem jako czlowieka i ocene czlowieka
    jako pracownika. Czasem mozna to zawezic jeszcze do oceny jako pracownika
    konkretnej branzy.
    Ja np. jako grafik bylabym niewiele warta i gdyby ktos mnie na takim
    stanowisku posadzil, zespol pewnie szybko by sie zdenerwowal, ze musza z
    kims takim pracowac i moze by polecialy epitety jak w przypadku Twojego
    naprawiania telewozorow. Sa tez zawody, w ktorych jestem wiele warta. Jedno
    i drugie nie ma wielkiego zwiazku z wartoscia czlowieka w sensie
    humanistycznym - to inna kategoria. Sa tacy, ktorzy myla to ze soba, ale ta
    grupa nie wydaje mi sie duza - wiekszosc ludzi, ktorych znam, ma w swojej
    klasyfikacji znanych sobie ludzi rowniez dzialki, w ktorych ocena osobista i
    zawodowa sie rozbiega: "cenie zawodowo, ale nie lubie osobiscie; jest
    swietnym [zawod], ale to dran" lub "lubie osobiscie i doceniam piekno duszy,
    ale wiem, ze do pracowania u nas by sie nie nadawal"
    Na tej grupie rozmawiamy o pracy, wiec nic dziwnego, ze w domysle stosowany
    jest punkt widzenia "przydatnosci do pracy" i waski kontekst konkretnej
    zawodowej sytuacji.

    I.

  • 58. Data: 2005-07-28 08:10:02
    Od: p...@p...onet.pl

    > Użytkownik "Marek HAGA" <m...@v...pl> napisał w wiadomości
    > [...]
    >
    > r o z b a w i ł e Ś - sorry - to z pośpiechu :)
    >
    > MS

    kiedy czytałem to nawet nie zauważyłem literówki
    (co do mnie to sory za błędy w słowie "wiąże" nie wiem
    skąd mi się to wzieło)

    (respect)
    Tomasz Kaminski

  • 59. Data: 2005-07-28 08:15:03
    Od: "Marek HAGA" <m...@v...pl>

> [...]
    wiadomości news:5f1c.000007c5.42e88cf4@newsgate.onet.pl...
    [...]
    > nie gwarantuję, że wdam się w ewentualną polemikę

    Zastanawiam się tylko, co znajdujesz ciekawego dla siebie
    w tutejszych biurokratycznych dyskusjach o KP, urlopach,
    ustawach i innych pierdołach. IMHO zdecydowanie jesteś
    nie z tego świata (dla mnie oczywiście to ogromna zaleta).

    Ściągam czapkę.

    MS

  • 60. Data: 2005-07-28 08:22:48
    Od: "Charles Kinbote" <p...@p...onet.pl>

    //----------------------

    > Na tej grupie rozmawiamy o pracy, wiec nic dziwnego, ze w domysle stosowany
    > jest punkt widzenia "przydatnosci do pracy" i waski kontekst konkretnej
    > zawodowej sytuacji.

    Być może ale akurat ja, co podkreśliłem, na ten temat się właśnie
    nie wypowiadałem, np na autora pierwszego posta w wątku nie
    patrzę pod kątem jego zdolności do pracy, również na tą sytuację
    którą zarysował, patrzę pod swoim kątem humanistycznym :
    "I like, dislike, I abhor this" - coś w tym sensie.
    Gdybym był szefem to możliwe że zwalniałbym ludzi na
    potęgę nie jest to wykluczone. Mówiłem o czymś innym.

    Skądinąd wiem, że każdy (ew. prawie kazdy) z grupowiczów (również ja)
    nie czyta postów poza swoimi własnymi specjalnie uważnie, a już
    szczególnie takich zawikłanych i mało merytorycznych jak moje.
    Również Twojego nie przeczytałem jeszcze, tylko powiodłem wzrokiem.

    pzdr TK