PracaGrupypl.praca.dyskusjeMobbing w Polsce - w fabrykach LG › Mobbing w Polsce - w fabrykach LG
  • Data: 2007-01-24 10:57:17
    Temat: Mobbing w Polsce - w fabrykach LG
    Od: "o...@g...com" <o...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Temat mi bliski, postanowilem przeniesc na pl.praca.dyskusje i poprosic
    was o pomysly jak jeszcze zwalczac takie zachowania.

    Obcokrajowcy wchodząc na polski rynek pracy myślą, że działają w
    kraju gdzie każdy pracodawca może ustalać swoje prawo pracy,a każdy
    pracownik to ciemniak, który nie zna swoich praw.Nie chcę uogólniać
    mówię o przypadku,który znam z autopsji-pracuję w LG w
    Mławie-nadzoruję pracę w magazynie , dpowiadam za kilkadziesiąt
    osób i za ich pracę.
    Jakieś pół roku temu zmienił nam się dyrektor,na początku
    wydawał mi się, co najmniej dziwny-taki typ obserwatora. Teraz dał
    już się poznać takim, jakim jest naprawdę-to,co on robi to mobbing
    jak się patrzy,a oto przykłady:
    -codziennie o 8 rano robi zebrania w każdej sekcji,takie zebranie
    wygląda następująco-ustawia wszystkich moich ludzi w dwuszeregu
    wzdłuż linii staje naprzeciwko po prostu krzyczy po Koreańsku do
    nich,
    -na takich zebraniach zapytuje mnie o absencję(dla niego jak ktoś
    jest na urlopie wypoczynkowym jest równoznaczne z `N'-ką)
    -gdy dowiedział się,że jedna z osób przebywa na chorobowym
    powiedział do mnie-`masz ją zwolnić'
    -gdy dowiedział się,że 10% osób jest na urlopie wypoczynkowym
    zapytał `czy bez tych osób sobie poradzimy' odpowiedziałem,że innym
    dołożę dziś pracy i powinno być ok. to wtedy powiedział `to, po
    co nam te osoby, jeśli bez nich sobie poradzimy'
    -jeśli ktoś chce urlop dłuższy niż dwa dni musi pominąć drogę
    służbową i iść z wnioskiem do samego dyrektora(a mam osoby,które
    mają po 17 dni z poprzedniego roku)
    -w biurze potrafi kopnąć np. w kosz lub krzesło
    -na spotkaniu z nadzorem potrafi powiedzieć 'wy musicie wywoływać u
    swoich ludzi stres'
    Nie chcę by tak traktowano moich ludzi,chcę jakoś z tym walczyć,ale
    niestety jestem sam ..
    Czuję się bezradny i zastanawiam się nad odejściem z firmy,
    ponieważ nie chcę patrzeć jak źle są traktowani moi ludzie,czuję
    się za nich odpowiedzialny.
    Myślałem nawet o nagrywaniu `wylewnych' wypowiedzi dyrektora by
    mieć jakiś dowód , ponieważ chcę coś z tym zrobić , choćby
    pokazać wszystkim jak jest naprawdę

    zrodlo:
    http://biznes.onet.pl/1,12,11,26910772,74365103,2872
    443,0,forum2.html