PracaGrupypl.praca.dyskusjeMc Donald im loving it...:)

  • 11. Data: 2005-05-21 14:55:06
    Temat: Re: [OT} Re: Mc Donald im loving it...:)
    Od: "mariposa barboleta" <m...@W...gazeta.pl>

    Tristan Alder <s...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Twoich ustawień. Masz pewnie wymuszone traktowanie wszystkiego jako ISO-2, a
    > tamten list był w nowocześniejszym kodowaniu UTF-8. Włącz automatyczne
    > rozpoznawanie MIME i już będzie dobrze. A jak nie, to zmień czytnik. Ten,
    > którego używasz, rewelacyjny nie jest, choć ponoć da się go połatać, żeby
    > działał w miarę dobrze.

    Rozbawiles mnie ta porada. Nie, nie, oczywiscie masz racje. Z punktu
    technicznego oczywiscie. Bo jesli chodzi o pewne zasady, to niestety nie...

    A wiesz w czym problem. Wymusza na uzytkowniku zmiane czytnika, choc jemu
    wyraznie ten czytnik odpowiada, bo go uzywa. Co wiecej, ISO-2 jest
    obowiazujacym standardem, zas pisanie w unikodzie nie jest... Oczywiscie,
    idzmy z postepem, ale nie po trupach...

    Per analogia, wycieczka do urzedu:
    - nie moge tu podjechac, bo sa 3 schodki, a ja mam wozek i nie chodze
    - no coz, trudno, sa tacy sco sobie radza... musisz przestac jezdzic na wozku,
    to sie dostaniesz do urzedu...

    Znaczy... winny jest petent, nie urzad, dajmy na to pocztowy? :>

    Pozdr

  • 12. Data: 2005-05-21 14:57:13
    Od: "mariposa barboleta" <m...@W...gazeta.pl>

    Michał <m...@s...net> napisał(a):

    > a czy mamy XXI wiek i kodowanie nadal stanowi problem?

    Jak widac stanowi. Jest pewien standard ustalony. Akurat ISO. To tak jak z
    samochodami. Jesli tu jest ograniczneie do 70, to co z tego, ze twoj wozek
    wyciaga 200km/h -ma jechac 70, choc moglby 200...

    Ufff, dzis mam dzien per analogia ;]

  • 13. Data: 2005-05-21 15:39:08
    Od: Michał <m...@s...net>

    mariposa barboleta wrote:
> [...]
    > samochodami. Jesli tu jest ograniczneie do 70, to co z tego, ze twoj wozek
    > wyciaga 200km/h -ma jechac 70, choc moglby 200...

    Korzystam z (use)netu od 1995 roku i... liczba ludzi o przerośniętym ego
    nijak niestety nie maleje, fale nowych Strażników Porządku wciąż
    nadciągają. Tak, to o Tobie :)

    Korzystaj i wymieniaj wiedzę, nie pouczaj.

    --
    mgl

  • 14. Data: 2005-05-21 15:40:14
    Od: Michał <m...@s...net>

    mariposa barboleta wrote:

    > Znaczy... winny jest petent, nie urzad, dajmy na to pocztowy? :>

    czujesz się niepełnosprawna... jak Ci pomóc?

    --
    mgl

  • 15. Data: 2005-05-21 17:23:07
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Michał <m...@s...net> wrote:

    > Korzystam z (use)netu od 1995 roku i... liczba ludzi o przerośniętym ego

    Z Usenetu korzystałeś w 95?
    Faaaajnie. Jakieś msg-id możesz podać?

    /me lubiący "weteranów sieci"

    --
    Przemysław Maciuszko
    Zurich based

  • 16. Data: 2005-05-21 18:56:16
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    A był to sobota, 21 maja 2005 13:26, gdy Jurek napisał(a) coś na
    pl.praca.dyskusje. No i teraz trzeba odpowiedzieć.

    > O ile dobrze pamiętam było to 2005-05-21 11:53, gdy Tristan Alder

    > a czy na grupie pl. nadawca nie powinien mieć kodowania ISO8859-2?

    Nie. UTF-8 jest jak najbardziej poprawnym kodowaniem. To nowocześniejsze i
    lepsze kodowanie niż koślawe iso8859-2, które przenosi ledwie część znaków
    wykorzystywanych w polskich tekstach.

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 17. Data: 2005-05-21 18:57:52
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    A był to sobota, 21 maja 2005 19:23, gdy Przemysław Maciuszko napisał(a) coś
    na pl.praca.dyskusje. No i teraz trzeba odpowiedzieć.

    > Z Usenetu korzystałeś w 95?

    A co? Nie mógł? Linus w 1991 wysyłał informarcje i Linuksie, a Stallman
    ogłaszał manifest GNU w pierwszej połowie lat 80. Więc 95 to i tak późno :D

  • 18. Data: 2005-05-21 19:01:23
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    A był to sobota, 21 maja 2005 16:55, gdy mariposa barboleta napisał(a) coś
> [...]

    > Rozbawiles mnie ta porada. Nie, nie, oczywiscie masz racje. Z punktu
    > technicznego oczywiscie. Bo jesli chodzi o pewne zasady, to niestety

    Zasady wyznawane przez technicznych ignorantów, którzy przeczytali coś z lat
    90 i chcą to do dzisiaj promować. W latach 90 to próbowano promować pisanie
    bez polskich znaków. Teraz próbuje się zwalczać UTF, który jest
    nowocześniejszy od koślawych i nie przystających do rzeczywistości kodowań
    ISO.

    > A wiesz w czym problem. Wymusza na uzytkowniku zmiane czytnika, choc jemu
    > wyraznie ten czytnik odpowiada, bo go uzywa.

    Co wymusza? Nic nie wymusza. Przestawił na właściwe ustawienie i mu działa.
    Wymianę programu sugerowałem z innego powodu.

    > Co wiecej, ISO-2 jest
    > obowiazujacym standardem, zas pisanie w unikodzie nie jest...

    Ależ jest. Unicod jest nowoczesnym standardem. Obecnie programy działają w
    Unikodzie. Nawet MSowe, które na zewnątrz próbują używać dziwnego kodowania
    Windows-xxxx, wewnętrznie już przestawiane są na Unikod.

    > Oczywiscie,
    > idzmy z postepem, ale nie po trupach...

    Ależ nie ma żadnych trupów. Jeden gość miał źle ustawiony czytnik. Włączył
    automatyczne rozpoznawanie i już mu działa.

  • 19. Data: 2005-05-21 20:17:30
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Tristan Alder <s...@p...onet.pl> wrote:

    > Nie. UTF-8 jest jak najbardziej poprawnym kodowaniem. To nowocześniejsze i
    > lepsze kodowanie niż koślawe iso8859-2, które przenosi ledwie część znaków
    > wykorzystywanych w polskich tekstach.

    Straaaaaszne. No to jakich polskich znaków Ci brakuje w ISO-8859-2?
    FUT warning

    --
    Przemysław Maciuszko
    Zurich based

  • 20. Data: 2005-05-21 20:57:48
    Od: "perfidia" <p...@t...gazeta.pl>

    > Ależ nie ma żadnych trupów. Jeden gość miał źle ustawiony czytnik. Włączył
    > automatyczne rozpoznawanie i już mu działa.

    Żaden gość - jestem kobietą (wodą, ogniem... itd nie). Perfidia - kończy się
    na "a".
    I faktycznie nic mi się nie stało przy zmianie ustawień, a to które są
    lepsze to dla mnie nie ma znaczenia - ważne żebym nie musiała marnować
    wzroku na "krzaki". "Jeśli wleziesz między wrony musisz krakać tak jak one".

    Pozdrawiam dyskutantów
    Perfidia