PracaGrupypl.praca.dyskusjeLM i CV przez email

  • 21. Data: 2008-04-08 09:16:37
    Temat: Re: LM i CV przez email
    Od: Krzysztof Kordulasinski <k...@g...com>

    Pe.Ka wrote:

> [...]
    > zdefiniowanych odpowiedników) co autor. Da się zrobić piekne CV w pdf,
    > którego źródła w doc nie odczytasz prawidłowo nie siedząc przy
    > komputerze autora. Popularność doca jest pochodną popularności stacji
    > windzianych z office-m konfigurowanych na jedno kopyto ale ta się pomału
    > kończy. Coraz powszechniej stosowane są formaty odt czy ods. Oferty w
    > spamach nie przychodzą już w doc-ach czy xls-ach ale właśnie w pdf. pdf
    > stał się oficjalnym formatem prezentowania treści w dokumentach
    > udostępnianych na stronach internetowych.

    Naprawde to rozumiem. Jak wspomnialem wczesniej technologie Adobe to dla
    mnie chleb powszedni. Bede sie jednak upieral, ze format nie ma
    wiekszego znaczenia. Zawartosc juz bardziej ;)

    pozdrawiam
    Pozor

  • 22. Data: 2008-04-08 09:59:21
    Od: Maciej Bojko <m...@g...com>

    On Tue, 8 Apr 2008 08:50:36 +0200, Kapsel
    <k...@p...onet.pl> wrote:

    >Zaraz zaraz, czy to znaczy, że ogłoszeniodawca ma umieć otworzyć .DOC,
    >nawet jeśli nie ma Worda, a nie musi umieć otworzyć .PDF? :>
    >
    >Przecież to kuriozum jakieś. Praktycznie wszyscy moi znajomi wiedzą co
    >zrobić żeby otworzyć PDFa, ale z plikiem DOC bez zainstalowanego Worda mało
    >kto sobie poradzi.

    Bo podwójne kliknięcie ich przerasta? (Jeżeli nie ma Worda, to wówczas
    odpala się WordPad, który nie jest cudem techniki, ale z dokumentami
    takimi jak CV powinien sobie poradzić. Chyba że mówimy o Linuksie, ale
    ten z kolei OOTB ma jakiegoś OpenOffice albo AbiWorda. Standardowy
    edytor tekstu z OS X też da radę.)

    --
    Maciej Bójko
    m...@g...com

  • 23. Data: 2008-04-08 10:02:51
    Od: Maciej Bojko <m...@g...com>

    On Tue, 08 Apr 2008 07:58:37 +0200, Kajetan Staszkiewicz
    <v...@t...net> wrote:

    >To nie muszą być kompleksy. Np. cała firma stoi na Linuksie czy BSD
    >i kandydat ma na tym docelowo pracować i tym administrować. Powinien się
    >wykazać i pokazać, że jest uniksowym człowiekiem.
    >
    >Co ciekawe, aplikacje na takie stanowiska przysłane w .doc są z reguły po
    >prostu dużo słabsze od tych przesłanych w .pdf.

    Nie no, oczywiście, że jeżeli mówimy o stanowisku uniksowego
    administratora, to aplikacja powinna być w pliku TeX albo DVI
    (dlaczego PDF? przecież to też format stworzony przez firmę
    komercyjną). Ale to już dodatkowe założenie, całkowicie zmieniające
    warunki zadania.

    --
    Maciej Bójko
    m...@g...com

  • 24. Data: 2008-04-08 10:04:51
    Od: Maciej Bojko <m...@g...com>

    On Tue, 08 Apr 2008 11:09:14 +0200, "Pe.Ka" <c...@t...cy>
    wrote:

> [...]
    >wszędzie tak samo. doc jest uzależniony od środowiska, w którym jest
    >tworzony i np. wymaga żeby czytający miał ten sam zestaw czcionek (bądź

    Fakt, to znakomity powód, żeby wyrzucić CV bez czytania: bo a nuż się
    czcionka rozjedzie. Lepiej w ogóle nie czytać niż ryzykować.

    --
    Maciej Bójko
    m...@g...com

  • 25. Data: 2008-04-08 11:18:37
    Od: "gargamel" <s...@d...na>

    > W ogóle byłem przekonany, że PDF jest zupełnie powszedni i wszyscy mają
    > zainstalowane jakieś czytniki. Po prostu nie wyobrażam sobie firmy, gdzie
    > jest komputer podłączony do internetu bez czytnika PDF :)

    mając kompa podpiętego do netu można sobie po prostu ściągnąć instalkę pdf'a
    (jest darmowa) więc żadnego problemu nie ma, czy z programami otwierającymi
    doc'a też jest podobnie, są darmowe i dostępne z netu?

    jak ktoś już zauważył, mi też trudno sobie wyobrazić firmę (albo osobę w
    firmie) zajmującą się kontaktami z klientem/pracownikiem nie potrafiącą
    poradzić sobie z tak powszechnymi formatami dokumentów jak doc, czy pdf
    (dobrze że chociaż meile czytać umiejom, bo wtedy wszystkie lecą do kosza,
    może to dlatego tak rzadko firmy na nie odpowiadają:O)

    p.s. ja swego czasu zmieniłem format c.v. z doc na html (pomyślałem dosyć!
    koniec z piractwem i używaniem nielegalnie worda, koniec ze spamowaniem! i
    zapychanie łącz i skrzynek pocztowych ogromnych rozmiarów plikami doc)

    okazało się że firmy firmy (głównie te ogromne i zajmujące się wyłącznie
    rekrutacją, tak zwane HR) maj poważne problemy z dokumentami w html (dziwne,
    bo mając windows, linux, czy mac, każdy system dysponuje przeglądarką www),
    słyszałem tłumaczenia typu: że internet nam nie działa (a komunikacja
    odbywała się meilowo, czyli internetem), czy podobne (musiałem szczegółowo
    tłumaczyć że wystarczy kliknąć na link strony a potem przeczytać, lub
    wydrukować (kliknąć gdzieś w menu opcję drukuj)
    odniosłem wrażenie że panie "pracujące" w tych firmach są pozatrudniane w
    ramach programu: praca za seks, czy seks za prace, z naciskiem na seks, bo z
    tą pracą to już ciężko:O(

  • 26. Data: 2008-04-08 11:23:15
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Tue, 08 Apr 2008 11:59:21 +0200, Maciej Bojko napisał(a):

    > Bo podwójne kliknięcie ich przerasta? (Jeżeli nie ma Worda, to wówczas
    > odpala się WordPad, który nie jest cudem techniki, ale z dokumentami
    > takimi jak CV powinien sobie poradzić.

    No fakt, nie pomyślałem o WordPadzie. Aczkolwiek normalni ludzie zakładają,
    że nie mając Worda nie będą w stanie otworzyć pliku DOC.

    A, teraz jeszcze zrobiłem test WordPada we współpracy z Wordem 2007.
    Polecam też spróbować :)

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 27. Data: 2008-04-08 12:29:07
    Od: Ewa Sokołowska <l...@w...ds.pg.gda.pl>

    Dnia 2008-04-07 15:58:32 FOX31 <f...@w...pl> napisał/-ła:
    > Witam,

    Podsumowując różne wypowiedzi w tym wątku:

    > Co piszecie lub co najlepiej napisać w samej treści maila wysyłanego w
    > odpowiedzi na ofertę pracy?

    Najlepiej coś krótkiego, typu:
    W odpowiedzi na Państwa ogłoszenie (nr ref.) zamieszczone w/na (...)
    przesyłam w załączeniu CV i List Motywacyjny.

    > Czy LM i CV dodawany w załączniku zapisywać w
    > formacie doc, rtf czy może pdf?

    Ja zawsze wysyłam pdf'a, ponieważ większość dokumentacji i różnych
    informacji firmowych jest umieszczana w internecie w postaci pdf'ów.
    Jeżeli firma nie umie sobie poradzić z pdf'em, to jest dla mnie
    nieprofesjonalna i nie warto sobie nimi głowy zawracać.

    Jeżeli dokumenty najpierw przechodzą przez firmę HR, to tym bardziej nie
    powinni się przyznawać, że nie umieją sobie z tym poradzić. A żeby uniknąć
    rozjeżdżania tekstu po przeklejeniu, to wystarczy najpierw wrzucić fragment
    do notatnika. W ten sposób można łatwo pozbyć się wszelkiego formatowania.

    Inną kwestią jest to, że wysyłając pdf'a mam nadzieje, że nikt nie będzie mi
    w nim grzebał. To ja stworzyłam swoje CV, które jest moją wizytówką i nie
    życzę sobie, żeby ktoś mi coś w nim zmieniał. Jak HR chce sobie zrobić
    notatki, to niech sobie wydrukuje i dopisze np. czerwonym długopisem.

    Co do doc-ów, to problemem w obecnej chwili jest wersja MSWord'a. Mam
    Office'a 2007 i chcę użyć jego pewnych rozwiązań, bo mi się bardzo podobają.
    Niestety wszystko się strasznie rozjeżdża w starszych wersjach programu.
    Eksportując dokument do pdf'a mam zagwarantowane, że wszyscy zobaczą taką
    wersję, jaką chciałabym, żeby widzieli.

    Mam nadzieję, że Ci jakoś pomogłam.

    Pozdrawiam :o)
    --
    < -------------------- W demokratycznym państwie prawnym państwo prawne -- >
    < ------------ będzie zgodnie z ustawą gwałcić zasady państwa prawnego, -- >

  • 28. Data: 2008-04-08 12:30:17
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-04-08, gargamel <s...@d...na> wrote:

    [...]

    > mając kompa podpiętego do netu można sobie po prostu ściągnąć instalkę pdf'a
    > (jest darmowa) więc żadnego problemu nie ma,

    Ty tak sobie bez pozwolenia "góry" instalujesz co Ci się żywnie podoba?

    > czy z programami otwierającymi doc'a też jest podobnie, są darmowe
    > i dostępne z netu?

    Tak.

    [...]

    > odniosłem wrażenie że panie "pracujące" w tych firmach są pozatrudniane w
    > ramach programu: praca za seks, czy seks za prace, z naciskiem na seks, bo z
    > tą pracą to już ciężko:O(

    Większość osób parających się informatyką lub mających z nią większy
    kontakt po prostu nie może pojąć, że dla sporej ilości normalnych ludzi
    tego rodzaju wiedza jest nie dość że ciężko dostępna, to jeszcze
    zazwyczaj niepotrzebna. I potem są ciężko zdziwieni i podejrzewają
    innych o kretynizm.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 29. Data: 2008-04-08 12:54:56
    Od: Maciej Bojko <m...@g...com>

  • 30. Data: 2008-04-08 12:59:33
    Od: "gargamel" <s...@d...na>

> [...]
    > tego rodzaju wiedza jest nie dość że ciężko dostępna, to jeszcze
    > zazwyczaj niepotrzebna. I potem są ciężko zdziwieni i podejrzewają

    nie rozumiem twoich sugestii, bo właśnie wysyłam c.v. w html'u między innymi
    dla wygody odbiorcy, bo nie musi posiadać żadnej wiedzy informatycznej
    (czyli większosć ludzi), oraz nie musi ponosić zbędnych kosztów na serię
    drogiego legalnego oprogramowania (tak ma większość firm)