PracaGrupypl.praca.dyskusjeJutro wazna rozmowa... › Jutro wazna rozmowa...
    From: "Lisek" <S...@w...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Jutro wazna rozmowa...
    Date: Thu, 1 Dec 2005 16:13:53 +0100

    Od ponad dwóch miesięcy pracuję w firmie we Wrocławiu, zajmującej się między
    innymi tworzeniem stron www, plakatów, gazetek, folderów reklamowych.

    Do moich zadań należy tworzenie stron we Flashu (Action Script), PHP
    (+mySQL), HTML oraz opieka nad tymi stronami, robienie i obróbka zdjęć
    produktów do folderów, modelowanie i rendering plansz wystawienniczych w 3D
    Studio. Firma jest mała - ze mną będzie 5 osób + osoby robiące prace na ich
    zlecenie "na zewnątrz". Czuję się tam trochę jak omnibus bo żadna z tych
    osób nie zna się ani na robieniu stron ani na programowaniu ani na bardziej
    zaawansowanej obsłudze komputera i Windowsa dlatego gdy coś wysiądzie to
    mają osobę która może im coś "naprawić".

    Na pierwsze dwa miesiące obiecali mi 1000zł miesięcznie na umowę o dzieło za
    6 godzin pracy dziennie. Obiecali że po tych dwóch miesiącach porozmawiają
    ze mną o innej umowie jeżeli się sprawdzę. Tak też się stało. Po tych dwóch
    miesiącach są bardzo zadowoleni - właściwie wszystko czego chcą ode mnie -
    mają zrobione. Dowiedziałem się że wcześniej na moim miejscu pracowała
    dziewczyna po ASP ale były z nią problemy bo nie wyrabiała się czasowo z
    niektórymi rzeczami.

    Przyszedł czas na rozmowę w sprawie dalszej pracy - właściciel firmy zaczął
    rozmowę od tego ile kosztuje pracownik zatrudniony na umowę o pracę i że
    jeżeli chcę mieć taką umowę to będę dostawał na rękę odpowiednio mniej. To
    wyszło 600 złociszy na miesiąc no ale pracodawca obiecał że trochę podniesie
    tę kwotę... No i to "trochę" bardzo mnie martwi bo wcześniej pracowałem w
    biurze za 1250 złotych na pełny etat na umowie o pracę a teraz pewnie z
    dostaniem 1000zł na rękę może być problem :-( Po przypomnieniu o tym ile
    wcześniej zarabiałem za przebieranie papierów i robienie szeryfowi kawy
    właściciel powiedział że jutro ze mną porozmawia bo musi przemyśleć ile może
    mi płacić. Wspomniał o systemie prowizyjnym który polegałby na tym że
    miałbym płacone od każdej strony www 5% wartości faktury plus stawka
    podstawowa.

    Teraz moje pytanie do Was - ile może wynosić przeciętna pensja w takiej
    firmie za taką pracę? Aby uniknąć odpowiedzi w stylu "od złotówki do miliona
    złotych" spytam się jeszcze inaczej - ile zarabialiście mając podobne
    obowiązki w niewielkiej firmie? Czy 5% prowizji od faktury za zrobienie
    strony internetowej to rozsądny procent?
    --
    Szary Lisek