PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak wystawić legalny rachunek ??

  • 11. Data: 2005-02-08 17:12:58
    Temat: Re: Jak wystawić legalny rachunek ??
    Od: "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@j...w.stopce.pl>

    Użytkownik "jarmulowicz krzysztof" <j...@p...fm> napisał w
    wiadomości news:cu9rak$bao$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Zobacz sobie deklaracje pit5- od podatku

    > SKLADKA NA ZDROWOTNE NIE JEST KOSZTEM.

    > czyli nieco ponad 100 zł wychodzi na czysto
    > BEZ SKLADKI ZDROWOTNEJ

    > PRZYCHOD-KOSZT=DOCHOD - ZUS = PODSTAWA OPODATKOWANIA x19% - ULGA PODATKOWA
    > 530,08=PODATEK - UBEZPIECZENIE ZDROWOTNE = PODATEK DO ZAPLATY

    dzięki za naprostowanie, nieświadomy byłem... czyli proste:
    bez dodatkowego zarobku Pan X zarabia
    przychód 22.800 koszt uzysk 1.227 dochód 21573 podatek 3568,79
    co daje netto na rękę: ok. 1500 zł

    z tym dodatkowym zarobkiem:
    przychód 23.800 koszt uzysk 1.227 dochód 22573 podatek =
    4288,87-530,08-1800=1958,79
    czyli wychodzi, że na rękę dostaje tak jakby: 1717zł [z tym że musi
    odprowadzać 150zł skł.zdrowotnej więc=1567 zł]

    tak więc dla 1000 zł rocznie dodatkowego zarobku - można zyskać miesięcznie
    ok. 70 zł (ale w skali rocznej...)

    trochę to skomplikowane...

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    kw1618[WALSPAM]@interia[WALSPAM].pl < wytnij co nie co gdy będziesz pisać
    http://zycz.3mam.net/

  • 12. Data: 2005-02-08 21:49:56
    Od: "Berthli McHarvey" <b...@o...pl>

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@j...w.stopce.pl> napisał
    w wiadomości (między innymi) news:e46Od.36084$2e4.14832@news.chello.at...

    > w takim razie wskaż inny pomysł, aby zarobić i firma zlecająca mogła to
    > sobie wrzucić w koszty.
    > tego dotyczy ten wątek

    W takim razie niech firma B kupi temu pracownikowi paliwo do samochodu,
    karty zdrapki do telefonu itp. i zostawi sobie faktury.

    Pozdr. B

  • 13. Data: 2005-02-09 06:29:40
    Od: "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@j...w.stopce.pl>

    Użytkownik "Berthli McHarvey" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

    > W takim razie niech firma B kupi temu pracownikowi paliwo do samochodu,
    > karty zdrapki do telefonu itp. i zostawi sobie faktury.

    Pan X nie posiada samochodu, a telefon ma na abonament...
    Teoretycznie mógłby wziąć te karty zdrapki i na Allegro spieniężyć je... ale
    czy firma potrzebuje Tyle kart zdrapek ?

    kw1618