PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak sprzedać usługę ?

  • 1. Data: 2004-03-15 23:54:10
    Temat: Jak sprzedać usługę ?
    Od: misman <m...@r...NIESPAM.pl>

    Witam

    Chciałbym się dowiedzieć, jakie mielibyście pomysły na sprzedanie usługi - w
    sensie:
    Jak oznajmić światu, że powstała nowa, zajebista firma która świadczy
    doskonałej jakości usługi (tu: np. serwis PC, elektroniki) i że życie
    potencjalnych przyszłych klientów bez tej usługi, świadczonej przez tą
    firmę było do tej pory szare i nijakie - i takim pozostanie, jeśli się na
    nią nie zdecydują ;)
    Chodzi o to, że osoba (kolega ;P ) która próbuje wszcząć taką działalność
    jest typowym technikiem, naprawia właściwie wszystko, ale o marketingu i
    handlu ma tyle pojęcia, co przeciętna Pani Basia o komputerze - czyli
    niewiele...
    No i jak gość ma zarabiać, czyli sprzedać swoje umiejętności, skoro nie
    potrafi sprzedawać.. ? A to wszystko przy ograniczomym, właściwie zerowym
    budżecie - jest od dłuższego czasu bezrobotny.
    I nie poruszajmy tu aspektu założenia firmy i opłat oraz procedur z tym
    zwiazanych - nie to jest przedmiotem rozważań, przyjmijmy, że te ruchy są
    znane i nie wymagają objaśnień.
    Meritum pozostaje: jak sprzedać swoje inne umiejętności - skoro nie umie się
    sprzedawać .. ?

    --
    Pozdrawia m.

  • 2. Data: 2004-03-16 00:14:21
    Temat: Re: Jak sprzedać usługę ?
    Od: motto <m...@w...pl>

    Pan(i) misman w wiadomości
    <2...@j...j
    asien.net> napisał(a):

    > Jak oznajmić światu, że powstała nowa, zajebista firma która świadczy
    > doskonałej jakości usługi (tu: np. serwis PC, elektroniki)
    Taka co to bez pytania się o zawartość hdd robi format i instaluje od nowa
    Windowsa wywalając prace mgr ofiary, czy tak co przy zarobaczeniu Windowsa
    XP objawiających się rebootami wmawia klientowi, że potrzebuje nową
    grafikę? :>

    > i że życie potencjalnych przyszłych klientów bez tej usługi, świadczonej
    > przez tą firmę było do tej pory szare i nijakie
    Renome buduje się latami.

    > No i jak gość ma zarabiać, czyli sprzedać swoje umiejętności, skoro nie
    > potrafi sprzedawać.. ?
    Czego oczekujesz recepty na sukces? Nie ma takiej.
    Jedni zaczynaja od garażu inni inwestują na start kilka tys. w reklamę.
    Zalezy od miejsca, czasu i okoliczności (zbyt dużo zmiennych, brak
    możliwości wyklarowania 100% rozwiązania).
    --
    motto [JID: m...@j...wp.pl ICQ: 238159966 GG: 384683]
    "Rem tene, verba sequentur" Marcus Porcius Cato Maior Censorius

  • 3. Data: 2004-03-16 09:06:49
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "misman" <m...@r...NIESPAM.pl> napisał w wiadomości
    03.jasien.net...

    > No i jak gość ma zarabiać, czyli sprzedać swoje umiejętności, skoro nie
    > potrafi sprzedawać.. ? A to wszystko przy ograniczomym, właściwie zerowym
    > budżecie - jest od dłuższego czasu bezrobotny.

    1.Dogadac sie z dobrym doswiadczonym telemarketerem lub akwizytorem na
    zasadch prowizji za wykonane juz uslugi u zdobytych przez telemarketera
    klientow. Mozna na podobnych zasadach ugadac akwizytorow reklam z ksiazek
    telefonicznych, chetnie oferuja dodatkowe oferty jesli stwierdzaja, ze moze
    byc szansa je sprzedac.
    2.Przygotowac pod powyzsze konkretny zakres i wycene uslug.
    3.Zrobic dobra strone pod punkt 2 i dac na niej rowniez referencje do juz
    wykonywanych uslug (gosc nie wzial sie z powietrza, powinien cos uzyskac od
    poprzednich pracodawcow, co potwierdzi jego kwalifikacje).
    4.Rozpylac materialy reklamowe zawierajace punkt 3 oraz skrocona wersje we
    wszystkich firmach z ktorymi mialo sie kontakt.
    5.Byc naprawde dobrym w tym, co chce sie wykonywac, bo inaczej kicha....

    ---

  • 4. Data: 2004-03-16 09:26:24
    Od: misman <m...@r...NIESPAM.pl>

    motto wrote:

> [...]
    > Windowsa wywalając prace mgr ofiary, czy tak co przy zarobaczeniu Windowsa
    > XP objawiających się rebootami wmawia klientowi, że potrzebuje nową

    O, kolega również ma bogate doświadczenie zawodowe.. ? ;>

    > Renome buduje się latami.

    To była przenośnia. No, ale sztuka czytania z pełnym zrozumieniem zanika,
    zdążyłem się już z tym pogodzić - to nie ten internet, co parę lat temu :(

    > Czego oczekujesz recepty na sukces? Nie ma takiej.

    Nie. Garści porad dla człowieka, który nie ma pojęcia, za co się wziąć - do
    tej pory poświęcał swoje umiejętności i czas dla pracodawców, a teraz
    okazało się, że z różnych przyczyn nie dostaje zatrudnienia. Trudno to
    pojąć ?

    --
    Pozdrawia m.

  • 5. Data: 2004-03-16 11:33:24
    Od: motto <m...@w...pl>

    Pan(i) misman w wiadomości
    <2...@j...j
    asien.net> napisał(a):

    > O, kolega również ma bogate doświadczenie zawodowe.. ? ;>
    Hmm raczej moi znajomi mają tak przykre doświadczenia z serwisami firm
    takich jak Optimus, Mikron i kilku lokalnych, wszędzie super spece.

> [...]
    > do tej pory poświęcał swoje umiejętności i czas dla pracodawców, a teraz
    > okazało się, że z różnych przyczyn nie dostaje zatrudnienia. Trudno to
    Zacznij od tych pracowników..., większość moich prywatnych klientów to
    pracownicy firm w których pracowałem tak zadowoleni ze mnie w pracy, że
    uznali mnie za jedynego, który może dotknąć się do ich prywatnego
    komputera. Nie okłamuj ludzi naciągając ich na zbędne koszty, poczekaj oni
    Ci renome zrobią i wtedy zaczniesz zarabiać przyzwoicie. Dotrzymój terminów
    (najlepiej pomyśl w ile czasu możesz dany problem rozwiązać i klientowi
    podaj termin po pomnożeniu czasu przez 3 - zazwyczaj wyskakuje coś po
    drodze...). Powodzenia.