PracaGrupypl.praca.dyskusje › Ile mam dni urlopu jeśli zwalniam się w lutym?

  • 11. Data: 2008-12-29 22:06:51
    Temat: Re: Ile mam dni urlopu jeśli zwalniam się w lutym?
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pieknego dnia Fri, 26 Dec 2008 17:40:11 +0100, WAM
    <n...@n...nopl.pl> zakodowal:

    >Mozesz rozwinac mysl i podac podstawe prawna?

    Dokładnie o to samo chciałem zapytać.

    Normalnie to "strata" pracodawcy starego i "zysk" nowego, który ma
    pracownika, któremu do końca roku nie należy się już urlop.
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 12. Data: 2008-12-30 09:34:25
    Od: "Piotr S." <d...@g...pl>

    Nikiel ;) pisze:

    > Ten artykuł dotyczy _pierwszego_ urlopu w życiu zawodowym, a nie każdego
    > urlopu. Urlop wypoczynkowy nie jest urlopem bezpłatnym i pracodawca nie
    > może od tak sobie go zamienić na urlop bezpłatny. Aby był to urlop
    > bezpłatny pracownik musiałby wypisać wniosek o urlop bezpłatny i
    > pracodawca musiałby się na niego zgodzić.

    ok, nie jestem fachowcem w tej materii :-).

    > Coś ci się musiało pomylić. Ewentualnie, jeżeli pracownik nie nabył
    > prawa do urlopu, wtedy pracodawca udzielał urlopu bezplatnego, ale
    > musiał być on bezpłatny od samego początku a nie dopiero po paru
    > miesiącach (przy rozliczaniu).

    Nie pomylilo mi sie. Urlop w podanym przypadku zostal rozliczony tak jak
    napisalem. Swiadectwa pracy niestety nie widzialem.
    Z tego co widze w KP to nie zostało to prawidlowo rozliczone. Widocznie
    pracodawca nie chcial byc stratny i nagial przepisy.

    Art. 1551.

    § 1. (87) W roku kalendarzowym, w którym ustaje stosunek pracy z
    pracownikiem uprawnionym do kolejnego urlopu, pracownikowi przysługuje
    urlop:

    1) u dotychczasowego pracodawcy - w wymiarze proporcjonalnym do okresu
    przepracowanego u tego pracodawcy w roku ustania stosunku pracy, chyba
    że przed ustaniem tego stosunku pracownik wykorzystał urlop w
    przysługującym mu lub w _wyższym wymiarze_,

    Piotr

  • 13. Data: 2008-12-30 12:24:39
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Mon, 29 Dec 2008 10:35:05 +0100, "Piotr S." <d...@g...pl>
    wrote:

    >§ 1. Pracownik podejmujący pracę po raz pierwszy,
    Po raz pierwszy (w życiu) .

    >Nadmiarowy urlop "wypoczynowy" przy rozliczeniu z pracownikiem staje sie
    >urlopem bezplatnym poniewaz zgodnie z Art. 153 $1 urlop wypoczynkowy
    >praocwnikowi przyslugiwal w mniejszym okresie niz urlop udzielony.
    Skoro przyslugiwal mniejszy to problem pracodawcy ze udzielil wiecej
    niz sie nalezalo. Nikt nie zabrania dac wiecej.
    Jedynie w kolejnej pracy w tym samym roku kalendarzowym bedzie
    przyslugiwac mniej niz teoretycznie powinno.

    >Pracodawca w takiej sytuacji potraca z wynagrodzenia za dni urlopu
    >_bezplatnego_. Spotkalem sie osobiscie (a wlasicwie kolezanka) z takim
    >rozwiazaniem w duzej korpo gdzie maja swoich specjalistow w kadrach.
    Skoro sie kolezanka zgodzila na taka machlojke to jej strata.

    WAM
    --
    Ostatnie miejsca na Sylwestra 2008!
    http://www.nadmorze.pl/sylwester - Może nad morze?

  • 14. Data: 2009-01-13 07:16:47
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Wed, 24 Dec 2008 10:55:42 +0100, Piotr S. napisał(a):

    > Nadmiarowo wykorzystany urlop jest potrącany z wynagrodzenia.

    Bzdura. Nic nie jest potrącane.
    Na świadectwie pracy zostanie umieszczona informacja o wykorzystaniu urlopu
    za dany rok kalendarzowy w wysokości 26 dni. Wówczas w "nowej pracy" nie
    otrzyma już urlopu.