PracaGrupypl.praca.dyskusje › Glupei pytania HR - twoje mocne strony etc....

  • 31. Data: 2005-02-04 22:23:06
    Temat: Re: Glupei pytania HR - twoje mocne strony etc....
    Od: Jan Kowalski <j...@k...nie-istnieje.pl>

    > Proponuje znalezc sciane ze zbrojeniem i rozpedzic sie w jej
    > kierunku... ;)

    No nie mogę! Najciekawsze podejście do psychologii, jakie kiedykolwiek
    usłyszałem :-))))).

  • 32. Data: 2005-02-04 22:36:05
    Od: "Maciek Marchewczyk" <m...@m...com>

    Użytkownik "Shady" <s...@p...nospam.fm> napisał w wiadomości

    > Jaasnee. Ciekawe czego można dowiedzieć się o człowieku po 10 min
    > rozmowy.

    Naprawde duzo. Mozna wyeliminowac 90% kandydatow z 90% szansa, ze sie nie
    popelnia zyciowej pomylki ;)) Zawahalem sie i nie napisalem 95%, ale to
    nawet bardziej prawdopodobne.

    Konkretnie, zeby nie bylo, ze puszczam demagogie bez pokrycia? Kilka
    przykladow, lista bez ambicji wyczerpywania tematu, wytne wiec ludzi:

    - niezdolnych do sklecenia jednego gramatycznie poprawnego zdania, szerzej -
    niekonkretnych, niespojnych, niejasnych... niezdolnych do ubrania mysli w
    slowa, ze nie wspomne o domniemaniu deficytu w sferze mysli;
    - ludzi, ktorzy tak naklamali w CV, ze nawet nie znaja jego tresci,
    szerzej - tych, ktorzy naciagaja swoje umiejetnosci, ale sa latwi do
    przyszpilenia jednym zdaniem;
    - ludzi nie patrzacych w oczy itp. potencjalnych kretaczy;
    - brudasow, niechlujow, poobgryzane paznokcie;
    - zacieklych, nienawistnych, nieprzyjaznych, wieszajacych psy na
    koniunkturze czy na bylym pracodawcy, i ogolnie wszelkich nieszczesnych i
    mscicieli;
    - subiektywnie takich, z ktorymi spodziewam sie konfliktu czy po prostu
    trudnosci z dogadaniem sie...

    Nawet nie musze mowic o pieniadzach czy koniecznosci wyprowadzenia sie z
    babcia, palma w doniczce i psem!!!

    Prosze nie traktowac powaznie tonu, natomiast w tresci przekazuje troche
    spostrzezen...
    Marchewczyk, po godzinach....

  • 33. Data: 2005-02-04 22:53:58
    Od: Jan Kowalski <j...@k...nie-istnieje.pl>

    > No dobra, poniosla mnie ironia. Ja po prostu nie rozumiem
    > dlaczego pytanie o to ile ktos chce zarobic czy jakie sa
    > jego mocne strony jest uznawane za idiotyczne na poziomie
    > takim samym jak tanczenie po stole...
    > Czemu?

    Bo nikt nie widzi w tym swojej szansy.

    A opowiem taką ciekawostkę: - kiedyś na takie pytanie od kandydata na
    PH usłyszałem kilka pytań: ile zapewniamy spotkań z klientami na dzień
    (bo firma umawiała), jakie są umowy dla klientów (chodziło o wartość
    itp.), jaka jest stawka prowizji. Po uzyskaniu odpowiedzi, kandydat
    poprosił o kalkulator, policzył przez chwilę i stwierdził: nie zejdę
    poniżej 10 tys. na miesiąc. I nie zszedł. Nigdy.

    Proponuję potraktowac to jako ciekawostkę, ale też trochę się
    zastanowić, zanim zacznie się mówic o idiotyźmie pytań. To co
    opisałem, było autentyczne. Należy znać swoją wartość i np. jeśli
    poszukiwany jest człowiek z doświadczeniem w podobnej pracy, odpowiedź
    nie powinna stwarzać problemów. Ja np. bardzo pozytywnie przyjmuję
    oświadczenie (jak rekrutuję osoby bez doświadczenia w branży lub na
    stanowisku), że "zależy mi na tym, aby zarobic jak najwięcej. Nie mam
    doświadczenia aby podać kwotę, ale będę się starał zasłużyć na
    dużo.".

  • 34. Data: 2005-02-04 23:25:54
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:ctvb28$fg$1@sunflower.man.poznan.pl zymla
    <z...@p...onet.pl> pisze:

    > mnie najbardziej denerwuja pytania "ile chcialaby Pani zarabiac?" chciec
    > to ja moge 15 tys.;-)) tak, wiem chodzi o oczekiwania pracownikow, na
    > ile cenia siebie, czy nie maja wygorowanych wymgań. wszystko byloby ok
    > gdyby firma takze na rozmowie przedstawiala swoja oferte ile moga
    > zaproponowac itp. a praktycznie zawsze milcza jak glazy:(( .
    Nigdy nie miałem okazji (i nie zamierzam) poddać się tzw. rozmowie
    kwalifikacyjnej, więc mogę zostać "usadzony" przez stałych
    bywalców-hobbystów, ale osobiście będąc zmuszonym do uczestnictwa w takim
    upokarzającym spektaklu postawiłbym na równowagę niewiadomych. I zapytałbym
    HR-owca - jakie cechy osobowościowe ma osobnik, który ew. będzie moim
    szefem? Jakie są jego mocne, a jakie słabe strony. A jakie ma hobby? Jakie
    wytyczne i kryteria on sam (HR-owiec) realizuje. Ile chcą zapłacić na danym
    stanowisku i za co? Na pytania "wątpliwe" reagowałbym re-pytaniem: "a czemu
    pan/pani o to pyta?".

    Nie miałbym pewnie szans, co? ;))

    Jotte

  • 35. Data: 2005-02-04 23:56:09
    Od: złoty <m...@o...wytnij_to.pl>

    Dnia 2005-02-04 23:36,Użytkownik Maciek Marchewczyk w pocie czoła napisał:

> [...]
    > niekonkretnych, niespojnych, niejasnych... niezdolnych do ubrania mysli w
    > slowa, ze nie wspomne o domniemaniu deficytu w sferze mysli;

    ..no coz..przypuszczam, ze odrzucilbys wiekszosc ludzi uznawanych
    powszechnie za geniuszy...nonoooooo

    > - ludzi, ktorzy tak naklamali w CV, ze nawet nie znaja jego tresci,
    > szerzej - tych, ktorzy naciagaja swoje umiejetnosci, ale sa latwi do
    > przyszpilenia jednym zdaniem;

    a - tym sie zgadzam

    > - ludzi nie patrzacych w oczy itp. potencjalnych kretaczy;

    hmmm..powiedz mi - czemu uwazasz ich za "potencjalnych kretaczy"? Czesto
    np. zachowuja sie w ten sposob ludzie po prostu....zestresowani. Wiesz..
    to tak jak z tymi ludzmi w czerwonych kapeluszach - ktorzy tez "sa zawsze
    podejrzani" ;)

    > - brudasow, niechlujow, poobgryzane paznokcie;

    ..zalezy od stanowiska.

    > - subiektywnie takich, z ktorymi spodziewam sie konfliktu czy po prostu
    > trudnosci z dogadaniem sie...

    ..aaaaaaa wlasnie! ..i to jest dosc wazne stwierdzenie. Nie ma sie co
    czarowac - wiekszosc HRowcow, zwlaszcza w duzych firmach, tak naprawde
    nie wie - kto z kandydatow bedzie sie nadawal - bo nie ma przewaznie
    wiekszego pojecia o konkretach zwiazanych z wykonywana pozniej przez
    kandydatow praca. Liczy sie zatem ta "subiektywna ocena" HR-owca. Stad
    tez po otrzymaniu "ogolnego profilu kandydata" z dzialu, wykorzystywane
    sa - czesto durnowate (ale "trendy")- szablony pytan i ocen zachowania
    kandydata, majacych stwierdzic jego "profil". Vide - powyzszy przyklad:
    kandydat nie patrzy w oczy = potencjalny kretacz... Bzdura totalna - ale
    w wielu pseudopsychologicznych wydawnictwach mozna o tym przeczytac.
    Efekt - bardzo prawdopodobne, ze w trakcie wyboru tych "3 najlepszych"
    odpadlo wielu duzo lepszych...aaaaaale - w sumie to kogo to..
    _Subiektywnie_ ci wydawali sie najlepsi.. ;) W koncu to i tak kierownik
    dzialu podejmowal ostateczna decyzje, kogo z tej trojki przyjmujemy (co
    trzeba przyznac, jest swietnym "dupochronem" dla HRowca).
    Zawsze po cichu uwazalem, ze w takich przesluchaniach oprocz mnie
    powinien brac udzial jeszcze przedstawiciel dzialu, w ktorym "delikwent"
    ma pracowac (by lepiej ocenic wiedze merytoryczna kandydata w tym
    konkretnie zakresie) ....noooo ale - to mogloby obnizac wage stanowiska
    HRowca... ;) stad nie staralem sie tego sugerowac... W koncu - skoro to
    szefostwu nie przeszkadza... to mnie tym bardziej..

    pozdr
    A.

  • 36. Data: 2005-02-04 23:58:55
    Od: złoty <m...@o...wytnij_to.pl>

    Dnia 2005-02-05 00:25,Użytkownik Jotte w pocie czoła napisał:

    > Nie miałbym pewnie szans, co? ;))

    ;) ...nooooo! Podstawowa zasada - nie denerwuj HRowca.. to w koncu on
    decyduje, czy przejdziesz dalej

    pozdr
    A.

  • 37. Data: 2005-02-05 00:02:09
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:cu121a$kec$2@atlantis.news.tpi.pl złoty
    <m...@o...wytnij_to.pl> pisze:

    > ;) ...nooooo! Podstawowa zasada - nie denerwuj HRowca.. to w koncu on
    > decyduje, czy przejdziesz dalej
    W moim przypadku to żaden śmieszny HR-owiec w ogóle o niczym nie decyduje,
    ale gdybym tak dla jaj w ten sposób zachował się na tzw. "rozmowie
    kwalifikacyjnej" to jak bym został zakwalifikowany? Na drzewo?

    Jotte

  • 38. Data: 2005-02-05 00:21:12
    Od: złoty <m...@o...wytnij_to.pl>

    Dnia 2005-02-05 01:02,Użytkownik Jotte w pocie czoła napisał:

    > W moim przypadku to żaden śmieszny HR-owiec w ogóle o niczym nie decyduje,
    > ale gdybym tak dla jaj w ten sposób zachował się na tzw. "rozmowie
    > kwalifikacyjnej" to jak bym został zakwalifikowany? Na drzewo?

    ..raczej na pewno! Zadajesz dziwne, niewygodne pytania, zamiast grzecznie
    odpowiadac na postawione... ;)))
    Ocena na szybko (bo w koncu trzeba przesluchac jeszcze pozostalych
    kandydatow) - typ buntownika, nie dostosowujacego sie do kanonow, z
    wybujalym "ego" = beda z nim problemy... Zatem - odpadasz! ;)))))

    pozdr
    A.

  • 39. Data: 2005-02-05 00:21:45
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:cu13b4$ql1$1@atlantis.news.tpi.pl złoty
    <m...@o...wytnij_to.pl> pisze:

> [...]
    > kandydatow) - typ buntownika, nie dostosowujacego sie do kanonow, z
    > wybujalym "ego" = beda z nim problemy... Zatem - odpadasz! ;)))))
    Pewnie masz rację i dziękuję - to dla mnie miłe komplementy. ;))
    Może ktos jeszcze mnie podsumuje :-)))

    Jotte

  • 40. Data: 2005-02-05 08:33:49
    Od: "mhl999 " <m...@W...gazeta.pl>

    Jotte <t...@W...pl> napisał(a):

    > W wiadomości news:cu13b4$ql1$1@atlantis.news.tpi.pl złoty

    > Pewnie masz rację i dziękuję - to dla mnie miłe komplementy. ;))
    > Może ktos jeszcze mnie podsumuje :-)))

    jasne:
    czlek odwazny, zdecydowany, bardzo pewny siebie, ceniacy ponad wszystko
    swe ego i idacy smialo do celu. przyjac - bedzie pracowal za 3. ;)

    a jak mu przejdzie to pozegnac sie bez skrupulow pewnie z korzyscia dla obu
    stron:)

    zadowolony ?;)

    pozdrawiam
    mhl999