PracaGrupypl.praca.dyskusje › Dobry admin to zły admin

  • 51. Data: 2007-02-18 21:01:59
    Temat: Re: Dobry admin to zły admin
    Od: Gienek <g...@s...pl>

    > Może warto dla niektórych sobie powtórzyć, jakie są cele działania
    > firmy: czy jest to robienie czegoś dobrze i np. z korzyścią dla
    > klientów, czy po prostu zarabianie kasy...

    Moim zdaniem jedno i drugie. Trzymanie bez sensu pracowników po godzinach to
    tylko dodatkowe koszta i mniejsze pieniądze dla firmy. Mobbing wśród
    pracowników nie polepsza też kontaktów z klientami a wręcz przeciwnie.

  • 52. Data: 2007-02-18 21:06:08
    Od: Any User <z...@u...pl>

    > Moim zdaniem jedno i drugie. Trzymanie bez sensu pracowników po godzinach to
    > tylko dodatkowe koszta i mniejsze pieniądze dla firmy. Mobbing wśród
    > pracowników nie polepsza też kontaktów z klientami a wręcz przeciwnie.

    Popatrz na to w ten sposób:

    1. Cechy osobowościowe nie występują u nikogo (w tym u szefa) wybiórczo,
    ale człowiek ma cały zespół cech ściśle wiążących się ze sobą. Pozbycie
    się niektórych negatywnych cech może być niemożliwe lub niepożądane z
    uwagi na jednoczesną utratę pozytywnych.

    2. Szef może mieć pewne wady, nawet dość poważne, ale mieć również
    zalety, które patrząc całościowo, powodują, że pomimo takiego, a nie
    innego postrzegania przez pracowników, firma wychodzi z nim na plus.

    3. Firma nie jest po to, aby pracownicy dobrze się w niej czuli, tylko
    aby zarabiać kasę. Jeśli po wzięciu poprawki na zwiększoną rotację i
    inne negatywne skutki złego samopoczucia pracowników, firma nadal
    wychodzi na plus, to jest dobrze.

    --
    Więcej na ten temat przeczytasz w moim blogu:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 53. Data: 2007-02-18 22:19:49
    Od: "Miros/law L. Baran" <b...@h...pl>

    PT Any User pisze:

    > 2. Szef może mieć pewne wady, nawet dość poważne, ale mieć również
    > zalety, które patrząc całościowo, powodują, że pomimo takiego, a nie
    > innego postrzegania przez pracowników, firma wychodzi z nim na plus.

    Przez jakiś czas.

> [...]
    > aby zarabiać kasę. Jeśli po wzięciu poprawki na zwiększoną rotację i
    > inne negatywne skutki złego samopoczucia pracowników, firma nadal

    Przez jakiś czas. Jeśli pracownicy czują się w firmie źle, to ci
    bardziej wartościowi odejdą, a zostaną najbardziej pasywni albo tacy,
    którzy nie mają szans na znalezienie czegoś innego.

    Kończy się to przykro.

    Jubal

    --
    [ Miros/law L Baran, baran-at-knm-org-pl, neg IQ, cert AI ] [ 0101010 is ]
    [ BOF2510053411, http://hell.pl/baran/tek/, alchemy pany! ] [ The Answer ]

    Sęp najlepszym przyjacielem człowieka... w każdym razie... ostatnim.
    -- Michał 'Beaky' Dębicki na pl.pręgierz

  • 54. Data: 2007-02-18 22:44:45
    Temat: Re: W DUR jest podobnie
    Od: Andrzej Gradziel <a...@p...pl>

    z/svc <z/svc@> napisal(a):
    > On Sun, 18 Feb 2007 15:39:31 +0100, Gienek <g...@s...pl>
    > wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Czy ktoś, kto pracuje za granicą lub z zachodnimi szefami, może
    > napisać, czy to tylko u nas tak, czy na zachodzie też? Bardzo mnie to
    > interesuje....

    Z mojego skromnego, kilkumiesiecznego doswiadczenia - zupelnie inna bajka.
    Moze to troche kwestia branzy, bo nie widze 'laskawego pojawienia sie'
    jak teoretyczny brak rozwiazania na koniec dnia skonczy sie kara
    w postaci kilku duzych baniek $ dla firmy :-).
    Poza tym, procedury, kontrola wydajnosci itd. - z jednej strony to
    przeszkadza (papierki), z innej jest prosciej - nikt sie ciebie nie czepia, ze
    pol dnia piszesz na newsy ( ;-] ), jesli wszelkie wymagane terminy
    i poziom sa zachowane. Nie ma takich glupich zasad jak w .pl -
    jak widac, ze nic nie robisz (zrobisz cos szybciej niz inni),
    to trzeba ci dolozyc jakas dodatkowa robote (zupelnie zbedna i niezaplanowana
    na ta chwile).
    Przede wszystkim, ocena jakosci pracy nie jest na podstawie widzimisie
    pana kierownika Zenka tylko wieeelu osob i dziwnych, automagicznych systemow
    ktore z nikim brudzia nie pily.

    --
    Andrzej Grądziel | gg: 1557202
    "Polska potrzebuje potężnej protekcji, by szczęśliwie po wyjściu z Egiptu

  • 55. Data: 2007-02-19 02:08:12
    Od: Tomasz Motyliński <m...@w...eu>

    Witam,

    W poście <er74lv$4gt$1@opal.icpnet.pl>
    Any User <z...@u...pl> m.in. napisał(a)::

    > Eee nie bardzo rozumiem - proszę o wyjaśnienie...

    Wyjaśnię, Pasat to fajne auto? No było a teraz to gówno, kup nowego Pasata
    to się przekonasz.

    --
    Tomasz Motyliński
    Linux jest dla leniwych, raz zainstalowany działa wiecznie

  • 56. Data: 2007-02-19 02:15:57
    Od: Tomasz Motyliński <m...@w...eu>

    Witam,

    W poście <er4tnt$7a1$1@news.onet.pl>
    delf <d...@p...onet.pl> m.in. napisał(a)::

    > Pozwole sobie tu przytoczyc pewien przyklad - przyklad w ktorym sa watki
    > przez was poruszane

    Ja znam inny, kiedyś już miałem styczność z dziećmi księgowych, konkretnie z
    ELa Zamiar (nie boję się podać nazwiska). Ona miała zamiar tylko jej nie
    wyszło w dużym skrócie. 4 miesiące po moim odejściu wszystko się posypało,
    ale już nie byłem chętny wracać do państwowej firmy.

  • 57. Data: 2007-02-19 02:20:00
    Od: Tomasz Motyliński <m...@w...eu>

    Witam,

    W poście <2...@n...onet.pl>
    Wojciech Czaplinski <t...@o...pl> m.in. napisał(a)::

    > Trochę z innej beczki - są geniusze uważający że testerzy są niepotrzebni:

    Pokaż mi producenta ERP który dziś uczciwie testuje swoje dzieło na dużych
    obciążeniach serwerów a ci flaszkę postawię. Baaaa, większość nie testuje
    wcale (o ERP na polskim rynku mógłbym mówić dużo, ale to nie ten wątek i
    nie ta grupa, pomijając że zbyt wielu z tej branży bym zaszkodził).

  • 58. Data: 2007-02-19 08:03:08
    Od: futszaK <f...@g...com>

    On Sun, 18 Feb 2007 17:29:36 +0100, Jaroslaw Berezowski wrote:

    > 3. Jak sie im uda, poszukac firmy gdzie sie doceni zasady ich pracy.

    ...czyli założyć własną...

    --
    futszaK
    0601061867

  • 59. Data: 2007-02-19 08:04:06
    Od: futszaK <f...@g...com>

    On Sun, 18 Feb 2007 21:49:53 +0100, Gienek wrote:

    > Gorzej jak szefem idiotą jest właściciel firmy.

    jego własność, on decyduje, załóż własną firme to Ty będziesz decydował

  • 60. Data: 2007-02-19 08:25:55
    Od: futszaK <f...@g...com>

    On Sun, 18 Feb 2007 03:57:37 -0800, jolz wrote:

    > - "przydatny firmie jest ten, kto jest *uważany* za przydatnego przez
    > osoby decyzyjne"

    może obiektywnie nie jest on najprzydatniejszy, ale do osób decyzyjnych
    należy o tym decydować, dlatego nazywają się DECYZYJNE

    jak się komuś nie podoba to niech przejdzie na system ZADANIOWY zamiast
    kwitnąć w firmie 8 godzin
    Firma uniemożliwia taki system ? Zmienić, założyć własną.

    Jeśli chodzi o panujące w zagranicznych firmach systemy mierzenia
    jakości/przydatności pracowników to też nie są w 100% dobre, czesto duże
    firmy wpadają w pułapke pod tytułem "redukujemy zatrudnienie i zatrudniamy
    jogurtów".
    Jogurty to łachowe określenie przedstawicieli handlowych, wcześniej
    sprzedawali jogurty, teraz sprzedają cokolwiek innego, o czym mają raczej
    blade pojęcie. Dla nich liczy się sprzedaż, sprzedaż i jeszcze raz
    sprzedaż nawet jeśli chodzą i oszukują klientów budując przez to negatywny
    obraz firmy która im płaci, no ale tego już się zmierzyć poprostu nie da.