-
1. Data: 2005-09-28 21:34:01
Temat: Czy warto uczyć się programowania w DirectX(3D)
Od: ZR <Z...@Z...pl>
Witam wszystkich.
Czy opłaca się uczyć programować DirectX (Direct 3D)? Zastanawiam się
czy ktoś z grupowiczów ma doświadczenie zawodowe w tym kierunku i czy
praca programisty w takiej dziedzinie jest dobrze płatna? Czy wogóle
można dostać taką pracę (tj. powiązaną z programowaniem grafiki 3D) bo
nie widzę żadnych ogłoszeń w tym kierunku.
-
2. Data: 2005-09-28 23:30:16
Temat: Re: Czy warto uczyć się programowania w DirectX(3D)
Od: Paweł 'Styx' Chuchmała <s...@t...ds.pwr.wroc.pl>
ZR napisał(a):
> Witam wszystkich.
>
> Czy opłaca się uczyć programować DirectX (Direct 3D)? Zastanawiam się
> czy ktoś z grupowiczów ma doświadczenie zawodowe w tym kierunku i czy
> praca programisty w takiej dziedzinie jest dobrze płatna? Czy wogóle
> można dostać taką pracę (tj. powiązaną z programowaniem grafiki 3D) bo
> nie widzę żadnych ogłoszeń w tym kierunku.
pl.praca.oferowana. Bez przerwy Techland poszukuje programistów. Widać
rotacja niezła.
Pozdr,
--
Paweł 'Styx' Chuchmała
styx at irc pl
-
3. Data: 2005-09-29 11:13:51
Temat: Re: Czy warto uczyć się programowania w DirectX(3D)
Od: d...@g...pl
> Czy opłaca się uczyć programować DirectX (Direct 3D)? Zastanawiam się
> czy ktoś z grupowiczów ma doświadczenie zawodowe w tym kierunku i czy
> praca programisty w takiej dziedzinie jest dobrze płatna? Czy wogóle
> można dostać taką pracę (tj. powiązaną z programowaniem grafiki 3D) bo
> nie widzę żadnych ogłoszeń w tym kierunku.
Praca jest, ale nie zapominaj ze DX/OGL to tylko gui bibliotek. Ta praca to
pisanie engine'ow, wiec bedziesz musial poznac algebre, troche logiki, conieco
optyki, macierze, rachunek wekt. Dx, Ogl wszystkiego za Ciebie nie zrobi. Ofert
pracy w tym charakterze nie ma zbyt duzo (bo i polski "przemysl" gier komp. sie
dopiero rozwija), ale frajdy z takiej pracy sporo i nie ciezko znalezc oferty
pracy jesli juz sa- przejrzyj 3d.pl (praca)- zapotrzebowanie jest ale nie na
duza skale.
Praca jest glownie w Krakowie i Warszawie. No, i jeszcze Techland we Wroclawiu.
Reasumowujac, jesli masz podstawy teoretyczne (matma), potrafisz C++, jestes
pasjonatem i nie straszne Ci przeniesc sie do Warszawki/Krakowa to douczenie sie
funkcji tych bibliotek to niezly pomysl.
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
4. Data: 2005-09-29 14:07:51
Temat: Re: Czy warto uczyć się programowania w DirectX(3D)
Od: d...@g...pl
> Praca jest, ale nie zapominaj ze DX/OGL to tylko gui bibliotek.
errata: "api bibliotek" :P
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
5. Data: 2005-09-29 18:20:32
Temat: Re:
Od: ZR <Z...@Z...pl>
d...@g...pl napisał(a):
>>Praca jest, ale nie zapominaj ze DX/OGL to tylko gui bibliotek.
>
> errata: "api bibliotek" :P
>
>
Dzęki za info.
W zasadzie to większość podstaw już mam. Nawet napisałem jedną prostą
gierkę w OpenGL :)
Moim głównym problemem jest to że już pracuję jako programista aplikacji
bazodanowych i szerze mówiąc nie jest to coś co mnie pociąga, płaca też
jest niezadowalająca :( i tak się zastanwiałem czy nie zmienić swojej
pracy na coś co bym robił z większym entuzjazmem, przyjemnością i co
dawało by mi większą satysfakcję. Tylko pytanie czy płaca oferowana w
firmach zajmujących się pisaniem gier jest na godziwym poziomie.
-
6. Data: 2005-09-29 18:46:23
Temat: Re: Re:
Od: d...@g...pl
> Dzęki za info.
> W zasadzie to większość podstaw już mam. Nawet napisałem jedną prostą
> gierkę w OpenGL :)
> Moim głównym problemem jest to że już pracuję jako programista aplikacji
> bazodanowych i szerze mówiąc nie jest to coś co mnie pociąga, płaca też
> jest niezadowalająca :( i tak się zastanwiałem czy nie zmienić swojej
> pracy na coś co bym robił z większym entuzjazmem, przyjemnością i co
> dawało by mi większą satysfakcję. Tylko pytanie czy płaca oferowana w
> firmach zajmujących się pisaniem gier jest na godziwym poziomie.
W tych wiekszych- z pewnoscia. Zreszta, zawsze mozesz skrzyknac kilku grafikow
3d i samemu zmajstrowac jakas gierke- musisz zainwestowac swoj czas i troszke
kasy dla 3d mejkerow i jedziesz ;)
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
7. Data: 2005-09-29 19:01:24
Temat: Re:
Od: ZR <Z...@Z...pl>
>
> W tych wiekszych- z pewnoscia. Zreszta, zawsze mozesz skrzyknac kilku grafikow
> 3d i samemu zmajstrowac jakas gierke- musisz zainwestowac swoj czas i troszke
> kasy dla 3d mejkerow i jedziesz ;)
>
>
Właśnie się troszkę nad tym zastanawiałem, ale nie mam na tyle kasy i
pomysłów na grę, a druga sprawa: jak to później sprzedać?
-
8. Data: 2005-09-29 19:58:18
Temat: Re: Re:
Od: d...@g...pl
> Właśnie się troszkę nad tym zastanawiałem, ale nie mam na tyle kasy i
> pomysłów na grę, a druga sprawa: jak to później sprzedać?
Sam tego nie bedziesz sprzedawal- musisz sie dogadac z jakims dystrybutorem.
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
9. Data: 2005-09-30 06:41:18
Temat: Re:
Od: "mhl999 " <m...@g...pl>
ZR <Z...@Z...pl> napisał(a):
> Właśnie się troszkę nad tym zastanawiałem, ale nie mam na tyle kasy i
> pomysłów na grę, a druga sprawa: jak to później sprzedać?
pomysly to czesciowy problem, wiekszy to zdolni koderzy
wlasnie siedze z kumplem nad scenariuszem gry rpg, ukonczony zostanie
za pol roku. jesli jestes ze slaska to mozemy porozmawiac.
o ile to nie problem, mozesz podeslac mi na priv gierke o ktorej
wspominales?
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/