PracaGrupypl.praca.dyskusjeCzy obawiacię się o utratę pracy

  • 31. Data: 2009-01-25 11:44:03
    Temat: Re: Czy obawiacię się o utratę pracy
    Od: PZ <p...@i...pl>

    Baloo pisze:

    > Użytkownik "B.Z." <bolivar@bleble.....autograf.pl> napisał w wiadomości

    > Bardzo miły zwyczaj i łatwy do pielęgnowania.
    > Problem jedynie w tym, że ciasta nie można wrzucić w KUP i pracodawca
    > pokrywa je zazwyczaj z własnej kieszeni. W małej firmie zapewne nie ma
    > problemu, przy większej ilości pracowników - nooo, pewnie nie każdy szef
    > miałyby ochotę wyskakiwać tydzień w tydzień z paru własnych setek na
    > rzecz kilkudziesięciu osób ;-)
    > Kawa, herbata, woda, soki to są koszty uzyskania przychodu. Ciasto już
    > nie :-(
    nie wiem jak to jest rozliczane, ale problem liczby pracownikow jest
    nieistotny, bo kazdy i tak na to ciasto musi zarobic. kwestia skali. Jak
    ludzie zarabiaja po XXk brutto to nie ma co sie rozdrabniac o kawalek WZ
    za 3,5PLN :)

    pozdrawiam
    przemek

  • 32. Data: 2009-01-25 11:44:55
    Od: "B.Z." <bolivar@bleble.....autograf.pl>

> [...]
    > większej ilości pracowników - nooo, pewnie nie każdy szef miałyby ochotę
    > wyskakiwać tydzień w tydzień z paru własnych setek na

    To już kwestia podejścia. Czasem lepiej jest po prostu wyłożyć te kilkase
    złotych i dzięki temu zaoszczędzić kilka tysięcy, nawet na samym głupim czekaniu
    jak ktoś będzie zastanawiał się jak znaleźć pana X i czy iść do niego
    porozmawiać czy nie...

    B.Z.

    --
    http://bolivar.cal.pl

  • 33. Data: 2009-01-25 11:51:56
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    Użytkownik "PZ" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

    > ale problem liczby pracownikow jest nieistotny, bo kazdy i tak na to
    > ciasto musi zarobic. kwestia skali. Jak ludzie zarabiaja po XXk brutto to
    > nie ma co sie rozdrabniac o kawalek WZ za 3,5PLN :)

    Ale nie rozumiesz, że właściciel płaci za to z własnych pieniędzy? Nie z
    pieniędzy pracowników :) Jest to bardzo miły gest raz na jakiś czas i gdy go
    na to stać. Cotygodniowe obciążanie_własnego_domowego budżetu profitami dla
    pracowników nie musi już być tak miłe ;-)

  • 34. Data: 2009-01-25 11:58:38
    Od: "B.Z." <bolivar@bleble.....autograf.pl>

> [...]
    > gdy go na to stać. Cotygodniowe obciążanie_własnego_domowego budżetu
    > profitami dla pracowników nie musi już być tak miłe ;-)

    Nie wiem jak to jest rozliczane i z czyjej kieszeni idzie, ale trwa to już od
    kilku lat. Jak widać można co tydzień ;-)

    B.Z.

    --
    http://bolivar.cal.pl

  • 35. Data: 2009-01-25 11:58:55
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    > To już kwestia podejścia. Czasem lepiej jest po prostu wyłożyć te kilkase
    > złotych

    I tak tydzień w tydzień? ;-)
    Robiłbyś tak? To Ci powiem - tyle o sobie wiemy, na ile nas sprawdzono :)

    > i dzięki temu zaoszczędzić kilka tysięcy, nawet na samym głupim czekaniu
    > jak ktoś będzie zastanawiał się jak znaleźć pana X i czy iść do niego
    > porozmawiać czy nie...

    Chodzi Ci o to, że pracownik nie będzie szukał pracy gdzie indziej?
    Och, naiwności :) Z firmy, gdzie pracuję sporo ludzi poszła pracować gdzie
    indziej, choć była kawa, hernata, ciastka, ciepłe posiłki, indywidualne
    naliczane diety, opieka medyczna, przymrużanie oka na spóźnienia, częste
    "kacowe" i inne takie sprawy. Nie wspomnę o autach do własnego użytku,
    komórkach, laptopach, szkoleniach, fundowaniu wakacji.
    W ogólnym rozrachunku najbardziej liczy się jednak żywa KASA, KASA, KASA ;-)
    Konkurencja nie zapewniała powyższych profitów, ale jako (zazwyczaj firmy z
    obcym kapitałem) zapewniała większe zarobki. Niewiele większe, ale jednak
    okazały się ważniejsze niż jakieś tam "Delicje" czy kawa dostępne bez
    ograniczeń w kuchni. I nie wymyśliłem sobie tego - to są argumenty ludzi,
    którzy odeszli.

  • 36. Data: 2009-01-25 11:59:11
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-01-25, Baloo <b...@o...eu> wrote:

    [...]

> [...]
    > na to stać. Cotygodniowe obciążanie_własnego_domowego budżetu profitami dla
    > pracowników nie musi już być tak miłe ;-)

    Zależy o jakiej formie działalności mówimy. Jak o działalności osoby
    fizycznej, to właściciel (właściciele) tak czy siak płaci swoimi
    pieniędzmi, niezależnie od tego czy wrzuca, czy nie wrzuca w KUP.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 37. Data: 2009-01-25 12:08:34
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

> [...]
    > fizycznej, to właściciel (właściciele) tak czy siak płaci swoimi
    > pieniędzmi, niezależnie od tego czy wrzuca, czy nie wrzuca w KUP.

    Masz rację. Miałem na myśli sp. z o.o.

  • 38. Data: 2009-01-25 12:19:17
    Od: "B.Z." <bolivar@bleble.....autograf.pl>

    > I tak tydzień w tydzień? ;-)
    > Robiłbyś tak? To Ci powiem - tyle o sobie wiemy, na ile nas sprawdzono :)

    Tak.

    > Chodzi Ci o to, że pracownik nie będzie szukał pracy gdzie indziej?

    Nie, nie o to chodziło. Raczej o rozwiązywanie spraw z projektami ;-)

    --
    http://bolivar.cal.pl

  • 39. Data: 2009-01-25 12:25:32
    Temat: Re: Czy obawiacie się o utratę pracy
    Od: z/svc <z/svc@>

    On Sat, 24 Jan 2009 21:32:49 +0100, sieciowy groszek
    <b...@g...com> wrote:

    >IT, więcej niestety nie powiem. Wiem, że HR-y i PR-y z firmy są tu obecne :)

    OK, to wystarczy.

    Natomiast ciekawe to co piszesz. Ja też jestem z branży IT, więc tym
    bardziej ciekawe to.

    Ja natomiast spotkałem się z takim stwierdzeniem, jednego mojego
    kolegi: że teraz pracowników mniej się szuka przez różne GoldenLajny i
    inne portale czy ogłoszenia, bardziej raczej przez polecanie
    znajomych, jeśli w firmie są wakaty.

    --
    z/svc

  • 40. Data: 2009-01-25 12:26:51
    Od: z/svc <z/svc@>

    On Sat, 24 Jan 2009 22:52:14 +0100, "Baloo" <b...@o...eu> wrote:

    >Użytkownik "Zbylut" <Z...@N...zzz> napisał w wiadomości

    >Oj nie narzekaj, przy takim skoku waluty chyba zarobiłeś z górką nawet bez
    >oprocentowania.
    >Gratulacje :)
    >Wyczułeś, że frank skoczy czy kupowałeś raczej bez wyraźnego powodu?

    Swoją drogą zastanawiam się, czy zamiast bawić się w kupowanie i
    trzymanie waluty, nie lepiej zakupić odpowiednich opcji walutowych.

    Ale tak czy siak - idea zabezpieczenia swoich spłat posiadaniem waluty
    jest super.

    --
    z/svc