PracaGrupypl.praca.dyskusjeCzy obawiacię się o utratę pracy

  • 41. Data: 2009-01-25 12:27:25
    Temat: Re: Czy obawiacię się o utratę pracy
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Baloo wrote:

    > Kawa, herbata, woda, soki to są koszty uzyskania przychodu. Ciasto
    > już nie :-(

    Możesz krótko wyjaśnić- podając stosowny
    artykuł ustawy - skąd takie rozróżnienie, że napoje są kosztem uzyskania,
    a ciasto- nie.

  • 42. Data: 2009-01-25 12:38:01
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    > Możesz krótko wyjaśnić- podając stosowny
    > artykuł ustawy - skąd takie rozróżnienie, że napoje są kosztem uzyskania,
    > a ciasto- nie.

    Np. tu:
    http://www.vat.pl/woda_mineralna_kawa_i_herbata_dla_
    pracownikow_komentarz_vat_interpreta_3378.php
    O resztę pytaj na pl.prawo.podatki, bo zdaje się nawet niedawno był jakiś
    wątek o ciastkach ;-)

  • 43. Data: 2009-01-25 12:39:40
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    Użytkownik "Baloo" <b...@o...eu> napisał w wiadomości

> [...]
    pracownikow_komentarz_vat_interpreta_3378.php
    > O resztę pytaj na pl.prawo.podatki, bo zdaje się nawet niedawno był jakiś

    Aha, jeśli znasz wręcz przeciwne interpretacje, to podaj - podsunę jutro
    szefowi i może będą ciacha co piątek ;-)

  • 44. Data: 2009-01-25 12:40:28
    Od: Zbylut <Z...@N...zzz>

    Baloo napisal(a):

    > Oj nie narzekaj, przy takim skoku waluty chyba zarobiłeś z górką nawet bez
    > oprocentowania.

    nie chodzi o zarobek, bo teraz jest czysto wirtualny. To tylko
    zabezpieczenie.

    > Wyczułeś, że frank skoczy czy kupowałeś raczej bez wyraźnego powodu?

    to był początek marszu CHF w górę, bo przecież można było kupić po 2zł.
    Tak silna złotówka wydawała się podejrzana, oczywiście nie "wyczułem"
    że będzie jak teraz, kupowałem by skorzystać z okazji na utworzenie
    rezerwy.

    --
    pozdrawiam, Zbylut

  • 45. Data: 2009-01-25 13:12:31
    Od: "B.Z." <bolivar@bleble.....autograf.pl>

    pracownikow_komentarz
    > Aha, jeśli znasz wręcz przeciwne interpretacje, to podaj - podsunę jutro
    > szefowi i może będą ciacha co piątek ;-)

    W linku podanym przez ciebie:
    <================ciach==============================
    =======>
    Urząd Skarbowy Warszawa-Praga (24 maja 207r., 1434/DD1/415/18P/07/EM) wskazał
    jednak na inny aspekt rozliczenia przedmiotowych wydatków. Urząd uznał, że
    wydatki ponoszone przez pracodawcę na artykuły spożywcze: napoje (kawa, herbata,
    soki, woda) i posiłki dla pracowników mogą być zaliczone do kosztów uzyskania
    przychodów, ponieważ zapewnienie pracownikom dobrych warunków pracy poprzez
    zakup napojów (kawa, herbata, soki, woda) oraz zamawianie posiłku tylko w razie
    konieczności w celu jak najbardziej efektywnego wykorzystania czasu pracy i
    rozładowania napięć w zespole, poprawienia nastroju pracowników w sytuacjach
    szczególnie stresujących, pozytywnie wpływa na wydajność pracy, co przenosi się
    pośrednio na wydajność firmy jako podmiotu generującego przychody. Urząd uznał,
    że w takich okolicznościach kosztem może być nawet zamówienie dla pracowników od
    czasu do czasu pizzy.
    <============end=ciach==============================
    =======>

    --
    http://bolivar.cal.pl

  • 46. Data: 2009-01-25 13:14:47
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Baloo wrote:

    > Aha, jeśli znasz wręcz przeciwne interpretacje, to podaj - podsunę
    > jutro szefowi i może będą ciacha co piątek ;-)

    :-)
    Nie, nie znam. Chciałem sprawdzić cóż to za zapis pozwala
    na tę kawę i herbatę.

  • 47. Data: 2009-01-25 15:16:52
    Temat: Re: Czy obawiacie się o utratę pracy
    Od: Wwieslaw <u...@o...pl>

    z/svc wrote:

    > Natomiast ciekawe to co piszesz. Ja też jestem z branży IT, więc tym
    > bardziej ciekawe to.
    >
    > Ja natomiast spotkałem się z takim stwierdzeniem, jednego mojego
    > kolegi: że teraz pracowników mniej się szuka przez różne GoldenLajny
    > i inne portale czy ogłoszenia, bardziej raczej przez polecanie
    > znajomych, jeśli w firmie są wakaty.

    Ja tez z branzy, i o ile w Polsce sie niewiele afiszowalem z checia
    zmiany pracy, to za granica gdzieniegdzie sie powiesilem. I liczba
    telefonow z zagranicy fucktycznie spadla z 1-2 na tydzien do 0 na
    ostatni miesiac. Moze to byc efekt "Nowego Roku" - rozlicza sie budzety,
    planuje nowe, rekrutacja sila rzeczy spowalnia w tym okresie, w grudniu
    swieta wiec sie nie emituje ogloszen itd...

    Wieslaw

  • 48. Data: 2009-01-25 15:55:09
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:4uamn4tk9voqtk91ed0gl02bsgna8is697@4ax.com z/svc
    <z/svc@> pisze:

    > No tak, tylko co masz na myśli, jaką masz propozycję dla zwykłych,
    > szarych ludzików, których jedyną ambicją jest pracować 8h dziennie i
    > pobrać swoją pensję?
    Zwykłe, szare ludziki - brzmi to jakoś pejoratywnie.
    Cóż złego w takim podejściu? 8h to 1/3 pracowniczego życia, a że większość
    ludzi
    sypia (też ok. 8h) to właściwie tak ze 45% (bo urlop, święta itp.). Nie żyje
    się by pracować lecz pracuje by żyć.
    I pensja powinna na to wystarczyć.

    > A jak to może być wykorzystane przez pracodawcę?
    Bardzo ordynarnie. Mając taką wiedzę o pracowniku pracodawca może wywierać
    na niego różnorakie naciski i wykorzystywać go w wyjątkowo chamski sposób.
    Pod groźbą utraty pracy po prostu. Znam sytuację, gdy pracodawca wysłał
    pracownika w delegację obejmującą okres porodu jego żony. Niedwuznacznie dał
    do zrozumienia, że jeśli skorzysta z urlopu na żądanie lub "wywinie" inny
    "numer" i nie pojedzie, to... wiadomo.

    > Myślę, że bardzo mało i że zdecydowana większość zycje od pierwszego
    > do pierwszego.
    > A nawet jak mają ekstra kasę, to kasa jest natychmiast skonsumowana.
    > Widzę to chociażby po swoich znajomych, którzy zarabiają sporo ponad
    > średnią, są inteligentni i wykształceni, a i tak nie ma w nich
    > świadomości odkładania i oszczędzania.
    Hm, to znaczy, że nie są jednak inteligentni.
    Ale ja także mam wrażenie, że masa osób w ogóle nie myśli o zabezpieczeniu
    się
    na okoliczność czasowej utraty dochodów.

    --
    Jotte

  • 49. Data: 2009-01-25 16:02:45
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>

    Baloo pisze:

    > Masz rację. Miałem na myśli sp. z o.o.

    Sp. z o.o. może mieć wydatki (koszty) tzw. nieuznane podatkowo. Czyli
    wydatki te, nie powodują obniżenia podstawy opodatkowania jednak nadal
    są kosztami ponoszonymi przez firmę, a nie właściciela firmy.
    Inaczej mówiąc (pisząc? :)), są to koszty poniesione w celu uzyskania
    przychodu, ale nie powodują obniżenia podstawy opodatkowania.

    Może właśnie tak to "działa" z tym ciastem?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 50. Data: 2009-01-25 16:08:16
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>

    Dodam jeszcze, że np. wydatek na zakup środka trwałego, jest wydatkiem
    ponoszonym przez firmę, ale nie stanowi kosztu. Kosztem jest dopiero
    "rata" amortyzacyjna.
    Czyli wydatki takie (jak zakup ciasta) niekoniecznie muszą być czymś
    wyjątkowym.

    Pozdrawiam
    Piotr