PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czy mimo ciąży pracodawca może mnie zwolnić???

  • 11. Data: 2002-06-24 06:32:14
    Temat: Re: Czy mimo ciąży pracodawca może mnie zwolnić???
    Od: "ToGa" <t...@p...fm>

    Ale

    | I dlatego pracodawcy nie chca zatrudniac kobiet w ciazy! Ja bylbym za
    | tym zeby ZUS placil od pierwszego dnia na chorobowym. Wtedy juz by sie
    | ZUS'owcy postarali skontrolowac takich darmozjadow na nie konczacych sie
    | zwolnieniach.

    Byłbym daleki od nazywania kobiety w ciąży "darmozjadem". Może sam byś
    spróbował jak to jest?

    A jeśli chodzi o główny temat to przypomniał mi się jeszcze jeden aspekt
    sprawy. Jeśli idziesz na zwolnienie od wczesnej ciąży do po 35 dniu
    zwolnienia wynagrodzenie płaci za Ciebie ZUS. W praktyce dla pracodawcy nie
    ma w tym momencie znaczenia czy Ciebie zwalnia czy nie, bo np. przy
    zwolnieniu jest okres wypowiedzenia więc dla niego finansowo to samo. Tak
    więc kobiety w ciąży mają u normalnych pracodawców spokój.

    Z mojego podwórka jest właśnie taki przykład, gdzie zamiast zwalniać
    dodatkowo jedną osobę szef zgodził się doliczyć do ilości zwolnionych
    kobietę w ciąży, która i tak większość czasu spędzi na zwolnieniu.

  • 12. Data: 2002-06-24 09:44:12
    Od: "magda " <m...@N...poczta.gazeta.pl>

    Wiele rzeczy na rynku pracy jest niezrozumiałych..
    Nie chciałabym tego komentować.

  • 13. Data: 2002-06-25 00:16:30
    Od: Konrad 'kaspy' Palczynski <k...@s...uci.agh.edu.pl>

    ToGa wrote:

    > lekarskie
    > prawnik z
    > Ale

    > Byłbym daleki od nazywania kobiety w ciąży "darmozjadem". Może sam byś
    > spróbował jak to jest?

    Czy ja napisalem cos o kobiecie w ciazy? Ja pisze o osobach
    pozostajacych na niekonczacych sie zwolnieniach, bo przeciez w Polsce
    wystarczy pojsc do lekaza i sie dostaje zwolnienie. Znam takie sytuacje
    - komus sie robota nie podoba, to bierze zwolnienie i szuka innej pracy.
    Takich gosci powinno sie pozbawiac praw do wszelkich swadczen, podwajac
    im stawke zusu, bez odliczenia od podatku. A lekaza pozbawiac prawa
    wydawania jakichkolwiek dokumentow do konca zycia. Przez takich debili
    mloda dziewczyna jest przegrana od razu na starcie, bo pracodawca musi
    sie liczyc ze zajdzie w ciaze i zaraz wezmie zwolnienie, urlop itp.itd.
    Podobnie jest tez w przypadku innych pracownikow - po co sa te szopki z
    przedluzaniem umow czasowych i innymi przekretami? Pracodawcy chca sie
    zabezpieczyc przed sponsorowaniem zbednego balastu. I wcale sie nie
    dziwie.

> [...]
    > zwolnieniu jest okres wypowiedzenia więc dla niego finansowo to samo. Tak
    > więc kobiety w ciąży mają u normalnych pracodawców spokój.

    Zauwaz ze pracownik jest po to zeby pracowac, a nie tylko odbierac
    pensje. Policz sobie koszty zatrudnienia i przeszkolenia nowego
    pracowanika.

    > Z mojego podwórka jest właśnie taki przykład, gdzie zamiast zwalniać
    > dodatkowo jedną osobę szef zgodził się doliczyć do ilości zwolnionych
    > kobietę w ciąży, która i tak większość czasu spędzi na zwolnieniu.

    W taki sposob przez roznych zlodziei i kombinatorow, traca ludzie ktorzy
    chca uczciwie pracowac i zarabiac pieniadze.

    --
    -- Konrad "Kaspy" Palczynski --
    -- http://www.kaspy.z.pl ------

  • 14. Data: 2002-06-25 05:57:52
    Od: "ToGa" <t...@p...fm>

    Konrad 'kaspy' Palczynski wrote:

    | Zauwaz ze pracownik jest po to zeby pracowac, a nie tylko odbierac
    | pensje. Policz sobie koszty zatrudnienia i przeszkolenia nowego
    | pracowanika.

    Żadnego nowego pracownika nie było i nie będzie. Wręcz przeciwnie!

    | W taki sposob przez roznych zlodziei i kombinatorow, traca ludzie
    | ktorzy chca uczciwie pracowac i zarabiac pieniadze.

    Dopóki są takie przepisy jakie są to nie masz prawa nazywać ludzi, którzy z
    nich korzystają złodziejami!

    Jeśli państwo chce płacić to płaci, wybierz partię, która obnizy podatki i
    zlikwiduje tysiące zasiłków i masz spokój. A dzięki temu, że kobieta miała
    płatne 100% na zwolnieniu to jej koleżanka utrzymała się w pracy. I ani
    jedna ani druga nie jest złodziejką, tylko państwo które okrada wszystkich
    wokół po to aby siebie utrzymać i nagrodzić wybranych wg własnego uznania.