PracaGrupypl.praca.dyskusjeCo odpowiadacie?

  • 1. Data: 2004-09-14 12:56:39
    Temat: Co odpowiadacie?
    Od: "MZ" <m...@k...pl>

    Witam,

    Zwracam się do Was z prośbą o informację, co odpowiadacie podczas rozmowy
    kwalifikacyjnej na pytania :

    - o oczekiwane zarobki
    Czy to ma w ogóle jakieś znaczenie dla rektutujących? Boję się
    "przestrzelić",ale zaniżać też nie mam ochoty, bo wyjdzie,że nie szanuję
    samego siebie. Czy , jeśli już podacie kwotę, informujecie, że nie jest to
    decydujące kryterium i,że ważna jest również możiwość pracy dla tej , a nie
    innej firmy?

    - o powody odejścia z poprzedniej firmy
    Czy , gdy zarabialiście słabo,informujecie,iż powodem odejścia były np.
    zarobki? Nie wypada raczej narzekać na poprzedniego pracodawcę (a szkoda),a
    wręcz (przynajmniej tak czynię),swierdzić, że mu wiele zawdzięczamy,ale
    "pewne" sprawy zadecydowały o odejściu.

    Jakie są Wasze sugestie?

    Dzięuję.

  • 2. Data: 2004-09-14 13:39:23
    Temat: Re: Co odpowiadacie?
    Od: "thuringwethil" <oliwia@_wytnij_.w3crew.com.pl>

    "MZ" <m...@k...pl> wrote in message

> [...]
    > decydujące kryterium i,że ważna jest również możiwość pracy dla tej , a

    Przeglądam liste płac na danym stanowisku w danej branży
    a potem wypośrodkowuję i mówię

> [...]
    szkoda),a
    > wręcz (przynajmniej tak czynię),swierdzić, że mu wiele zawdzięczamy,ale

    Stawiałabym na szczerość czyli jesli zarobki to zarobki,
    pominełabym sprawy deprecjonujące poprzednie stanowisko

    Pozdrawiam
    O.

  • 3. Data: 2004-09-14 13:45:24
    Od: Kamil Jarzynowski <a...@o...pl>

    MZ wrote:

> [...]
    > decydujące kryterium i,że ważna jest również możiwość pracy dla tej , a nie

    Umiejetnosc negocjacji i targowania to bardziej zlozona sprawa.
    Ja przyjmuje prosta zasade, ze zawsze dyktuje mniejwiecej tyle ile
    zarabialem poprzednio na okres probny i zauwazalnie wiecej docelowo.
    W ten sposob mam poczucie stalego wzrostu, moja pensja jest w miare
    zbiezna z moim doswiadczeniem ale nie przeraza pracodawcow.
    W pierwszej pracy natomiast dyktowalem bardzo niska pensje, czego nie
    zaluje, gdyz zawdzieczam temu dobry punkt na poczatku CV, spore
    doswiadczenie oraz ladna torbe i polar (jako mlodziutki student bez
    prawie zadnego doswiadczenia moglbym pracy takiej nie dostac za wiele
    wieksze pieniadze).

> [...]
    > wręcz (przynajmniej tak czynię),swierdzić, że mu wiele zawdzięczamy,ale

    Odpowiadanie zgodnie z prawda jest zwykle dobrym rozwiazaniem.
    Nie ma nic zdroznego w odejsciu z firmy ktora placi Ci malo do firmy
    ktora placi Ci wiecej. Jest to normalne. Nie ma sensu udawac tanszego
    niz sie jest bo potem itak bedziesz musial odmawiac komus kto potrzebuje
    pracownika za pol-darmo (na Twoje standardy).
    Nie narzekaj na pracodawce, ale lakoniczne stwierdzenie ze cos Ci sie
    nie podobalo powinno wystarczyc. Naprzyklad "nie odpowiadala mi
    atmosfera pracy" (tu uwaga, zeby przy ewentualnym rowijaniu tematu nie
    wyszlo, ze jest sie czlowiekiem konfliktowym, nie umiejacym sie zgrac z
    zespolem) albo "nie odpowiada mi praca na odnowaiane co miesiac zlecenie
    poniewaz ze wzgledu na dziecko potrzebuje troche stabilnosci i pewnosci
    jutra".
    W pytaniu "dlaczego pan odszedl" pracodawce interesuje tylko;
    -w jakiej sytuacji moze sie spodziewac ze odejdziesz od niego jesli
    odszedles z wlasnej inicjatywy. co cie motywuje a co zniecheca.
    -co sie w tobie nie podobalo poprzedniemu pracodawcy jesli bylo na odwrot.
    Dobrze jest w miare rzetelnie dac te informacje (zakladam, ze nie
    zostales zwolniony za lenistwo, nieporadnosc etc).

    Albi

  • 4. Data: 2004-09-14 15:27:28
    Od: "KrzysztofM" <x...@q...cei.cy>

    Użytkownik "MZ" <m...@k...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > decydujące kryterium i,że ważna jest również możiwość pracy dla tej , a

    to zależy do jakiej firmy idziesz, ja np. ostatnio na rozmowie powiedziałem,
    że "dostosuję się do siatki płac obowiązującej w firmie" :)

    pozdrawiam
    Krzysiek

  • 5. Data: 2004-09-14 15:48:27
    Od: Daniel Rychcik <m...@u...mat.uni.torun.pl>

    In article <ci6sp2$iqu$1@atlantis.news.tpi.pl>, Kamil Jarzynowski wrote:
    > (..) oraz ladna torbe i polar

    O, to ja się pożalę. Praktycznie non-stop zamawiam od Suna jakieś
    serwery, dyski itp za grube tysiące franków a jeszcze nie doczekałem
    się nawet koszulki :-(. Chlip ;-((

    Wiem, NTG :)
    Daniel
    --
    \ Daniel Rychcik INTEGRAL Science Data Centre, Versoix/Geneve, CH
    \---------------------------------------------------

  • 6. Data: 2004-09-14 16:38:27
    Od: "MZ" <m...@k...pl>

    Użytkownik "KrzysztofM" <x...@q...cei.cy> napisał w wiadomości

    > to zależy do jakiej firmy idziesz, ja np. ostatnio na rozmowie
    powiedziałem,
    > że "dostosuję się do siatki płac obowiązującej w firmie" :)

    I z jakim efektem? ;-)

  • 7. Data: 2004-09-14 18:25:02
    Od: "Sebastian Szymanowski" <s...@a...pl>

    > O, to ja się pożalę. Praktycznie non-stop zamawiam od Suna jakieś
    > serwery, dyski itp za grube tysiące franków a jeszcze nie doczekałem
    > się nawet koszulki :-(. Chlip ;-((

    zacznik zamawiać u mnie :)
    pzdr
    seba

  • 8. Data: 2004-09-14 19:42:53
    Od: "KrzysztofM" <x...@q...cei.cy>

    > Użytkownik "KrzysztofM" <x...@q...cei.cy> napisał w wiadomości

    > powiedziałem,
    >
    > I z jakim efektem? ;-)

    chyba dobrym.... jutro idę robić badania lekarskie...

    pozdr
    Krzysiek

  • 9. Data: 2004-09-15 07:51:29
    Od: "nowac" <gnowaczyk@NO_SPAMeuropol-meble.pl>

    > chyba dobrym.... jutro idę robić badania lekarskie...

    hmm - pewnie wielkie 'oczka' ma ta siatka ;))