PracaGrupypl.praca.dyskusje › Ciekawe pytania na rozmowie rekrutacyjnej

  • 11. Data: 2009-01-30 23:50:32
    Temat: Re: Ciekawe pytania na rozmowie rekrutacyjnej
    Od: SOCAR <s...@o...pl>

    Dnia Fri, 30 Jan 2009 23:45:53 +0100, Jotte napisał(a):

    > W wiadomości news:glvu98$3cc$1@inews.gazeta.pl Wwieslaw <u...@o...pl>

    > Raczej odwrotnie.
    > Próba odpowiedzi na debilne pytanie dowodzi braku inteligencji i zresztą nie
    > tylko inteligencji.

    I tu popełniasz błąd. Oceniasz że pytanie jest debilne ze swojej
    perspektywy. A co jeżeli oni to robią na codzień ? To że Tobie się wydaje
    że coś jest debilne/nie_możliwe nie oznacza że tak naprawde jest.
    --
    SOCAR

  • 12. Data: 2009-01-31 02:39:24
    Od: "PL(N)umber_One " <p...@W...gazeta.pl>

    Wszystkie, za wyjatkiem tych, które są na palżach.
    PP

  • 13. Data: 2009-01-31 05:13:33
    Od: Patryk Włos <p...@i...peel>

    > PS.
    > Z ciekawości: Dlaczego tak bardzo cię interesuje to czego oczekiwałem ?
    > Rozumiem, że jeżeli się nie dowiesz, to nie będziesz mógł spać po nocach ?

    Jottemu chodziło o to, że jeśli oczekujesz "zatrudnienia i zniewolenia",
    to powinieneś się postarać i te testy przejść, a jeśli czujesz się
    wolnym człowiekiem i przedkładasz honor i wolność ponad kasę na życie,
    to powinieneś stamtąd uciekać.

    Takie jego zboczenie - odnoszę czasem wrażenie, że go skrzywdzili w
    dzieciństwie i tak mu już zostało.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 14. Data: 2009-01-31 05:56:00
    Od: Ktooooś <n...@s...net>

    Patryk Włos zmontował(a) wypociny ::
    > Jottemu chodziło o to, że jeśli oczekujesz "zatrudnienia i zniewolenia",
    > to powinieneś się postarać i te testy przejść, a jeśli czujesz się

    Ogólnie już ten test przeszedłem (lub nie przeszedłem), więc sprawa jest
    całkowicie w czasie przeszłym. Pytam na grupach o co chodzi z czystej
    ciekawości.

    > wolnym człowiekiem i przedkładasz honor i wolność ponad kasę na życie,
    > to powinieneś stamtąd uciekać.

    Hmmmmmm.....

    Czy dobrze rozumiem, że tego typu pytania na rozmowie rekrutacyjnej
    sugerują że firma jest jakaś dziwna i powinienem stamtąd uciekać ?

    No teraz to dopiero mnie zaciekawiłeś, powiedz coś więcej na ten temat.

    > Takie jego zboczenie - odnoszę czasem wrażenie, że go skrzywdzili w
    > dzieciństwie i tak mu już zostało.

    Spoko luz, rozumiem to - każdy ma jakieś zboczenie. Ja też nie jestem do
    końca normalny ;P

  • 15. Data: 2009-01-31 08:13:46
    Od: Bartłomiej Szymański <l...@d...info>

    Tomek[TK] pisze:

> [...]
    > w Polsce jest mniej-wiecej(tu konkretna liczba) plaz. Przecietna plaza
    > ma powierzchnie(tu konktetnia liczba) zas wymiary przecietnej
    > piaskownicy (tu wymiary przecietnej piaskownicy). Zakladajac, ze
    > bedziemy kopac na glebokosc (tu jakas liczba + jednostka) wypelnimy (tu
    > ilosc piaskownic) piaskownic".
    >
    > Teoretycznie mowiac, mozna wyjsc z zalozenia ze na podstawie tego typu
    > pytan rekruter jest w stanie sprawdzic czy kandydat potrafi dobrze,
    > logicznie kombinowac. Oczywiscie jest to gowno prawda i chyba nie warto

    Czemu gówno prawda? Myślę, że jeśli jakiejś firmie zależy na pracowniku,
    który potrafi przynajmniej zacząć rozwiązywać niestandardowe problemy,
    bo tak będzie wyglądała jego codzienna praca, to chyba nic dziwnego w
    tym, że wybierze sobie takiego co z marszu zacznie kombinować niż
    takiego co się zatka i strzeli karpika.

    --
    Pozdrawiam, Bartłomiej "Draakhan" Szymański.

    Lep na spamerów: l...@d...info, s...@d...info
    Kontakt: news na domenie jak wyżej

  • 16. Data: 2009-01-31 08:17:50
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Ktooooś pisze:
    > Jotte zmontował(a) wypociny ::

    > Niczego nie oczekuję.
    >
    > Podejrzewałem że to jest jakieś pytanie czysto psychologiczne/NLP i
    > stwierdziłem że może istnieje coś w rodzaju "odpowiedzi klucza" na tego
    > typu pytania.
    >
    > Czysta ciekawość.

    Uważam podobnie jak Wwiesław, jest to pytanie na sprawdzenie, czy
    kandydat próbuje od czasu do czasu myśleć. Ktoś nieobyty w myśleniu
    zrobi wielkie oczy, albo będzie uważał to za przejaw ataku na jego wolność.

    Człowiek myślący dopyta się rekrutera o dodatkowe dane (ile jest
    plaży w Polsce), albo sam zrobi takie założenie, a potem ze stoickim
    spokojem stwierdzi, że ze wszystkich plaż można by usypać X/25
    piaskownic, gdzie X to powierzchnia plaż w PL w metrach kwadratowych.
    Jeśli będzie potrzeba, to wyjaśni, że głębokość piaskownicy jest taka
    sama jak głębokość piasku na plaży, który można wykopać/przesypać (a
    jeśli tak nie jest, to spokojnie można w 10 sekund wykreować poprawiony
    wzór).

    --
    Liwiusz

  • 17. Data: 2009-01-31 09:45:35
    Od: mihau <m...@g...com>

    On Jan 30, 10:41 pm, Ktooooś <n...@s...net> wrote:

    > "Jeżeli by zabrać piasek ze wszystkich polskich plaż, to ile piaskownic
    > można by nim wypełnić"

    "W Polsce mamy około 1000km plaż. Przeciętna szerokość to 20m, więc
    sumaryczna powierzchnia to 20mln m2. Wysokość npm. u podnóża wydmy
    wynosi 1m, więc byłoby to 20mln m3, gdyby nie fakt, że plaża opada w
    kierunku morza do wysokości 0 npm. Pozostaje nam zatem 10mln m3.

    Przeciętna piaskownica ma 5x5m i głębokość 0,5m, co daje 12,5m3.
    Wypełnić więc można około 800,000 piaskownic."

    :)

    Na jakie stanowisko kandydowałeś?

    To banalne zadanie z szacowania rzeczy słabo nam znanych, czyli np.
    szans wejścia na nowy rynek, zainwestowania w kolejny biznes, czy
    przetworzenia jakiejś ogromnej liczby danych.

    --
    mihau

  • 18. Data: 2009-01-31 10:17:09
    Od: "Tomek[TK]" <t...@N...pl>

    Bartłomiej Szymański pisze:
    > Czemu gówno prawda?

    Znalem to pytanie wczesniej - co prawda w innej wersji ale jednak. Kiedy
    kolega mi je zadal, odpowiedzialem "nie wiem". Dzis odpowiedzialbym
    zdecydowanie inaczej. Podobnie zrobi autor watku, kiedy kolejny raz
    uslyszy cos podobnego. Mam rozumiec, ze kandydat na jednej rozmowie nie
    potrafi kombinowac, a na drugiej(chocby kolejnego dnia) juz potrafi?

    Mozna dojsc do wniosku, ze na wynik rekrutacji, bardziej rzutuje
    znajomosc odpowiedzi na standardowe pytania niz faktyczne predyspozycje.

    > który potrafi przynajmniej zacząć rozwiązywać niestandardowe problemy,

    Ale na jakiej podstawie chcesz dosc do tego czy kandydat potrafi
    rozwiazac niestandardowy problem czy nie? Zadajac standardowe pytanie?

    Poza tym, trudno rozwiazywac niestandardowe problemy z dziedziny, o
    ktorej nie ma sie pojecia. Audiofil latwiej oszacuje jaka moc muzyczna
    bedzie w stanie naglosnic caly kraj niz kucharz. Z kolei kucharz latwiej
    oszacuje ilosc makaronu, potrzebnego do zrobienia spagetti dla calej
    Warszawy.

    Obaj kandydaci dobrze kombinuja, ale w jednej dziedzinie lepiej a w
    drugiej gorzej.

    --
    pozdrawiam
    Tomasz Krzos

  • 19. Data: 2009-01-31 10:32:51
    Od: Scowron <B...@o...pl>

    Dnia 31-01-2009 o 10:45:35 mihau <m...@g...com> napisał(a):

> [...]
    >
    > Przeciętna piaskownica ma 5x5m i głębokość 0,5m, co daje 12,5m3.
    > Wypełnić więc można około 800,000 piaskownic."

    I kandydat jeszcze powinien znać(lub umieć oszacować) ilość gołębi na
    krakowski rynku :)

    --
    Scowron

  • 20. Data: 2009-01-31 10:51:50
    Od: Zbylut <Z...@N...zzz>

    Ktooooś napisal(a):

    > Podejrzewałem że to jest jakieś pytanie czysto psychologiczne/NLP i
    > stwierdziłem że może istnieje coś w rodzaju "odpowiedzi klucza" na tego
    > typu pytania.

    BTW z NLP nie ma to nic wspólnego

    --
    pozdrawiam, Zbylut