PracaGrupypl.praca.dyskusje › Ciekawa sytuacja w pracy - wazne i ciekawe :)

  • 11. Data: 2006-08-17 20:41:25
    Temat: Re: Ciekawa sytuacja w pracy - wazne i ciekawe :)
    Od: Dariusz Tarczoń <t...@i...pl>

    Laris napisał(a):
    > A moze jest szansa na zwolnienie z dnia na dzien na podstawie paragrafu
    > "razace zaniedbania pracodawcy". W nowej firmie panuje chaos. Zla
    > organizacja pracy, braki w dokumentach, niekompletne oprogramowanie a prace
    > trzeba wykonywac, duzo opowiadania. Jak takie zwolnienie wyglada w praktyce?

    Tak: ciezkie naruszenie podstawowych obowiazkow pracodawcy
    przychodzisz, skladasz wypowiedzenie _bez zachowania okresu
    wypowiedzenia_ z winy pracodawcy (tu uzasadniasz) i jestes wolny :)
    jeszcze Ci zaplaca za okres wypowiedzenia.. :D

    A co pod to moze podejsc? Np szkolenie BHP, brak aktualnych badan
    lekarskich...

    > W jaki inny sposob moze zagrac stary pracodawca?
    Poszuka haka na zwolnienie 'dyscyplinarne'.. :|
    (a bedzie postepowac wg zasady: 'dajcie mi czlowieka, a haka na niego
    znajde')

    Pozdrawiam...

  • 12. Data: 2006-08-17 21:46:05
    Od: "D" <w...@e...mn>

    > W zadnym wypadku. Cala operacje przeprowadzili prezesi ktorzy sie znaja.
    > Jeden sprzedal pol firmy, drugi kupil. Ale NIE JEST TO PRZEKAZANIE, tylko
    > w normalnym trybie. Zwolnienie i angaz. Tyle, ze u mine bylo odwrotnie :/

    No wlasnie jak pisalem juz wczesniej, wg mnie jest blednie przeprowadzona
    operacja.
    Ja poradzilbym sie w inspekcji pracy. To co masz w tej chwili (umowy itp.)
    jest tylko papierkiem.
    just a little paper...

  • 13. Data: 2006-08-17 21:46:32
    Od: "Piotr" <p...@w...pl>

> [...]
    prace
    > trzeba wykonywac, duzo opowiadania. Jak takie zwolnienie wyglada w

    Moim zdaniem nie warto grac nie fair, taki smrodek zacznie smierdziec w
    najmniej nieoczekiwanym momencie. Tym bardziej, ze stara firma znalazla Ci
    nowa prace i chyba nie zmuszala do przejscia do nowej firmy.

    Co do 3 miesiecznego okresu wypowiedzenia w nowej firmie, hmm dziwne -
    jestes pewien? Jesli nowa firma nie przejela calosci lub czesci zakladu, to
    staz pracy z poprzedniego sie nie liczy (a na podstawie tego co piszesz,
    sadze ze jest brak takiej ciaglosci).

    http://www.pbase.com/piotrstankiewicz

  • 14. Data: 2006-08-17 21:57:29
    Od: "Laris" <o...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Moim zdaniem nie warto grac nie fair, taki smrodek zacznie smierdziec w
    > najmniej nieoczekiwanym momencie. Tym bardziej, ze stara firma znalazla Ci
    > nowa prace i chyba nie zmuszala do przejscia do nowej firmy.

    Nie zmuszala. To bylo dobrowolne. Tylko denerwuje mnie, ze na kazym kroku
    pracodawca chce robic pracownika w jajo. Firma wywalila z 10 osob i chce
    miec w papierach czysto. Fakt faktem, ze reszta dostala propozycje z nowej
    firmy, ale i tak zbytnio mi sie to nie podoba.

> [...]
    > jestes pewien? Jesli nowa firma nie przejela calosci lub czesci zakladu,
    > staz pracy z poprzedniego sie nie liczy (a na podstawie tego co piszesz,

    Masz racje. Tyle, ze ten okres wypowiedzenia wywalczylem i mam to wypisane
    na nowej umowie o prace. Wpisane 3 miesiace. Umowa podpisana przez prezesa
    nowej firmy i przezemnie.

    Laris

  • 15. Data: 2006-08-17 22:34:46
    Od: "Piotr" <p...@w...pl>

    > Masz racje. Tyle, ze ten okres wypowiedzenia wywalczylem i mam to wypisane
    > na nowej umowie o prace. Wpisane 3 miesiace. Umowa podpisana przez prezesa
    > nowej firmy i przezemnie.

    Tylko zwroc uwage na zasade, ze zapisy w umowie nie moga byc mniej korzystne
    niz w kodeksie pracy, co prawdopodobnie nalezy rozumiec, ze firma moze ci
    wypowiedziec umowe z 3 mc okresem wypowiedzenia, a ty z 1 mc, nawet jesli
    nie zastrzezono tej asymetrii. Druga mozliwosc to podejscie, ze caly punkt
    jest nie wazny (bo nie uwzgledniono tej wlasnie asymetrii). Orzecznictwa nie
    znam.

    http://www.pbase.com/piotrstankiewicz

  • 16. Data: 2006-08-18 04:40:50
    Od: "Laris" <o...@p...onet.pl>

> [...]
    > jest nie wazny (bo nie uwzgledniono tej wlasnie asymetrii). Orzecznictwa

    O to bardzo ciekawe. I nawet byloby dla mnie dobre. Bo jezeli nawet z tym
    dopiskiem mialbym mozliwosc zlozenia wypowiedzenia z 2 tyg. wyprzedzeniem,
    to sprawa bylaby zalatwiona. W starej firmie po otrzymaniu wypowiedzenia w
    normalnym trybie (3 miesiace) biore niewykorzystany urlop, a w nowej skladam
    wypowiedzenie z 2 tyg. okresem, pracuje 2 tyg. i zbieram manatki.

    Laris

  • 17. Data: 2006-08-18 05:26:51
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Fri, 18 Aug 2006 00:34:46 +0200, "Piotr"

    >wypowiedziec umowe z 3 mc okresem wypowiedzenia, a ty z 1 mc, nawet jesli
    >nie zastrzezono tej asymetrii. Druga mozliwosc to podejscie, ze caly punkt
    >jest nie wazny (bo nie uwzgledniono tej wlasnie asymetrii).

    Cały punkt jest ważny, albo nie. I liczy się, co obiektywnie było
    lepsze dla pracownika w momencie podpisywania (a nie w danej sytuacji,
    gdy, np. potrzebuje szybko rozwiązać umowę).

    Przyjmuje się, że dla pracownika lepszy jest dłuższy okres
    wypowiedzenia - ale gdyby sprawa trafiła do sądu, nie zbadane są
    wyroki sędziów.
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded