PracaGrupypl.praca.dyskusje › Cala prawda o Polsce

  • 51. Data: 2003-08-15 21:05:28
    Temat: Re: Cala prawda o Polsce
    Od: "Kania" <k...@p...onet.pl>

    "Dieter" <t...@p...onet.pl> wrote in message
    news:bhjejo$169$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Aby placic podatki trzeba miec z czego to po pierwsze.

    Podmiot zajmujacy sie produkcja zarabia, wiec ma na podatki, ale ze w Polsce
    podatki + swiadczenia na rzecz panstwa od kazdego zatrudnionego pracownika
    moga wykonczyc najlepiej rozwijajaca sie firme, to juz nawet dziecko wie

    > Placic nie ma z czego bo ludzie nie maja pracy.

    Hmmmm... najwieksze podatki placa firmy i osoby duuuzo zarabiajace. Maja na
    podatki, ale pracownikow nie oplaca sie zatrudniac, bo panstwo sciaga
    niesamowite pieniadze od kazdej zatrudnionej osoby.

    > Nie maja pracy bo nie ma gdzie pracowac.

    Przestan... Praca jest. Ale nie kazdy ma wystarczajace kwalifikacje, zeby ja
    wykonac.

    > Nie ma gdzie pracowac bo madrale twojego pokroju rozkradly za lapowki
    czyt.
    > kupili za 10% wartosci firmy i wypierdolili ludzi na bruk odsprzedajac ta
    > firme za kwote powiedzmy 5 razy wieksza oglaszajac przy tym upadlosc
    firmy.

    Hmmm... Raczej ktos zaglosowal na taki a nie inny rzad.

    > Takze nie pierdol mi tu studenciku, ze masz pojecie o ekonomii bo chyba
    sam
    > Grzesiu Kolodko cie nauczal i teraz widac tego efekty.

    Slownictwo

    Kania

  • 52. Data: 2003-08-15 21:06:04
    Od: "Kania" <k...@p...onet.pl>

    > Owszem masz sporo racji ale to nie tak, ze ludzie znalezli sposob na zycie
    > siedzac na rentach i bezrobociu. Taki jest rynek pracy. Od razu widac, ze
    > dawno nie szukales pracy i zapewne bierzesz kase na jednej z uczelni i
    > dobrze ci sie gada. Postaw sie na miejscu goscia, ktory ma 50 lat,
    wylatuje
    > z pracy i ma trojke dzieci. Pracy nie ma, pokapuj to w koncu.

    Pracy nie ma dla kogos z jego kwalifikacjami.

    Kania

  • 53. Data: 2003-08-15 21:13:59
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    napisał w wiadomości news:bhj88s$t49$1@news.onet.pl...

    > Wiesz - mialem napisac, ze chociaz nie lubie UPR to sadze, ze ona ma
    > najlepszy [od tym wzgledem program.
    > Tyle, ze nie oszukujmy sie - ta partia nie potrafi go sprzedac.
    > JKM gra pajaca i woli zarabiac kase na felietonach i gazecie.
    > Wiedzy przekazac nie potrafi prostym ludziom tylko ich obraza - no to
    > dostaje takie a nie inne poparcie.
    zaszly zmiany
    http://www.upr.org.pl/upr/rg.shtml

    --
    pzdr. Krzysztof

    ## Szczecin - popracowalbym juz sobie gdzies:##
    ##CV## http://kch.spec.pl ##
    $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$

  • 54. Data: 2003-08-15 21:23:31
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    krzysztofsf wrote:
    > zaszly zmiany
    > http://www.upr.org.pl/upr/rg.shtml

    I co z tego ze szaszly jak korzysta sie z tej samej showmanskiej retoryki, a
    ludzie i tak UPR kojarza niezmiennie z JKM?

  • 55. Data: 2003-08-15 21:28:00
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Darek Adamkiewicz wrote:
    > Wiesz to jest dosc obrazliwa uwaga - jeden z najlepszych ekonomistow
    > jakich znam jest z wyksztalcenia fizykiem - znam natomiast co
    > najmniej kliku ekonomistow z dyplomami ktorzy reprezentuja
    > ekonomiczne "dno".

    Jak rozumiem ten ekonomista w zyciu nie siegnal po zadna ksiazke tlumaczaca
    mechanizmy rynkowe?
    zeby moc cos sie wypowiadac na tematy ekonomiczne chyba trzeba poznac
    teorie, prawda?

  • 56. Data: 2003-08-15 21:33:13
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    napisał w wiadomości news:bhjine$ik9$1@news.onet.pl...

    > I co z tego ze szaszly jak korzysta sie z tej samej showmanskiej retoryki,
    > ludzie i tak UPR kojarza niezmiennie z JKM?

    no coz.....Wojtera jest dobrym politykiem, nieznanym medialnie (co potrafi
    mozna bylo zobaczyc w jedynej otwartej debacie TV tuz przed cisza
    przedwyborcza), Bonicki i Masny tez sa niezli....to jesli chodzi o
    zastapienie Korwina i Michalkiewicza.
    Bardzo duzo osob deklaruje sie jako sympatycy, ale przyznaja, ze nie wierza
    w sukces i dlatego decyduja sie na oddawanie glosow na inne partie i osoby.
    Sadze, ze strategia moze sie zmienic i otwarte poparcie sie zwiekszy.
    Zreszta...mozasz osobiscie sprobowac wplynac na ksztaltowanie retoryki,
    jesli masz chec :)
    Chyba, ze wolisz poprzestac na narzekaniu na brak sensownych sil w Polsce.

  • 57. Data: 2003-08-15 21:33:22
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Darek Adamkiewicz wrote:
    > Kapitalne - to jak to sie ma np. do takiej Finlandii? Prawda ze tam
    > wszycy z glodu zdychaja i gospodarka ledwo zipie?

    Nie porownuj prosze tak duzego kraju na dorobku jakim jest Polska z
    Finlandia.
    Moze lepiej popatrz na Irlandie czy Hiszpanie.
    Poza tym popatrz tutaj:
    http://www.stat.fi/tk/tp/tasku/taskue_sosiaaliturva.
    html
    i porownaj te dane z polskimi.

    > Znowu - polemika niskich lotow - brak argumentow, atakujemy rozmowce
    > - jak dla mnie dno.

    A czy to ja zaczalem?

  • 58. Data: 2003-08-15 21:44:59
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Dieter wrote:
    > Aby placic podatki trzeba miec z czego to po pierwsze.
    >
    > Placic nie ma z czego bo ludzie nie maja pracy.
    >
    > Nie maja pracy bo nie ma gdzie pracowac.

    Popatrz. A jak chcialbym zalozyc wlasna DG to na dzien dobry place 650 zl
    miesiecznie na ZUSy itp.
    Dodajmy jeszcze do tego koszt rachunku bankowego + biuro rachunkowe. Te
    rzeczy musisz miec.
    Na dzien dobry koszt wejscia na rynek pracy to 750-800 zl (lekko liczac) -
    musisz to placic czy zarobisz czy nie
    Wszystko co ponad te kwote - idzie do ciebie.
    Teraz z drugiej strony - koszty pracodawcy.
    Dajemy pracownikowi do lapki 1540 zl - koszt dla pracodawcy - 2250 zl
    http://podatki.elfin.pl/?id=podatki/kalkulatory//kal
    k_podatkowy.html
    a te pieniedze musi najpierw zarobic.
    Pomijam juz inne koszty

    Dobrze jak juz doszlismy ze jest ciezko i drogo to wychodzi to odpowiedz mi
    DLACZEGO tak drogo jest.
    Nawet jesli odwazysz sie na wlasna DG to skad wezmiesz kredyt? Dlaczego w
    innych panstwach to lepiej dziala?
    Prosze wytlumacz mi nie mieszajac w to obcego kapitalu, Zydow i kogo tam
    jeszcze dlaczego sa tak wysokie koszty pracy u nas.
    Oraz co w zamian za to taki podatnik dostaje. No bo jak placi to chyba
    powinien coz w zamian miec?

    > Takze nie pierdol mi tu studenciku, ze masz pojecie o ekonomii bo
    > chyba sam Grzesiu Kolodko cie nauczal i teraz widac tego efekty.

    Grzes Kolodko to naucza Tygryski w Kozminskim w Warszawie.
    Zreszta Kolodko to ekonomista ludzi twojego pokroju i twoich pogladow. Ja
    sie z nim nie poczuwam zupelnie.

    > Poczytaj sobie lepiej Super Express bo masz za malo synaps w twojej
    > pale zeby pouczac innych.

    Madrala sie odezwal. Cos jeszcze ciekawego napiszesz?
    Napisz mi w ktorym momencie "pierdolilem" obnazajac swoja niewiedze?

  • 59. Data: 2003-08-15 21:46:59
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    krzysztofsf wrote:
    > Chyba, ze wolisz poprzestac na narzekaniu na brak sensownych sil w
    > Polsce.

    Z czegos trzeba zyc.
    Psy szczekaja, karawana jedzie dalej. Za polityke to mozna siebrac, jak ma
    sie zabezpieczony byt, a nie robic z niej droge do jegoz zabezpieczenia ;)

  • 60. Data: 2003-08-15 21:48:04
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    napisał w wiadomości news:bhjk3d$l01$1@news.onet.pl...

    > Z czegos trzeba zyc.
    > Psy szczekaja, karawana jedzie dalej. Za polityke to mozna siebrac, jak ma
    > sie zabezpieczony byt,
    szkoda.....
    a nie robic z niej droge do jegoz zabezpieczenia ;)

    To jeszcze raczej sld przez pare lat jesli mowa o TKM ....