PracaGrupypl.praca.dyskusje › Cala prawda o Polsce

  • 31. Data: 2003-08-15 19:13:59
    Temat: Re: Cala prawda o Polsce
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Dorotka wrote:
    > To skad to bezrobocie asie?

    Z wysokich obciazen podatkowych i kosztow pracy. Oprocz tego zbyt duzo
    panstwa w gospodarce.
    To zas jest efektem zbyt duzych wydatkow (marnotrawionych) na socjal.
    To tak pokrotce.
    BTW Powiedz mi jakie masz wyksztalcenie?

  • 32. Data: 2003-08-15 19:15:55
    Od: "Dorotka" <d...@w...pl>

    Dlatego wlasnie, ze kolesie na gorze mysla tak jak ty to taki tlok na tym
    forum. Podobnie mozna mowic: po co nam polskie firmy skoro wolimy nie miec
    monopolu. Kazdy kraj dba o to, zeby w jego kraju sie produkowalo a nie
    kupowalo od innych gotowe rzeczy.

    A..chinskich rzeczy tak a propos jest bardzo duzo, trafiles w dyche.

    Dorotka

  • 33. Data: 2003-08-15 19:27:09
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Dorotka wrote:
> [...]
    > nie miec monopolu. Kazdy kraj dba o to, zeby w jego kraju sie
    > produkowalo a nie kupowalo od innych gotowe rzeczy.

    a ci kolesie to skad tam sie wzieli? Zmaterializowali sie? Ktos ich wybiera
    i ktos wierzy w te ich brednie. NA przyklad tacy jak Ty.

  • 34. Data: 2003-08-15 19:35:19
    Od: "Jarosław Wiechecki" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Ja osobiscie postawilem na UPR, zeby wyjsc zza ogolnikow.

    Bzdura. To zideologizowani konserwatyści. Po wprowadzeniu ich programu,
    mielibyśmy podobny burdel jak teraz. Z małym wyjątkiem - pół roku po
    zaprowadzeniu korwinowskich porządków Lepper byłby dożywotnim dyktatorem.

    --
    pozdrawiam
    Jarosław Wiechecki

  • 35. Data: 2003-08-15 19:37:09
    Od: "Dorotka" <d...@w...pl>

    Chyba ty frajerze glosowales na SLD bo tak ich bronisz.

  • 36. Data: 2003-08-15 19:53:02
    Od: "Jarosław Wiechecki" <j...@p...onet.pl>

    napisał w wiadomości news:bhj6qr$qll$1@news.onet.pl...

    > Chyba mylisz przyczyny ze skutkami.
    > Nie pisz "na tyle zliberalizowana" co "na tyle skorumpowana" i bedzie
    > latwiej.
    > Dlaczego to wszystko o czym piszesz jest mozliwe? Bo mamy duzo panstwa w
    > gospodarce - panstwa chcacego jak najwiecej kontrolowac. Za duzo
    urzednikow,
    > pozwolen, koncesji, zle prawo. No i tutaj moge wymienic to co Ty piszesz.

    Jeśli myślisz, że korupcja istnieje tylko w urzędach - jesteś w błędzie. W
    tej chwili, aby sprzedać coś do średniej lub dużej firmy (tam, gdzie decyzji
    nie podejmuje bezpośrednio właściciel ale osoba delegowana) też musisz dać
    łapówkę. Nie we wszystkich firmach, lecz w bardzo dużej ilości.
    Co do koncecji, pozwoleń itd. to faktycznie jest to jedno, wielkie bagno.

    > Tylko zapytaj sie dlaczego?
    > Ja uwazam, ze jest to efektem tego, ze ogolnie Polacy zyja dalej mentalnie
    > dawnym ustroju i uwazaja, ze to Panstwo powinno zapewnic prace, a w razie
    > czego opieke. To skutkuje tym, ze wiekszosc jest przeciwko zamykaniu
    > nierentownych kopaln i za dotowaniem wszystkiego czego sie da (i glosno
    > krzyczy).

    Krzyczy ponieważ wiekszość to wtórni analfabeci, rozumujący jak przedszkone
    dzieci - pieniądze biorą się z powietrza. Na dodatek ludzie owi uważają
    siebie za znawców ekonomii, polityki. "Bo to wszystko to, panie, wina Żydów
    i Balcerowicza".

    [ciach o zasiłkach]
    SLD parę miesięcy temu, poprzez złotoustego Kołodkę proponowało obcięcie
    części wydatków socjalnych. UP, PSL i Samoobrona zaczeła protestować.
    Problem polega na tym, że żadna partia, nie mająca większości w sejmie, nie
    zdecyduje się na cięcie tych wydatków.

    >Komu daje po dupie? MALYM przedsiebiorstwom, ktore zapewniaja najwiecej
    > miejsc pracy. Duze firmy stac na dobrych doradcow i prawnikow. Podatki
    placa
    > gdzie indziej.
    > Jednym slowem - trzeba znalezc partie, ktora zlikwidowalaby to co sie
    > dzieje.

    Problem polega na tym, że takich partii nie ma. Nie oszukujmy się. SLD to
    zwykłe towarzystwo wzajemnej adoracji, dążące do utrzymania się przy
    korycie. Podobnie UP,PSL, Samoobrona. PiS ze swoimi wiecznie krzyczącymi
    braćmi Kaczyńskimi też jest śmieszne. Kolesie z PO już dawno pokazali co
    potrafią. LPR zrobiłaby z Polski katalicką wersję Arabii Saudyjskiej.
    Dodatkowo dochodzi problem organizacji. Co z tego, że wszyscy potrafią
    określić co należy zmienić a nie wiedzą w jaki sposób tego dokonać. Typowe
    polskie ględzenie przy wódeczce. Czegóż to nasi rodacy nie potrafią wtedy
    zrobić!Skaczą lepiej od Małysza, operują lepiej od Religi, na zarządzaniu
    znają się lepiej niż prezesi firm. Dorzuć do tego jeszcze typowy w Polsce
    pesymizm, hurraoptymizm,niechęć do nauki, zawiść do lepszych od siebie.
    Będziesz miał Polskę i Polaków.

    --
    pozdrawiam
    Jarosław Wiechecki

  • 37. Data: 2003-08-15 19:53:58
    Od: "Dorotka" <d...@w...pl>

    podstawowe

  • 38. Data: 2003-08-15 19:57:51
    Od: "Jarosław Wiechecki" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jacuo" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Dieter" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > tak
    >
    > Proponuje poczytac sobie o systemie bankowym, przejsc sie do najblizszego
    > supermarketu i obejrzec jakie towary sprzedaje, rozszyfrowac skrot BP,
    > doczytac w jakim kraju naprawde zrobione twoja elektronike, poczytac sobie
    > gdzie firma Volkswagen produkuje swoje samochody dostawcze, dowiedziec
    skad
    > pochodzi paliwo sprzedawane na stacjach BP lub Shell i wtedy mozemy zaczac
    > merytoryczna dyskusje ...

    Spróbuję zgadnąć:
    supermarkety: chemia, żywność - Polska. Pod obcymi markami.Lub własnymi
    supermarketu.
    BP, Shell - paliwo z Petrochemi Płock. Musieliby być niezłymi idiotami, że
    ściągać je z UK.
    Volskwagen - Czechy?Polska?
    Pewnie takich przykładów można by wymienić jeszcze więcej.

    --
    pozdrawiam
    Jarosław Wiechecki

  • 39. Data: 2003-08-15 20:00:54
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Dorotka wrote:
    > Chyba ty frajerze glosowales na SLD bo tak ich bronisz.

    Byc frajerem w oczach idiotki to rozkosz dla smakosza, jak rzecze francuskie
    przyslowie...
    Masz cos jeszcze do powiedzenia?

  • 40. Data: 2003-08-15 20:01:18
    Od: "Jarosław Wiechecki" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Dorotka" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Ej stary VG GOLF IV to chyba nie jest auto dostawcze. Produkowac to nie
    > znaczy skladac. Bylam w supermarkecie, faktycznie 95% produktow jest
    > niepolskie.

    A jakie?Chińskie? Kobieto, opanuj się. Kto będzie sprowadzał jogurt z
    Francji, jeśli można zlecić jego produkcję na miejscu?

    >Zyski z BP i Shella chyba nie zostaja w Polsce skoro to firmy
    > zagraniczne prawda?

    Takie prawo. Ale wolę mieć Shela czy BP wywożącego zyski za granicę niż
    jedną, jedyną, monopolistyczną petrochomię z Płocka.

    --
    pozdrawiam
    Jarosław Wiechecki