PracaGrupypl.praca.dyskusje › Re: Totalny brak pracowników ?????

  • 1. Data: 2008-07-11 09:34:20
    Temat: Re: Totalny brak pracowników ?????
    Od: karp <k...@D...pl>

    Tomek Renik pisze:

    > i co nam warszawiakom w związku z tym grozi ?
    > Pracodawcy Bułgarów i Ukraińców będą ściągać do roboty ???

    Prawdopodobnie zarobki w sklepach musza pojsc troche do gory. Swiezy
    przyklad z mojego podworka: moja siostra, mloda dziewczyna majaca zero
    doswiadczenia zawodowego, z poczatkiem lipca podjela prace za podobna do
    ww. place w sklepie odziezowym w Galerii Mokotow. Coz sie dowiedzialem
    wczoraj? Ze dzisiaj idzie tam ostatni raz, bo znalazla prace troche
    blizsza jej kierunkowi studiow, wynagrodzenie prawie dwukrotnie wyzsze.
    Fakt, ze nawet dwukrotnie wyzsza placa jest, co by nie mowic, zalosna -
    ale na tym tle jak sie rysuja wynagrodzenia w sklepach...?

    Niedawno bylem w ramach wyjazdow sluzbowych w paru zachodnich krajach i
    w USA miedzy innymi. Czy to jest problem, ze sklepy sa opanowane przez
    azjatow? Moze i u nas tego typu rozwiazanie by sie przydalo. Podejrzewam
    ze przyjezdni dluzszy czas beda tansi niz lokalni pracownicy.

    --
    --===karp===--

  • 2. Data: 2008-07-11 10:07:32
    Od: "Sempiterna" <r...@a...pl>

    Użytkownik "karp" <k...@D...pl> napisał w wiadomości

    > Prawdopodobnie zarobki w sklepach musza pojsc troche do gory. Swiezy

    Nie prawdopodobnie, a na pewno. Warszawa jest droga i za pensję sklepową
    średnio idzie wyżyć.

> [...]
    > dwukrotnie wyzsze. Fakt, ze nawet dwukrotnie wyzsza placa jest, co by
    > nie mowic, zalosna - ale na tym tle jak sie rysuja wynagrodzenia w

    Nędznie. 1350 brutto, 1400 brutto... Netto jest to malutko...

> [...]
    > przez azjatow? Moze i u nas tego typu rozwiazanie by sie przydalo.
    > Podejrzewam ze przyjezdni dluzszy czas beda tansi niz lokalni

    Takie życie.

    --
    D4

  • 3. Data: 2008-07-11 15:24:22
    Od: "grzech" <s...@p...onet.pl>

    > Nędznie. 1350 brutto, 1400 brutto... Netto jest to malutko...

    Zajrzałem dzisiaj do ogłoszeń o pracę w Wyborczej. Poszukiwane są
    ekspedientki w dużej ilości i czasem podawane płace. I tak: Ursus 2 tys.
    netto, delikatesy Ursynów 1700 netto, Śródnieście 1600 netto, ulica Freta
    2000 netto, Praga-Północ 2500 brutto. O co tu chodzi, oprócz tego, że
    Wyborcza kłamie.

    grzech

  • 4. Data: 2008-07-11 15:37:08
    Od: "Sempiterna" <r...@a...pl>

    Użytkownik "grzech" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > tys. netto, delikatesy Ursynów 1700 netto, Śródnieście 1600 netto,
    > ulica Freta 2000 netto, Praga-Północ 2500 brutto. O co tu chodzi,

    Jeszcze zależy jaka sieć...

    --
    D4

  • 5. Data: 2008-07-11 17:23:04
    Od: "Gosia" <g...@o...pl>

    Użytkownik "Sempiterna" <r...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "grzech" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Jeszcze zależy jaka sieć...
    >
    > --
    > D4

    Albo 12 godzin dziennie, 6 dni w tygodniu...

    G.

  • 6. Data: 2008-07-11 18:10:21
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Gosia napisał(a):
    > Albo 12 godzin dziennie, 6 dni w tygodniu...

    24h , 7 dni w tygodniu. Ludzie, jesli komus nie odpowiada praca to niech
    ja zmieni. Teraz to pracownik dyktuje warunki (nawet taki
    niewykwalifikowany), bo pracy jest pelno wszedzie.

    Poza tym praca to nie jest zlo konieczne. Znajdzcie sobie taka prace,
    gdzie bedziecie robili to co (w miare) lubicie. To wam nie bedzie
    przeszkadzac jak raz na jakis czas zostaniecie troche dluzej (i korona z
    glowy tez nikomu nie spadnie), a i bedziecie mniej sfrustrowani.

    --
    Mithos

  • 7. Data: 2008-07-11 19:39:44
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Mithos" napisał:

    > 24h , 7 dni w tygodniu. Ludzie, jesli komus nie odpowiada praca to niech
    > ja zmieni.

    Mhm. Wolny najmita? Coś mi to przypomina...

    > Teraz to pracownik dyktuje warunki (nawet taki niewykwalifikowany), bo
    > pracy jest pelno wszedzie.

    Jaaasne. A ci, co zasuwają za te 1000 - 1200 to po prostu eremici jacyś.

    > Poza tym praca to nie jest zlo konieczne. Znajdzcie sobie taka prace,
    > gdzie bedziecie robili to co (w miare) lubicie.

    A ja lubię sepulkować. I popatrz pan, jakoś nie mogę znaleźć takiej pracy,
    nawet w Stolicy, nawet za te 1200 kuźwa na rękę.

    JoteR

  • 8. Data: 2008-07-11 19:58:30
    Od: A.L. <a...@z...com>

    On Fri, 11 Jul 2008 21:39:44 +0200, "JoteR" <j...@p...pl> wrote:

    >Mhm. Wolny najmita? Coś mi to przypomina...

    >Jaaasne. A ci, co zasuwają za te 1000 - 1200 to po prostu eremici jacyś.

    Nie. Naucziciele na przyklad.

    >A ja lubię sepulkować. I popatrz pan, jakoś nie mogę znaleźć takiej pracy,
    >nawet w Stolicy, nawet za te 1200 kuźwa na rękę.

    Szukac trzeba, szukac. Mzoe pan zostac nauczycielem, na przyklad. Albo
    lekrzem. 1800 zlotych na poczatek

    A.L.

  • 9. Data: 2008-07-11 20:11:03
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "A.L." napisał"

    > Nie. Naucziciele na przyklad.

    No właśnie, bo oni mogą dyktować tylko dzieciom :->

    > Szukac trzeba, szukac. Mzoe pan zostac nauczycielem, na przyklad.

    Wiedziałem! Wiedziałem, że te kilkanaście godzin pensum w tygodniu to tylko
    przykrywka dla innej działalności, którą uprawiają w pozostałych godzinach!
    Ale że w tym czasie sobie sepulkują, no no, tego nie podejrzewałem. A co na
    to Rybicja? :->

    JoteR

  • 10. Data: 2008-07-11 20:14:17
    Od: "gargamel" <s...@d...lina>

    > Nie. Naucziciele na przyklad.

    naucyiel za te 1200zł to pracuje jedynie 72 godziny w miesiąc (a nie 160),
    ponad 3 miesiące rocznie płatny urlopik, no i ciepła emeryturka 5, czy 10
    lat wcześniej:O)