Kto szuka:
BIP Kancelarii Prezesa Rady Ministrów - Służba Cywilna
Stanowisko:
specjalista
Lokalizacja:
Warszawa
mazowieckie
Opis stanowiska podany przez pracodawcę:
Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
specjalista w Wydziale Planowania, Sprawozdawczości i Gospodarowania Środkami Funduszu Pracy w Departamencie Funduszy
00-513 Warszawa ul. Nowogrodzka 1/3/5
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- Prowadzi sprawy związane z finansowaniem z Funduszu Pracy (FP) umów dotyczących: dofinansowania pracodawcom kosztów kształcenia młodocianych pracowników, oraz pokrycia kosztów egzaminów związanych z kształceniem zawodowym.
- Gospodaruje środkami Funduszu Pracy, w ramach kwot ujętych w planie finansowym Funduszu Pracy, w tym: - ustala limity wydatków Funduszu Pracy oraz przygotowuje zawiadomienia w ramach zadań finansowanych na podstawie przepisów w zakresie dotyczącym finansowania zadań ze środków Funduszu Pracy, - dokonuje przesunięć w ustalonych limitach, - prowadzi bazy danych o ustalonych limitach wydatków Funduszu Pracy.
- Przygotowuje wkłady do sprawozdania z wydatkowania środków Funduszu Pracy w oparciu o Program Badań Statystycznych Statystyki Publicznej (PBSSP), w tym: - opracowuje formularze sprawozdawcze (MRiPS-02 wraz z załącznikiem), - obsługuje System Metadanych Statystycznych (SMS), - dokonuje analizy uzyskiwanej przez PUP efektywności zatrudnieniowej i kosztowej działań aktywizacyjnych w oparciu o dostępną sprawozdawczość, - współpracuje przy opracowywaniu przez Departament Budżetu materiałów dla Komisji Sejmu i Senatu w zakresie planu finansowego Funduszu Pracy, zgodnie z obowiązującymi przepisami.
- Współuczestniczy przy opracowaniu założeń do planu finansowego FP oraz przygotowuje wnioski w sprawie zmian w planie w trakcie roku, a także monitoruje przychody i wydatki Funduszu Pracy oraz dokonuje ich analiz, w tym: - opracowuje, we współpracy z pracownikami wydziału, projekty planów finansowych Funduszu Pracy, oraz projekty oraz plany finansowe Funduszu Pracy według zadań oraz organów i jednostek realizujących te zadania, a także przygotowuje wkłady do budżetu zadaniowego, - przygotowuje wkłady do opracowania zasad ubiegania się o środki rezerwy Funduszu Pracy, oraz spraw związanych z gospodarowaniem rezerwą w trakcie roku budżetowego, a także sporządza sprawozdania z wydatkowanych środków, - prowadzi bieżący monitoring oraz analizy w zakresie realizacji przychodów i wydatków Funduszu Pracy.
- Monitoruje zidentyfikowane zdarzenia/ryzyka mające wpływ na realizację zadań w Departamencie Funduszy oraz przedstawia Dyrektorowi Departamentu propozycje działań zmierzających do minimalizacji tych zdarzeń/ryzyk.
- Analizuje dane dotyczące gospodarowania środkami Funduszu Pracy przeznaczonymi w danym roku na realizację projektów pilotażowych i programów aktywizacyjnych realizowanych przez inne komórki organizacyjne Ministerstwa.
- Przygotowuje dane liczbowe do propozycji nowych rozwiązań z zakresu gospodarowania środkami FP na zadania ustawowe, planowanych do wdrożenia oraz dokonuje okresowej oceny rozwiązań funkcjonujących pod względem finansowym.
Warunki pracy
- Praca administracyjno-biurowa.
- Opracowywanie dokumentów, prace i czynności koncepcyjne i biurowe.
- Użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów).
- Budynek przy ul. Żurawiej 4a jest dostępny i częściowo dostosowany dla potrzeb osób niepełnosprawnych. Wewnątrz zapewniona jest odpowiednia szerokość ciągów komunikacyjnych, a także drzwi wewnętrzne o odpowiedniej szerokości. W budynku znajdują się dwie windy ułatwiające poruszanie się, ale nie są w pełni dostosowane dla osób na wózku inwalidzkim (wejścia do windy mają szerokość 77 cm). W budynku znajduje się łazienka dostosowana dla osób niepełnosprawnych.
Inne informacje:
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi co najmniej 6%.
- ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa
- Oświadczenia prosimy składać zgodnie ze wzorem zamieszczonym na stronie: https://www.gov.pl/web/rodzina/Oswiadczenie-dla-potrzeb-naborow
- Oświadczenia muszą być opatrzone datą i podpisane własnoręcznie.
- Do ofert składanych mailowo należy dołączyć zeskanowane własnoręcznie podpisane oświadczenia.
- Dokumentem potwierdzającym wykształcenie jest kopia dyplomu lub zaświadczenie z uczelni.
- W przypadku kandydatów, którzy uzyskali wykształcenie wyższe w uczelni zagranicznej należy dołączyć kopię
dyplomu ukończenia studiów wraz z tłumaczeniem na język polski dokonanym przez tłumacza przysięgłego oraz
pisemną informację z Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej o dyplomie wydanym przez zagraniczną uczelnię. - W przypadku przedstawienia dokumentów w języku obcym należy dołączyć również ich tłumaczenie na język polski
dokonane przez tłumacza przysięgłego. - Spełnienie wymagania w zakresie długości doświadczenia zawodowego należy udokumentować kopiami dokumentów jednoznacznie potwierdzającymi zamknięty okres świadczenia pracy (m. in. kopiami świadectw pracy, zaświadczeń o zatrudnieniu, zaświadczeń potwierdzających świadczenie pracy w ramach umów cywilnoprawnych lub wolontariatu/staży/praktyk). Umowy o pracę, umowy cywilnoprawne nie są dokumentami potwierdzającymi okresy doświadczenia zawodowego.
- Weryfikacja spełniania przez kandydatki/kandydatów wymagań formalnych dokonana zostanie na podstawie
dokumentów wymienionych w części „wymagane dokumenty i oświadczenia”. W związku z tym podkreślamy, że kompletne aplikacje to takie, które zawierają wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane
oświadczenia. - W ofercie należy podać dane kontaktowe – adres e-mail, numer telefonu, adres do korespondencji.
- Oferty można składać w godzinach pracy Urzędu (8:15-16:15).
- Uprzejmie informujemy, że skontaktujemy się drogą elektroniczną lub telefonicznie z osobami, które spełniają
wymagania formalne. - Nie przesyłaj wszystkich dokumentów, które uznasz, że mogą Ci pomóc w naborze. Prześlij tylko te, których wymagamy lub zalecamy.
- Zgodnie z art. 24 ust. 6 ustawy o ochronie sygnalistów z 14 czerwca 2024 r. (Dz.U. z 2024 r. poz. 928) informujemy, że w naszym urzędzie obowiązuje zarządzenie Dyrektora Generalnego z 18 grudnia 2024 r. w sprawie procedury dokonywania zgłoszeń wewnętrznych naruszeń prawa w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy
niezbędne
wykształcenie: wyższe
doświadczenie zawodowe/staż pracy
co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego
w obszarze gospodarowania środkami finansowymi lub analiz lub sprawozdawczości budżetowej
pozostałe wymagania niezbędne:
- Znajomość ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy oraz aktów wykonawczych, głównie w zakresie dotyczącym finansowania zadań ze środków Funduszu Pracy
- Umiejętność analizy i syntezy informacji
- Umiejętność organizacji pracy i orientacja na osiąganie celów
- Umiejętność współpracy
- Komunikatywność
- Rzetelność
- Umiejętność obsługi komputera: MS Office (w szczególności Excel)
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
wymagania dodatkowe
Dokumenty i oświadczenia niezbędne:
- CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
- Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
Dokumenty należy złożyć do: 2025-03-31
Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
Miejsce składania dokumentów:
Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej
Biuro Dyrektora Generalnego
ul. Nowogrodzka 1/3/5
00-513 Warszawa
Aplikację można złożyć:
• przez Internet za pomocą ePUAP
• mailowo na adres: rekrutacja@mrpips.gov.pl
• osobiście w siedzibie urzędu
• przesłać pocztą
z wyraźnym dopiskiem w liście motywacyjnym, temacie maila, na kopercie: DF-9
(o ważności aplikacji decyduje data wpływu do MRPiPS)
Kontakt do pracodawcy:
Kliknij tutaj, aby skontaktować się z pracodawcą lub wysłać swoje CV »