Kto szuka:
Ministerstwo Sprawiedliwości w Warszawie
Stanowisko:
Główny specjalista
Numer referencyjny:
149725
Lokalizacja:
Warszawa
mazowieckie
Opis stanowiska podany przez pracodawcę:
Warunki pracy
- praca przy komputerze pow. 4 godzin dziennie,
- praca pod presją czasu,
- kontakt z klientem zewnętrznym,
- budynek dostosowany architektonicznie do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Zakres zadań
- Przygotowuje projekty stanowisk i opinii z zakresu interpretacji przepisów oraz stosowania prawa w zakresie gospodarki finansowej jednostek podległych i nadzorowanych przez Ministra Sprawiedliwości.
- Przygotowuje projekty aktów prawnych w zakresie objętym właściwością Departamentu w celu wykonania delegacji ustawowych oraz stosowania jednolitych zasad prawnych oraz opracowuje stanowiska i opinie do projektów aktów prawnych (w tym również prace związane z uzgodnieniami wewnątrzresortowymi i międzyresortowymi) przedkładane przez inne jednostki, w tym podległe lub nadzorowane przez Ministra Sprawiedliwości oraz jednostki organizacyjne resortu sprawiedliwości.
- Opiniuje projekty aktów normatywnych przedstawianych Ministrowi Sprawiedliwości przez inne podmioty w aspekcie skutków finansowych projektowanych regulacji dla budżetu resortu oraz ustala na wniosek innych departamentów i biur skutki finansowe projektowanych aktów normatywnych w celu dokonania oceny skutków tych regulacji dla budżetu państwa i zabezpieczenia w budżecie resortu sprawiedliwości środków finansowych niezbędnych dla realizacji zadań wynikających z tych aktów.
- Opracowuje analizy, raporty, zestawienia, sprawozdania, uzasadnienia i informacje dotyczące obszaru szeroko rozumianej gospodarki finansowej jednostek organizacyjnych resortu sprawiedliwości oraz budżetu państwa w częściach podległych Ministrowi Sprawiedliwości, dla potrzeb sprawowania przez Ministra Sprawiedliwości nadzoru i kontroli nad całością gospodarki finansowej podległych jednostek organizacyjnych, jak również dokonuje weryfikacji tego rodzaju materiałów opracowanych przez inne podmioty.
- Przygotowuje projekty odpowiedzi na interpelacje, zapytania poselskie, oświadczenia senatorskie, zapytania dziennikarskie, zapytania Najwyższej Izby Kontroli, opracowuje projekty stanowisk (np. notatki urzędowe, opinie) w sprawach z zakresu finansów publicznych i gospodarki finansowej jednostek wymiaru sprawiedliwości w celu przedstawienia zainteresowanym podmiotom rzetelnych informacji.
- Przygotowuje wystąpienia Ministra Sprawiedliwości oraz departamentu wykonującego funkcje dysponenta części budżetowych w zakresie sprawowanego nadzoru i kontroli nad całością gospodarki finansowej podległych jednostek organizacyjnych w celu wyegzekwowania od tych jednostek efektywnego i zgodnego z przepisami prawa wykonywania zadań.
- Sporządza wytyczne do projektu budżetu oraz informacje o kwotach dochodów i wydatków w częściach, w których dysponentem jest Minister Sprawiedliwości dla jednostek sądownictwa powszechnego oraz podległych lub nadzorowanych jednostek organizacyjnych w celu przygotowania przez nie projektów planów finansowych, a następnie planów finansowych.
- Opiniuje wnioski: o powołanie i odwołanie dyrektorów sądów, podwyższenie wynagrodzenia zasadniczego, przyznanie dodatków specjalnych z tytułu okresowego zwiększenia obowiązków lub zadań oraz nagród za szczególne osiągnięcia w pracy dla dyrektorów sądów i ich zastępców oraz opiniuje wnioski dotyczące wyznaczenia osób upoważnionych do wykonywania obowiązków dyrektorów sądów podczas ich nieobecności.
Wymagania stawiane pracownikowi:
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe prawniczedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego na stanowisku związanym z opracowywaniem aktów prawnych lub opinii prawnych.
- Znajomość przepisów ustawy o finansach publicznych oraz aktów wydanych na jej podstawie.
- Znajomość zasad procesu legislacji.
- Umiejętność posługiwania się komputerem i pracy w środowisku MS Office.
- Umiejętność sporządzania opinii prawnych, notatek, raportów, analiz.
- Doskonalenie zawodowe, identyfikacja z misją urzędu, myślenie analityczne, otwartość na zmiany, pozytywne podejście do klienta, radzenie sobie z presją, umiejętność współpracy, zorientowanie na osiąganie celów.
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Studia podyplomowe z zakresu zarządzania finansami.
- Szkolenie z procedur opracowywania i wykonywania budżetu państwa.
Kontakt do pracodawcy:
Kliknij tutaj, aby skontaktować się z pracodawcą lub wysłać swoje CV »