Kto szuka:
Ministerstwo Aktywów Państwowych w Warszawie
Stanowisko:
Główny specjalista
Numer referencyjny:
149767
Lokalizacja:
Warszawa
mazowieckie
Opis stanowiska podany przez pracodawcę:
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:
- Praca przy komputerze.
- Krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe.
- Zagrożenie korupcją.
- Częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz.
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
- praca w budynku przy ul. Krucza 36/Wspólna 6,
- miejsce pracy: II piętro
- budynek częściowo przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych: wejście do budynku jest utwardzone z wkładem antypoślizgowym, wyposażone w automatyczne drzwi rozsuwne, pochylnię i transporter przyschodowy. Windy przystosowane do wjazdu wózków inwalidzkich, posiadające przyciski sterujące umożliwiające odczyt w alfabecie Braille’a, sygnalizację dźwiękową oraz niektóre - syntezator mowy. Budynek może stwarzać problemy dla osób niepełnosprawnych ruchowo: korytarze dzielone drzwiami z samozamykaczami, niektóre toalety przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Zakres zadań
- Realizuje uprawnienia akcjonariusza/udziałowca w spółkach prawa handlowego, w tym: rozpatruje, opiniuje i monitoruje wnioski na walne zgromadzenia/zgromadzenia wspólników oraz przygotowuje projekty stanowisk dla Ministra, dotyczące sposobu głosowania uchwał, opiniuje wnioski i przygotowuje propozycje rozstrzygnięć związane z prowadzoną działalnością (w tym m.in.: przekształcenia własnościowe, zbycie aktywów trwałych, tworzenie nowych podmiotów), przygotowuje propozycje rozstrzygnięć dotyczące poprawy funkcjonowania podmiotów, opiniuje dokumenty (m.in. statuty, umowy spółek, sprawozdania), opracowuje zbiorcze informacje dotyczące działalności podmiotów, monitoruje działalność podmiotów (w tym gromadzi i przetwarza informacje), analizuje wykonanie uchwał walnych zgromadzeń i zgromadzeń wspólników spółek, prowadzi sprawy związane z ustalaniem zasad i wysokości wynagrodzeń członków organów spółek, prowadzi czynności w stosunku do nadzorowanych spółek w zakresie zbywania akcji lub udziałów należących do Skarbu Państwa, wnosi akcje lub udziały jako wkład niepieniężny na utworzenie lub podwyższenie kapitału zakładowego spółki z udziałem Skarbu Państwa, w tym przygotowuje stanowiska Ministra na posiedzenia RM i SKRM w zakresie zbywania akcji lub udziałów, realizuje zadania ustawowe dotyczące przejrzystości stosunków finansowych pomiędzy organami publicznymi a przedsiębiorcami publicznymi oraz przejrzystości finansowej niektórych przedsiębiorców, współpracuje z zarządami nadzorowanych spółek.
- Nadzoruje realizację zadań reprezentantów Skarbu Państwa w radach nadzorczych oraz analizuje okresowe sprawozdania reprezentantów Skarbu Państwa w spółkach.
- Planuje i monitoruje dochody z dywidend od nadzorowanych spółek.
- Wspiera pozostałe Wydziały w wykonywaniu uprawnień właścicielskich.
- Aktualizuje dane w Zintegrowanym Systemie Informatycznym db (ZSI).
- Monitoruje, opracowuje i akceptuje okresowe informacje o kondycji ekonomiczno-finansowej spółek.
- Realizuje działania związane z udzieleniem pomocy publicznej nadzorowanym podmiotom.
- Przygotowuje stanowisko z zakresu działania Wydziału, w celu udzielenia odpowiedzi na interpelacje, zapytania poselskie, oświadczenia senatorskie, interwencje poselskie i senatorskie, pisma posłów i senatorów, skargi, wnioski, petycje, wnioski o udostępnienie informacji publicznej i inne wystąpienia, w tym prowadzi konsultacje, gromadzi materiały, analizuje składane wystąpienia i zbiera dodatkowe wyjaśnienia/dokumenty, przygotowuje projekty odpowiedzi na złożone wystąpienia.
- Opiniuje projekty aktów prawnych i przygotowuje stanowisko Ministra, współpracuje w redagowaniu przepisów, w zakresie problematyki związanej z realizowanymi zadaniami, a także występuje do właściwych organów o interpretację przepisów w sprawach budzących wątpliwości.
- Prowadzi prace związane z planowaniem i wykorzystaniem środków budżetowych, w tym opracowuje projekty planu w zakresie dochodów i wydatków budżetowych, oraz prowadzi postępowania o udzielenie zamówień publicznych w zakresie realizowanych zadań.
Wymagania stawiane pracownikowi:
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego zakresie nadzoru właścicielskiego/obsługi prawnej lub w
zakresie oceny sytuacji ekonomiczno-finansowej podmiotów gospodarczych
- Poświadczenie bezpieczeństwa w zakresie dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „poufne” lub zgoda na poddanie się procedurze sprawdzającej
- Znajomość przepisów z zakresu prawa gospodarczego, w szczególności prawa spółek, m.in. ustawy - Kodeks spółek handlowych
- Znajomość ustawy o rachunkowości
- Znajomość ustawy o zasadach zarządzania mieniem państwowym
- Znajomość zasad funkcjonowania administracji publicznej, w tym służby cywilnej
- Znajomość kierunków polityki gospodarczej Polski
- Umiejętność obsługi systemu informacji prawnej, np. Lex, Legalis
- Umiejętności: dobrej organizacji pracy i orientacji na osiąganie celów, pracy w zespole, myślenia analitycznego, kreatywność, negocjowania, rzetelność, komunikatywność
- [Nie dotyczy osób urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później] W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Znajomość języka angielskiego na poziomie B1.
Kontakt do pracodawcy:
Kliknij tutaj, aby skontaktować się z pracodawcą lub wysłać swoje CV »