Kto szuka:
Wielkopolski Urząd Wojewódzki w Poznaniu
Stanowisko:
Młodszy specjalista
Numer referencyjny:
150376
Lokalizacja:
Poznań
wielkopolskie
Opis stanowiska podany przez pracodawcę:
Warunki pracy
- praca administracyjno-biurowa wykonywana w siedzibie urzędu z wykorzystaniem komputera oraz urządzeń biurowych
- stanowisko znajduje się na I piętrze budynku biurowego
- stanowisko pracy wyposażone w meble biurowe dostosowane do wymagań określonych dla takich stanowisk pracy
- praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godz. na dobę z koniecznością przemieszczania się w pomieszczeniu po wymaganą dokumentację
- budynek zabytkowy, nie posiada podjazdu dla osób z niepełnosprawnościami
- klatka schodowa o stromych, przekraczających normatyw stopni, schodach z poręczami
- budynek nie jest wyposażony w windy osobowe
- w budynku pomieszczenia higieniczno-sanitarnych nie są przystosowane dla osób z niepełnosprawnościami
Zakres zadań
- obsługuje infolinię oraz skrzynkę mailową Wydziału w zakresie udzielania informacji dotyczących legalizacji pobytu i zatrudnienia cudzoziemców na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz wszelkich spraw bytowych cudzoziemców związanych z przebywaniem na terytorium RP; udzielania informacji umożliwiających dostęp do elektronicznego śledzenia statusu spraw prowadzonych w Wydziale
- opracowuje we współpracy z kierownikiem Oddziału usprawnienia procesów udzielania informacji dotyczących legalizacji pobytu cudzoziemców na terytorium RP za pośrednictwem mailowego i telefonicznego kanału komunikacji
- podpisuje lub parafuje w imieniu wojewody decyzje, postanowienia, wezwania, zaświadczenia w celu realizacji nałożonego na wojewodę obowiązku realizacji polityki migracyjnej państwa
- udziela informacji dotyczących legalizacji pobytu cudzoziemców w Polsce, pracy cudzoziemców na terytorium RP oraz wskazuje właściwe instytucje, które zakresem swego działania obejmują sprawy związane z migrantami
- przygotowuje odpowiedzi na pisma i wnioski klientów dot. procedur legalizacyjnych
- przygotowuje odpowiedzi na pisma i wnioski organów, instytucji i innych uprawnionych podmiotów w sprawach dotyczących legalizacji pobytu cudzoziemców oraz na bieżąco współpracuje ze Strażą Graniczną, Policją, Agencją Bezpieczeństwa Wewnętrznego, sądami, prokuraturami, archiwami państwowymi, polskimi placówkami konsularnymi, placówkami konsularnymi państw obcych, organami administracji rządowej i samorządowej, Państwową Inspekcją Pracy, Centrum Personalizacji Dokumentów MSWiA
- zleca wydruk dokumentów dla obywateli Unii Europejskiej na terytorium RP oraz innych kategorii osób legalizujących pobyt na terytorium Polski na podstawie przepisów ustawy o wjeździe i pobycie obywateli UE na terytorium RP, wprowadza do systemu informatycznego POBYT informacje o odebranych, unieważnionych kartach pobytu
Wymagania stawiane pracownikowi:
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe- znajomość języka angielskiego na poziomie średniozaawansowanym lub komunikatywna znajomość języka angielskiego oraz języka ukraińskiego, rosyjskiego, arabskiego, francuskiego, niemieckiego
- znajomość przepisów ustawy o cudzoziemcach i pokrewnych
- znajomość kodeksu postępowania administracyjnego
- znajomość przepisów ustawy o obywatelstwie polskim
- znajomość przepisów ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy w zakresie zezwoleń na pracę
- znajomość przepisów ustawy o ochronie danych osobowych
- znajomość przepisów ustawy kodeks rodzinny i opiekuńczy i aktach stanu cywilnego
- znajomość przepisów ustawy o służbie cywilnej i pokrewnych
- umiejętność stosowania prawa w praktyce
- komunikatywność
- umiejętność argumentowania, negocjowania
- umiejętność obsługi komputera (pakiet MS Office)
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- znajomość przepisów prawa handlowego, podatkowego umów i konwencji międzynarodowych dotyczących praw człowieka
- umiejętność działania w sytuacjach stresowych
- umiejętność pracy w zespole
- przeszkolenie z zakresu obsługi klienta
Kontakt do pracodawcy:
Kliknij tutaj, aby skontaktować się z pracodawcą lub wysłać swoje CV »