eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaOferty pracy Kraków › Inspektor wojewódzki

Kto szuka:

Małopolski Urząd Wojewódzki w Krakowie

Stanowisko:

Inspektor wojewódzki

Numer referencyjny:

139468

Lokalizacja:

Kraków

małopolskie

Opis stanowiska podany przez pracodawcę:

Warunki pracy

Praca w terenie, krajowe wyjazdy służbowe, zagrożenie korupcją, permanentna obsługa klientów zewnętrznych (spoza administracji, np. obywatele, przedsiębiorstwa) lub przeprowadzanie kontroli w innych urzędach, częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz,  praca pod presją czasu.


 


Praca na przedmiotowym stanowisku pracy polega na wykonywaniu zadań kontrolnych w terenie w siedzibie jednostki kontrolowanej. Kontrolerzy przemieszczają się za pomocą środków komunikacji zbiorowej (np. bus, pociąg, autobus).


 


W przypadku pracy biurowej w siedzibie Urzędu pracodawca zapewnia racjonalne, niezbędne usprawnienia w środowisku pracy w przypadku zatrudnienia osoby niepełnosprawnej. Usprawnienia polegają na dostosowaniu stanowiska pracy do indywidualnych potrzeb osoby niepełnosprawnej wynikających ze zgłoszonego w konkretnej sytuacji stopnia i rodzaju niepełnosprawności. W przypadku niepełnosprawności wynikającej ze schorzenia narządu ruchu zapewniona jest odpowiednia wolna powierzchnia w pomieszczeniu pracy – w uzasadnionych przypadkach powierzchnia manewrowa umożliwiająca poruszanie się przy pomocy wózka inwalidzkiego. Zachowane są wynikające z przepisów prawa budowlanego wymagane parametry kubatury pomieszczeń, ich wysokości, szerokości drzwi (za wyjątkiem części drzwi w budynkach zabytkowych, również z obecnością progów), oświetlenia, a także ergonomii stanowiska pracy (odpowiednie, ergonomiczne siedziska, biurka, komputery i inne sprzęty).


Część pomieszczeń higieniczno - sanitarnych posiada pełne dostosowanie do potrzeb osób niepełnosprawnych. Odległość od stanowiska pracy chronionej do najbliższego ustępu nie przekracza 50 m, a w przypadku konieczności korzystania wyłącznie z pomieszczenia w pełni przystosowanego do potrzeb osób poruszających się na wózku inwalidzkim istnieje możliwość dotarcia do tego rodzaju pomieszczenia przy wykorzystaniu dźwigu osobowego i/lub pochylni.


Czynniki szkodliwe dla zdrowia w środowisku pracy nie występują, uciążliwe są bieżąco minimalizowane.

Zakres zadań

  • Kontroluje domy pomocy społecznej, środowiskowe domy samopomocy, powiatowe centra pomocy rodzinie, placówki całodobowej opieki. Opracowuje dokumentację pokontrolną oraz przygotowuje projekty zaleceń pokontrolnych. Opracowuje wzory dokumentów związanych z zawieranymi umowami na zadania, na które jest przekazywana dotacja.
  • Nadzoruje merytorycznie prawidłowe wydatkowanie środków przekazywanych dla jednostek organizacyjnych pomocy społecznej.
  • Opracowuje projekty decyzji administracyjnych: związanych z wydawaniem i cofaniem zezwoleń na prowadzenie domów pomocy społecznej oraz placówek zapewniających całodobową opiekę osobom niepełnosprawnym, przewlekle chorym lub osobom w podeszłym wieku; decyzji związanych z nałożeniem kary pieniężnej za nielegalną działalność, za niewykonanie zaleceń pokontrolnych oraz o czasowym lub stałym cofnięciu zezwolenia na prowadzenie placówki z powodu niewykonania zaleceń pokontrolnych.
  • Bierze udział w sporządzaniu projektu planu kontroli i monitoruje jego bieżące wykonanie.
  • Uczestniczy w pracach komisji w celu oceny wniosków w ramach konkursów Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej.

Wymagania stawiane pracownikowi:

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe magisterskie na kierunku lub w zakresie: prawo, administracja, ekonomia, pedagogika, pedagogika specjalna, praca socjalna, socjologia, psychologia, polityka społeczna, politologia, politologia i nauki społeczne, zarządzanie lub marketing - potwierdzone kopiami dyplomów, świadectw lub innych dokumentów
doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 4 lata doświadczenia zawodowego w pomocy społecznej- potwierdzone kopiami świadectw pracy lub innych wymaganych dokumentów
  • specjalizacja z zakresu organizacji pomocy społecznej- potwierdzone kopiami dyplomów, świadectw lub innych dokumentów
  • bardzo dobra znajomość przepisów z zakresu ustawy o pomocy społecznej, ustawy o finansach publicznych, kodeksu postępowania administracyjnego, rozporządzenia Ministra Rodziny i Polityki Społecznej w sprawie nadzoru i kontroli w pomocy społecznej
  • znajomość przepisów ustawy o służbie cywilnej oraz wiedza z zakresu administracji publicznej
  • dobra znajomości obsługi komputera, w tym pakietu MS Office
  • w służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

  • posiadanie prawa jazdy kat. B
  • umiejętność samodzielnej interpretacji przepisów prawa i stosowania ich w praktyce
  • umiejętność pracy w zespole
  • komunikatywność w mowie i piśmie
  • asertywność
  • umiejętność pracy w sytuacjach nieprzewidywalnych i stresowych oraz rozwiązywania problemów
  • umiejętności diagnostyczne, analityczne oraz selekcji informacji

Kontakt do pracodawcy:

Kliknij tutaj, aby skontaktować się z pracodawcą lub wysłać swoje CV »




Oferta pochodzi z serwisu
oferty pracy praca
POPRZEDNIA OFERTA Młodszy specjalista Wszystkie oferty NASTĘPNA OFERTA Archiwista

Szukasz pracownika?
Opublikuj ofertę na eGospodarka.pl

sprawdź szczegóły

data publikacji: 2024-06-27

do końca oferty: 17 dni

pracodawca: Małopolski Urząd Wojewódzki w Krakowie

branże: Administracja publiczna

aplikuj

Sprawdź oferty na podobne stanowiska

Praca - wiadomości i porady

  • Renta szkoleniowa otwiera nowe możliwości

    Renta szkoleniowa otwiera nowe możliwości

    Utrata zdrowia nie musi oznaczać utraty pracy, choć zmusza niekiedy do zmiany zawodu. Wsparcie finansowe niezbędne do przekwalifikowania zapewnia ZUS, przyznając rentę szkoleniową. Kiedy i komu przysługuje takie świadczenie?

  • Wynagrodzenia wiosna/lato 2023

    Wynagrodzenia wiosna/lato 2023

    Niniejszy artykuł powstał w oparciu o wyniki Kompleksowego raportu płacowego edycji wiosenno-letniej 2023, w którym uczestniczyły 816 firmy. Na podstawie zebranych danych dokonano analiz dla 906 stanowisk. Wszystkie stanowiska uwzględnione w ...

  • Makiawelizm może pomóc w skutecznej komunikacji

    Makiawelizm może pomóc w skutecznej komunikacji

    Makiawelizm to wykazywanie braku uczuć w kontaktach interpersonalnych, umożliwiające traktowanie partnerów w sposób instrumentalny. Łamanie norm moralnych i wyznawanie zasady "cel uświęca środki". Głównym zadaniem wszelkich podejmowanych ...

  • 5 faktów o urlopie wypoczynkowym, które warto poznać przed wakacjami

    5 faktów o urlopie wypoczynkowym, które warto poznać przed wakacjami

    Urlop wypoczynkowy to podstawowe prawo pracownika zatrudnionego na umowę o pracę, gwarantowane przez przepisy Kodeksu pracy. Pracownik ma prawo do urlopu, a pracodawca nie może go ograniczyć pod karą grzywny. W związku z rozpoczynającymi się ...

  • Stawki freelancerów 2023 - w których branżach wzrosły najbardziej?

    Stawki freelancerów 2023 - w których branżach wzrosły najbardziej?

    Stawki ponad 40 proc. polskich freelancerów wzrosły w ciągu roku - wynika z danych Useme. W których branżach stawki wolnych strzelców wzrosły najbardziej w 2023 roku?