Kto szuka:
Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska w Katowicach
Stanowisko:
Radca prawny
Numer referencyjny:
139460
Lokalizacja:
Katowice
śląskie
Opis stanowiska podany przez pracodawcę:
Warunki pracy
Praca biurowa, praca z wykorzystaniem komputera, reprezentowanie urzędu na zewnątrz.
Zakres zadań
- Informuje kierownictwo Wojewódzkiego Inspektoratu o zmianach w obowiązującym stanie prawnym oraz o stwierdzonych uchybieniach w działalności Inspektoratu w zakresie przestrzegania prawa i skutkach tych uchybień w celu wyeliminowania uchybień i ich skutków,
- Opiniuje pod względem formalno-prawnym decyzje i postanowienia sporządzane w Wojewódzkim Inspektoracie w celu zapewnienia ich poprawności,
- Opiniuje pod względem formalno-prawnym umowy zawierane przez Wojewódzkiego Inspektora w celu zapewnienia zgodności z przepisami prawa i zabezpieczenia interesów Inspektoratu,
- Występuje w charakterze pełnomocnika w postępowaniach sądowych, administracyjnych, egzekucyjnych oraz przed innym organami orzekającymi i ścigania w celu zabezpieczenia interesów Inspektoratu,
- Opiniuje zarządzenia wewnętrzne, regulaminy, instrukcje i inne wewnętrzne akty normatywne w celu zapewnienia zgodności z przepisami prawa,
- Wydaje opinie i udziela porad prawnych, analizuje i wyjaśnia obowiązujący stan prawny i orzecznictwo w celu właściwej interpretacji przepisów prawa,
- Sprawuje nadzór prawny nad egzekucją wierzytelności w celu zabezpieczenia interesów Inspektoratu,
- Współdziała przy opracowywaniu wniosków do sądów i prokuratury oraz weryfikowaniu dokumentów przekazywanych do Głównego Inspektora jako organu wyższego stopnia w postępowaniu administracyjnym w celu zapewnienia poprawności.
Wymagania stawiane pracownikowi:
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe prawniczedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego w obsłudze prawnej
- Znajomość przepisów prawa ochrony środowiska,
- Znajomość prawa administracyjnego;
- Wpis na listę radców prawnych potwierdzony stosownym dokumentem,
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r."
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- znajomość języka angielskiego na poziomie komunikatywnym;
Kontakt do pracodawcy:
Kliknij tutaj, aby skontaktować się z pracodawcą lub wysłać swoje CV »