Kto szuka:
Śląski Urząd Wojewódzki w Katowicach
Stanowisko:
Inspektor wojewódzki
Numer referencyjny:
150636
Lokalizacja:
Katowice
śląskie
Opis stanowiska podany przez pracodawcę:
Warunki pracy
Budynek Urzędu wyposażony jest w windy osobowe oraz toalety dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Wejście do Urzędu wyposażone w podjazd (od strony ul. Reymonta). Stanowisko biurowe usytuowane na parterze budynku. Praca administracyjno-biurowa z wykorzystaniem komputera (z monitorem ekranowym powyżej 4 godzin dziennie) oraz innych urządzeń biurowych. Obsługa urządzeń wielofunkcyjnych (np. drukarka, skaner). Konieczność prowadzenia rozmów telefonicznych. Zagrożenie korupcją, praca w terenie, nietypowe godziny pracy (w tym dyżury), przeprowadzanie kontroli w innych urzędach - weryfikacja strat w mieniu jednostek samorządu terytorialnego. Czynności weryfikacyjne oraz działania związane z sytuacją kryzysową powodujące konieczność pracy w godzinach nietypowych. Kontakty zewnętrzne: z jednostkami samorządu terytorialnego (celem ustalenia kwestii organizacyjnych związanych z planowanymi szkoleniami, ćwiczeniami, konferencjami oraz warsztatami), uczestnikami systemu zarządzania kryzysowego - w tym jednostkami administracji zespolonej i niezespolonej (celem wymiany informacji niezbędnych do sporządzenia lub aktualizacji Wojewódzkiego Planu Zarządzania Kryzysowego), przedsiębiorcami telekomunikacyjnymi i operatorami pocztowymi (celem wymiany danych i informacji niezbędnych do zatwierdzania planów definiujących ich działania w sytuacjach szczególnych zagrożeń).
Zakres zadań
- Koordynuje proces związany z planowaniem oraz organizowaniem szkoleń, konferencji, warsztatów, ćwiczeń i treningów z zakresu zarządzania kryzysowego a także obrony cywilnej.
- Opracowuje i aktualizuje wojewódzki plan zarządzania kryzysowego i inne dokumenty z nim związane, celem przygotowania jednostek administracji rządowej i samorządowej a także innych instytucji włączonych w system zarządzania kryzysowego do szybkiego i efektywnego reagowania w przypadku wystąpienia sytuacji kryzysowych na obszarze województwa śląskiego.
- Przeprowadza kontrolę procesu organizacji i prowadzenia szkoleń z zakresu obrony cywilnej oraz ochrony ludności w jednostkach samorządu terytorialnego celem zweryfikowania sposobu planowania, realizacji i dokumentowania przedsięwzięć szkoleniowych przez te jednostki.
- Uzgadnia powiatowe plany zarządzania kryzysowego celem zapewnienia jednolitości i skuteczności działań systemu reagowania kryzysowego w województwie śląskim.
- Uzgadnia rejonowe plany działania przedsiębiorców telekomunikacyjnych i operatorów pocztowych celem zachowania ciągłości świadczenia przez nich usług właściwym organom i służbom w sytuacjach szczególnych zagrożeń.
- Uzgadnia plany wprowadzania ograniczeń w dostarczaniu ciepła celem minimalizacji potencjalnych negatywnych skutków związanych z zagrożeniem bezpieczeństwa energetycznego Rzeczypospolitej Polskiej polegającym na długookresowym braku równowagi na rynku paliwowo-energetycznym, zagrożeniem bezpieczeństwa osób oraz wystąpieniem znacznych strat materialnych.
- Obsługuje od strony administracyjno-biurowej Wojewódzki Zespół Zarządzania Kryzysowego.
- Weryfikuje straty w mieniu komunalnym jednostek samorządu terytorialnego powstałe w wyniku zdarzeń noszących znamiona klęsk żywiołowych w celu określenia rzeczywistego poziomu zniszczeń.
Wymagania stawiane pracownikowi:
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe lub wyższe na kierunku lub o specjalności: zarządzanie kryzysowe lub bezpieczeństwo narodowe lub bezpieczeństwo wewnętrznedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 6 miesięcy doświadczenia zawodowego na stanowiskach związanych z organizacją szkoleń lub/i zarządzaniem kryzysowym lub/i obroną cywilną lub/i przeprowadzaniem kontroli w jednostkach sektora finansów publicznych – w przypadku posiadania wykształcenia wyższego, doświadczenie zawodowe nie jest wymagane - w przypadku posiadania wykształcenia wyższego na kierunku lub o specjalności: zarządzanie kryzysowe lub bezpieczeństwo narodowe lub bezpieczeństwo wewnętrzne
- szczególne uprawnienia: poświadczenie bezpieczeństwa uprawniające do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą ,,poufne’’ lub oświadczenie o wyrażeniu zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego zgodnie z ustawą z 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2024 r. poz. 632)
- umiejętność obsługi komputera (pakiet Ms Office) na poziomie średniozaawansowanym
- znajomość ustaw: o zarządzaniu kryzysowym, o stanie klęski żywiołowej, Prawo telekomunikacyjne i Prawo pocztowe w częściach dotyczących planu działania przedsiębiorcy/operatora w sytuacji szczególnych zagrożeń
- znajomość rozporządzeń RM: w sprawie planów działania operatora pocztowego w sytuacji szczególnego zagrożenia, w sprawie planu działań przedsiębiorcy telekomunikacyjnego w sytuacjach szczególnych zagrożeń
- organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, współpraca, komunikacja
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- znajomość ustawy o ochronie ludności i obronie cywilnej
- kreatywność, umiejętność radzenia sobie w sytuacjach kryzysowych
Kontakt do pracodawcy:
Kliknij tutaj, aby skontaktować się z pracodawcą lub wysłać swoje CV »