Kto szuka:
Małopolski Urząd Wojewódzki w Krakowie
Stanowisko:
Inspektor wojewódzki
Numer referencyjny:
150637
Lokalizacja:
Kraków
małopolskie
Opis stanowiska podany przez pracodawcę:
Warunki pracy
Praca w terenie, krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe, zagrożenie korupcją, permanentna obsługa klientów zewnętrznych (spoza administracji, np. obywatele, przedsiębiorstwa) lub przeprowadzanie kontroli w innych urzędach, praca pod presją czasu.
W przypadku pracy biurowej w siedzibie Urzędu pracodawca zapewnia racjonalne, niezbędne usprawnienia w środowisku pracy w przypadku zatrudnienia osoby niepełnosprawnej. Usprawnienia polegają na dostosowaniu stanowiska pracy do indywidualnych potrzeb osoby niepełnosprawnej wynikających ze zgłoszonego w konkretnej sytuacji stopnia i rodzaju niepełnosprawności. W przypadku niepełnosprawności wynikającej ze schorzenia narządu ruchu zapewniona jest odpowiednia wolna powierzchnia w pomieszczeniu pracy – w uzasadnionych przypadkach powierzchnia manewrowa umożliwiająca poruszanie się przy pomocy wózka inwalidzkiego. Zachowane są wynikające z przepisów prawa budowlanego wymagane parametry kubatury pomieszczeń, ich wysokości, szerokości drzwi (za wyjątkiem części drzwi w budynkach zabytkowych, również z obecnością progów), oświetlenia, a także ergonomii stanowiska pracy (odpowiednie, ergonomiczne siedziska, biurka, komputery i inne sprzęty).
Część pomieszczeń higieniczno - sanitarnych posiada pełne dostosowanie do potrzeb osób niepełnosprawnych. Odległość od stanowiska pracy chronionej do najbliższego ustępu nie przekracza 50 m, a w przypadku konieczności korzystania wyłącznie z pomieszczenia w pełni przystosowanego do potrzeb osób poruszających się na wózku inwalidzkim istnieje możliwość dotarcia do tego rodzaju pomieszczenia przy wykorzystaniu dźwigu osobowego i/lub pochylni.
Zakres zadań
- Przeprowadza postępowania kontrolne z realizacji zadań z zakresu wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej wykonywanych przez jednostki organizacyjne systemu wspierania rodziny i pieczy zastępczej (ośrodki pomocy społecznej, powiatowe centra pomocy rodzinie, placówki wsparcia dziennego, ośrodki adopcyjne i placówki opiekuńczo-wychowawcze). Opracowuje dokumentację pokontrolną oraz przygotowuje projekty wystąpień pokontrolnych. Monitoruje, analizuje i ocenia realizację zaleceń pokontrolnych w ww. jednostkach oraz przygotowuje projekty wystąpień w tym zakresie
- Opracowuje, po przeprowadzeniu postępowania wyjaśniającego, odpowiedzi na skargi, wnioski i interwencje w indywidualnych sprawach z zakresu wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej oraz odpowiedzi na interpelacje poselskie i senatorskie celem zapewnienia prawidłowej realizacji zadań oraz udzielenia odpowiedzi wnioskodawcy w żądanym zakresie
- Przeprowadza postępowania administracyjne w zakresie wydania zezwolenia na prowadzenie placówki opiekuńczo-wychowawczej, regionalnej placówki opiekuńczo-terapeutycznej lub interwencyjnego ośrodka preadopcyjnego, w tym przeprowadza oględziny w budynku, w którym działalność ma prowadzić ww. jednostka celem zapewnienia odpowiedniego standardu i jakości usług oraz prawidłowej realizacji zadań
- Ocenia, analizuje oraz interpretuje dane zamieszczone w sprawozdaniach, sporządza okresowe analizy i sprawozdania dotyczące realizacji zadań z zakresu wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej w celu uzyskania aktualnych danych dotyczących funkcjonowania na terenie województwa jednostek wspierania rodziny systemu pieczy zastępczej
Wymagania stawiane pracownikowi:
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe z tytułem zawodowym magistra na kierunku prawo, administracja, pedagogika, pedagogika specjalna, psychologia, nauki o rodzinie lub na innym kierunku, którego program obejmuje resocjalizację, pracę socjalną, pedagogikę opiekuńczo-wychowawcządoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego w zawodzie pedagoga lub psychologa albo w zakresie resocjalizacji lub co najmniej trzyletni staż pracy z dziećmi lub rodziną w jednostkach organizacyjnych wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej lub innych instytucjach zajmujących się problematyką dziecka i rodziny
- bardzo dobra znajomość przepisów ustaw: o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, Kodeks rodzinny i opiekuńczy, o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „za życiem”, o pomocy społecznej, o finansach publicznych
- znajomość przepisów ustawy Kodeks postępowania administracyjnego
- znajomość przepisów ustawy o służbie cywilnej oraz wiedza z zakresu administracji publicznej
- umiejętność interpretacji przepisów prawa i stosowania prawa w praktyce
- myślenie analityczne
- umiejętność argumentowania
- asertywność
- skuteczna komunikacja
- odporność na stres
- umiejętność organizacji pracy
- umiejętność pracy w zespole
- obsługa komputera, w tym znajomość pakietu MS OFFICE
- kultura osobista
- w służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- prawo jazdy kategorii B i gotowość do prowadzenia samochodu służbowego
- umiejętność rozwiązywania problemów
Kontakt do pracodawcy:
Kliknij tutaj, aby skontaktować się z pracodawcą lub wysłać swoje CV »