PracaGrupypl.praca.dyskusje › znow czasy 5zl/godz

  • 41. Data: 2009-04-19 20:40:35
    Temat: Re: znow czasy 5zl/godz
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    Użytkownik "Jurek M" <m...@1...pl> napisał w wiadomości
    news:gsfjrl$gib$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > Pracując za płacę minimalną nic nie zarabiam, bo pensja nie pokryłaby
    > kosztów mojego utrzymania.

    A nie pracując w ogóle i otrzymując 800 zł zasiłku (strzelam, bo nie wiem
    ile teraz wynosi) jesteś w stanie pokryć koszty swojego utrzymania?

    > Ale skąd wiesz, że likwidując zasiłki i podatki z tego tytułu, koszty nie
    > pojawiłyby się w innym miejscu?

    Ale może byłyby bardziej uzasadnione niż wspieranie nieudaczników?

  • 42. Data: 2009-04-19 20:41:23
    Od: "Przemek" <p...@d...pl>

    Patryk Włos wrote:

    > I dlatego właśnie powinno się zlikwidować wszelkie zasiłki. Jakby się
    > nie nazywały i jak niskie by nie były, to zawsze będą demoralizowały i
    > zniechęcały do uczciwej pracy.
    Przeciez aby dostac zasilek trzeba najpierw przepracowac dosc dlugi czas a
    sam zasilek jestr wyplacany tylko pol roku
    wiec sam na niego odkladasz.Jakby nazywalo sie to ubezpieczenie od
    bezrobocia i bylo obowiazkowo platne jakiemus prywatnemu
    ubezpieczycielowi to by ci nie przeszkadzalo?Tak samo mozna powiedziec ze
    nalezy zlikwidowac wszystkie emerytury i renty -
    w mysl starego komunistycznego hasla - "kto nie pracuje ten nie je"

    __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusów
    4019 (20090418) __________

  • 43. Data: 2009-04-19 20:42:29
    Od: "Jurek M" <m...@1...pl>

    Użytkownik "sz" <s...@b...no> napisał w wiadomości

    > a w ogole to haniebne ze ktos poddaje sie argumentom typu
    > "przestepczosc wzrosnie". jak wzrasta przestepczosc to sie do bandytow
    > strzela na ulicy az przestepczosc spadnie, a nie tchorzliwie placi
    > okup liczac na to ze moze kiedys beda mieli dosc.

    Haniebne to jest strzelanie do głodnego dziecka kradnącego bułkę w
    sklepie.

  • 44. Data: 2009-04-19 20:42:55
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    Użytkownik "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl> napisał w wiadomości

    > idąc Twoim tokiem za chwilę doliczysz sobie abonament NTV, telefon
    > komórkowy, wakacje 2x w roku oraz samochód i jego utrzymanie...

    Znajoma nie chciała podjąć pracy za 3000 zł na rękę ponieważ rata za auto
    wynosiła 2000 zł, więc jej się nie opłacała za 1000 zł pracować. Pozostała
    na utrzymaniu męża.

  • 45. Data: 2009-04-19 20:46:04
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    > Problemem jest to, że system ten z definicji brnie do bankructwa przy
    > obecnym trendzie demograficznym. I choćbyśmy ograniczyli ZUS tylko do
    > jednego urzędnika, system i tak będzie skazany na niepowodzenie.

    Myślę, że niekoniecznie. Gdzieś czytałem, że na całą urzędniczą obsługę
    procedur związanych z podatkiem VAT wydaje się niemal 40% ściągniętego z
    rynku VAT'u. Innymi słowy 40% haraczu odprowadzanego przez firmy służy
    jedynie do utrzymania urzędników i ich miejsc pracy. Paranoja i tyle.
    Dlaczego tak samo nie miałoby być z ZUS'em?

  • 46. Data: 2009-04-19 20:50:49
    Od: "Jurek M" <m...@1...pl>

    Użytkownik "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> napisał w
    wiadomości

    > Ale ja chciałem jedynie podać przykład świadczący jasno o tym, że
    > praca
    > za taką kasę niekoniecznie jest pracą dla praktycznie każdego
    > chętnego.
    > Tak wygląda naszapolska rzeczywistość. Płaca tej wysokości to wg mnie
    > nawet nie minimum socjalne, raczej chyba biologiczne.
    > To jest skandal, wystarczy popatrzeć na inne kraje naszego regionu.

    Dlatego napisałem w którymś wątku powyżej, że to nie jest praca dla
    ludzi, którzy nie mają innego dochodu.
    To praca dla ludzi, którzy mają inne źródło utrzymania (dobrze
    zarabiający małżonek, rodzice, emerytura wojskowa, policyjna...)
    Słowem, praca dla kogoś, kto może sobie na taką pracę pozwolić.

  • 47. Data: 2009-04-19 20:51:49
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    > I w ten sposób zabralibyśmy się za leczenie objawowe, a nie zwalczali
    > przyczyny choroby.

    Rozdając kasę za darmo nie zwalczasz choroby tylko rozleniwiasz
    społeczeństwo, uczysz je bezradności życiowej i nieudacznictwa. To się
    potem przekłada na kolejne pokolenia.

    > Leczenie jest zawsze droższe niż zapobieganie.

    Jak wyżej. Rozdawanie kasy nie jest zapobieganiem choroby.

    > Nie każdy bezrobotny nadaje się do ścigania bandziorów.

    Jeśli jest bezrobotny to znaczy, że generalnie nie nadaje się do niczego.
    Niech więc chociaż próbuje ścigać bandziorów zamiast siedzieć na dupie jak
    nie przymierzając Solejuk w "Ranczu" ;-)

    > Wolę mniej bandziorów i mniej policji, niż więcej bandziorów i więcej
    > policji.

    A skąd owe "więcej bandziorów", jeśli potencjalnych bandziorów wcześniej
    przemianowano by na policjantów? :)

  • 48. Data: 2009-04-19 20:52:51
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    Użytkownik "Noe Bat" <n...@o...pl> napisał w wiadomości

    Jestem za, ale nie popadajmy w populizm twierdząc, że w dużym mieście można
    żyć za 1000zł. To można se darować i na wieś gdzieś jechać albo nie wiem
    gdzie tam życie jest znacząco tańsze.

    ***
    Ależ dokładnie o to właśnie chodzi.

  • 49. Data: 2009-04-19 20:55:33
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    > W sumie twoje koszta wzrosną nawet o kilkaset zł/mies.
    > Nie zapłacisz podatku na bezrobotnych, ale wydasz na ochronę przed
    > bandziorami.

    Lepiej jest płacić haracz bandziorom, żeby nie kradli? Wolne żarty. A jeśli
    zażądają więcej?

  • 50. Data: 2009-04-19 20:56:47
    Od: "Jurek M" <m...@1...pl>

    Użytkownik "Baloo" <b...@o...eu> napisał w wiadomości

> [...]
    > przez firmy służy jedynie do utrzymania urzędników i ich miejsc pracy.
    > Paranoja i tyle. Dlaczego tak samo nie miałoby być z ZUS'em?

    To całkiem prawdopodobne.
    Dlatego, żeby zachować (swoje) miejsca pracy, urzędnicy maksymalnie jak
    tylko mogą, komplikują przepisy.