PracaGrupypl.praca.dyskusje › zlecenie

  • 1. Data: 2004-12-20 18:38:13
    Temat: zlecenie
    Od: "n0b0dy" <n...@m...adresu>

    Witam!
    Pracuje od kilkunastu miesięcy na umowę-zlecenie, mam bezpośredniego
    przełożonego, pracuję od poniedziałku do piątku między 9-17. Jeżeli
    poszedłbym do sądu pracy w celu ustaleniu stosunku pracy to jakie są szanse
    na wygraną tzn. ustalą, że to powinna być umowa o pracę? Czy ktoś z was już
    walczył o coś takiego i z jakim skutkiem? Zapewne kariera w firmie by się
    zakończyła ale tak myślę, że jeżeli ja sam zakończe w niej pracę to może
    opłacałoby się walczyć o swoje.

  • 2. Data: 2004-12-20 18:45:30
    Temat: Re: zlecenie
    Od: "DooMiniK" <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl>

    n0b0dy <n...@m...adresu> zapodał(a):
> [...]
    Zapewne kariera w firmie by się zakończyła ale
    > tak myślę, że jeżeli ja sam zakończe w niej pracę to może opłacałoby się walczyć o

    W sumie sam się na to zgadzasz...

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(@)irc(.)pl

  • 3. Data: 2004-12-20 18:51:32
    Od: "n0b0dy" <n...@m...adresu>

    Użytkownik "DooMiniK" <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl> napisał w wiadomości

    > n0b0dy <n...@m...adresu> zapodał(a):

    W sumie to się na to zgadza gdzieś 50% pracowników tej firmy a to będzie w
    setkach...
    Wiesz gdyby wybór był lepszy to na pewno bym się nie zgodził. Ale co tu dużo
    mówić
    to nie była odpowiedź na postawione pytanie.

    Pozdrawiam.

  • 4. Data: 2004-12-20 19:39:23
    Od: "VERTRET" <vertret @ op.pl>

    Użytkownik "n0b0dy" <n...@m...adresu> napisał w wiadomości
> [...]
    dużo
    > mówić
    > to nie była odpowiedź na postawione pytanie.

    Ja też nie odpowiem na postawione pytanie, ale zakładam, że masz lepszy
    telewizor niż 50% moich znajomych, którzy też nie mają innego wyboru.
    Chcę, abyś sobie tylko wyobraził przez chwile, że jest takie prawo, które
    kazałoby ci oddać im ten telewizor.

    vertret

  • 5. Data: 2004-12-20 19:45:52
    Od: "..." <l...@p...onet.pl>

> [...]
    > zakończyła ale tak myślę, że jeżeli ja sam zakończe w niej pracę to może

    Podaj priva...

    L.

  • 6. Data: 2004-12-20 19:47:45
    Od: "n0b0dy" <n...@m...adresu>

    Użytkownik "VERTRET" <vertret @ op.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "n0b0dy" <n...@m...adresu> napisał w wiadomości

    ^^^^^^^^^

    miałobyć oczywiście, że zgodziłbym się

    Ale co tu
> [...]

    > telewizor niż 50% moich znajomych, którzy też nie mają innego wyboru.
    > Chcę, abyś sobie tylko wyobraził przez chwile, że jest takie prawo, które

    Naprawdę nie wiem o co Ci chodzi. Piszę, że pracuje praktycznie tak jak
    każdy
    człowiek na umowę o pracę. Mam bezpośredniego przełożonego, pracuje w
    wyznaczonych godzinach w wyznaczonym
    miejscu a Ty mi mówisz, że to nic złego że pracodawca tak zatrudnia a nie na
    umowę o pracę? Z tym telewizorem to
    mi wyjaśnij bo naprawdę nie rozumię analogii.

  • 7. Data: 2004-12-20 20:01:44
    Od: "n0b0dy" <n...@m...adresu>

    Użytkownik "..." <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Podaj priva...

    propivot małpa tlen kropka pl

  • 8. Data: 2004-12-20 20:03:08
    Od: Kira <k...@e...pl>

    Re to: n0b0dy [Mon, 20 Dec 2004 20:47:45 +0100]:

    > a Ty mi mówisz, że to nic złego że pracodawca tak zatrudnia
    > a nie na umowę o pracę?

    No w zasadzie to on Ci mowi ze sam sie na takie warunki
    przeciez zgadzales -- bo to chyba nie byla niespodzianka
    po jakims czasie pracy, nie? No wiec wyglada to tak, ze
    wziales z wlasnej woli udzial w kancie, a teraz jak Ci
    juz wygodniej to wydajesz wspolnika ;)

    Nie mowie ze to fair wobec Ciebie, ale tez fakt ze nikt
    Ci sie nie kazal zgadzac...

    Kira

  • 9. Data: 2004-12-20 20:20:47
    Od: "n0b0dy" <n...@m...adresu>

    Użytkownik "Kira" <k...@e...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > juz wygodniej to wydajesz wspolnika ;)
    >
    > Nie mowie ze to fair wobec Ciebie, ale tez fakt ze nikt

    Ludzie patrzcie na polskie realia. Zgadzałem się bo nie było wyboru,
    każdy wie jaka jest sytacja co nie oznacza, że nie liczył człowiek na umowę
    o pracę w
    późniejszym terminie. A co do wydawania 'wspólnika', ja nie miałbym
    najmniejszych skrupułów złożyć
    sprawy do sądu. Jak pracodawca traktuje mnie tak ja i jego.... on się o mnie
    napewno nie troszczy.

  • 10. Data: 2004-12-20 20:29:52
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

    > Nie mowie ze to fair wobec Ciebie, ale tez fakt ze nikt
    > Ci sie nie kazal zgadzac...

    Zapewne chodzi o ten fragment kodeksu pracy:

    ***************************
    Art. 22
    § 1. Przez nawiązanie stosunku pracy pracownik zobowiązuje się do wykonywania
    pracy określonego rodzaju na rzecz pracodawcy i pod jego kierownictwem oraz w
    miejscu i czasie wyznaczonym przez pracodawcę, a pracodawca - do zatrudniania
    pracownika za wynagrodzeniem.

    § 1(1). Zatrudnienie w warunkach określonych w § 1 jest zatrudnieniem na
    podstawie stosunku pracy, bez względu na nazwę zawartej przez strony umowy.

    § 1(2). Nie jest dopuszczalne zastąpienie umowy o pracę umową cywilnoprawną
    przy zachowaniu warunków wykonywania pracy, określonych w § 1.

    Zgoda jednej lub obu stron nie ma tu znaczenia. Teoretycznie inspektor PIP
    może wytoczyć powództwo o ustalenie stosunku pracy nawet jak pracownik oraz
    pracodawca się z nim nie zgadzają.

    Tym bardziej ten przepis ma zastosowanie jeśli powództwo chciałby wytoczyć
    pracownik. Może argumentować, że wiedział o powyższym przepisie i tylko
    dlatego zgodził się na takie warunki (podpisanie umowy zlecenia zamiast umowy
    o pracę).

    Pozdrawiam!