PracaGrupypl.praca.dyskusjezasady dzialania PIP › zasady dzialania PIP
    From: "gardziej" <b...@b...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: zasady dzialania PIP
    Date: Mon, 24 Sep 2007 19:36:20 +0200

    witam ponownie!

    troszeczke na temat pracy szanownej PIP, do ktorej wlasnie stracilem
    zaufanie...

    nadal walkuje moj temat, odprawa przy wypowiedzeniu zmieniajacym. zlozylem
    skarge do PIP i rownolegle pozew do sadu pracy. PIP kontrole odbyl i
    stwierdzil, ze nie widzi podstaw do wyplacenia odprawy, poniewaz ustawe z 13
    marca 2003 roku "stosuje sie (...) jezeli w okresie nieprzekraczajacym 30
    dni zwolnienie obejmuje, co najmniej 10 pracownikow, gdy pracodawca
    zatrudnia mniej niz 100 pracownikow. Przy czym zamiarem pracodawcy nie bylo
    rozwiazanie z Panem stosunku pracy jak i redukcja zatrudnienia w ogole".

    czytajac odpowiedz inspektora dochodze do wniosku, ze badajac moja sprawe
    doszedl do art. 1 w/w ustawy, a do art. 10, ktory mowi, ze "Przepisy art. 5
    ust. 3-7 i art. 8 stosuje się odpowiednio w razie konieczności rozwiązania
    przez pracodawcę zatrudniającego co najmniej 20 pracowników stosunków pracy
    z przyczyn niedotyczących pracowników, jeżeli przyczyny te stanowią wyłączny
    powód uzasadniający wypowiedzenie stosunku pracy lub jego rozwiązanie na
    mocy porozumienia stron, a zwolnienia w okresie nieprzekraczającym 30 dni
    obejmują mniejszą liczbę pracowników niż określona w art. 1." bylo juz za
    duzo czytania...

    i stwiedzil rowniez, ze zamiarem pracodawcy (ktory mu pewnie tak powiedzial)
    nie bylo zwolnienie mnie :) nic nie wspomnial o tym, ze nie bylem mu na reke
    i mialem propozycje porozumienia stron albo wypowiedzenia, wszystko
    oczywiscie poza pismem...

    pytania do szanownych grupowiczow:
    1. jesli PIP tak dziala to czy w Sadzie Pracy mam jakies szanse?
    2. czy gdzies moge podwazyc prace tego kontrolera, do kogo pisac?

    pozdrawiam serdecznie
    p.g.