-
1. Data: 2005-09-13 13:35:01
Temat: załatwianie spraw w czasie pracy
Od: "MK" <m...@g...pl.bez>
Witam,
nie mogłem znaleźć odpowiedzi w internecie na następujące pytania:
W jakim czasie pracownicy mają załatwiać swoje prywatne ale służbowe zarazem
sprawy.
Czy dowiadywanie się o przysługujący urlop, rozmowa w sprawie podwyżki,
zwolnienia etc. może odbywać się poza ustalonymi w regulaminie pracy-
godzinami? Czy mozna _zabronić_ pracownikom załatwiania podobnych spraw w
ich gdzinach pracy ??
Szczęsliwie, czas pracy np. księgowości nie pokrywa się z czasem pracy
części produkcyjnej.
Z tego co wiem, zarząd przygotowuje się do zmiany wszystkich kontraktów-
umów o pracę, a przy okazji przekazanie dokumentu określającego zakres
obowiązków na poszczególnych stanowiskach. Jaka jest procedura w takim
wypadku?
Ile czasu ma pracownik na podpisanie, bądź odmowę podpisania nowej umowy i
nowego zakresu obowiązków? Co w przypadku odmowy?
Zmianie mają podlegać również godziny pracy. Czas pracy zostanie wydłużony o
15 minutową przerwę nie wliczaną do czasu pracy. Jako uzupełnienie jednej 15
minutowej przerwy wliczanej do czasu pracy....
bardzo proszę o odpowiedzi...
pozdrawiam
maciejk
-
2. Data: 2005-09-13 19:39:26
Temat: Re: załatwianie spraw w czasie pracy
Od: Krzysztofsf <k...@g...pl>
Dnia Tue, 13 Sep 2005 15:35:01 +0200, MK napisał(a):
> Szczęsliwie, czas pracy np. księgowości nie pokrywa się z czasem pracy
> części produkcyjnej.
I tu odpowiedz. Jesli pracownik ma mozliwosc rozmawiac z odpowiednimi
sluzbami zakladowymi poza swoimi godzinami pracy, to jak najbardziej
powinien to czynic wtedy. Podobnie jak np. pracownicy nocnej zmiany,
ktorzy czesto w tym celu musza jeszcze zostawac z godzine w zakladzie,
czekajac na przyjscie kadrowca czy innej osoby do ktorej maja sprawe.
W przypadku pracy na tasmie nie ma podobnych watpliwosci - bo fizycznie
sie nie da zostawic pracy i zalatwiac innych spraw.
Z tego co piszesz o zmianie organizacji pracy, to chyba dostaniecie
wypowiedzenia warunkow pracy i placy, ktore w przypadku niewyrazenia zgody
mozna traktowac jako normalne wypowiedzenie. Na ich podpisanie jest (zdaje
sie) dluzszy czas - nie ma obowiazku natychmiastowego podpisania - ale to
juz mam nadzieje, ze wypowiedza sie grupowi kadrowcy. Jednoczesnie (znow
uklon o fachowa interpretacje do kadrowcow), poniewaz pracodawca przez
okres do 3 miesiecy moze dosyc swobodnie dysponowac pracownikiem, brak
zgody na nowe warunki pracy (nie placy - ta nie ulega zmianie w tym
czasie) nie oznacza, ze nie bedize sie musialo pracowac w nowym systemie w
okresie wypowiedzenia.
pzdr
Krzysztof