PracaGrupypl.praca.dyskusje › wypłaty części wynagrodzenia "pod stołem"

  • 21. Data: 2007-01-22 07:13:56
    Temat: Re: wypłaty części wynagrodzenia "pod stołem"
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Użytkownik "@ndre" <a...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:ep0d2o$gou$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Tylko jest jedno "ale", pieniądze które dostaje się pod stołem są
    > pomniejszone
    > o podatek i składkę ZUS. Pieniądze zostają w kieszeni u pracodawcy.

    A skad to przekonanie?

    sz.

  • 22. Data: 2007-01-25 21:04:34
    Od: Michał <B...@p...onet.pl>

    Użytkownik "paweł" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
    s.com...
    Witajcie! Pracuję w spółce zarejestrowanej w Polsce a będącej
    "oddziałem" grupy zagranicznego przedsiębiorstwa. Oficjalnie dostaję
    pensję- regularne przelewy ale większą częśc wynagrodzenia (premia
    od obrotu) przechodzi "pod stołem"- wcześniej pani przywoziła w

    Jak dla mnie to OK ale dogadaj się tak żebyś też miał z tego korzyść tzn.
    jeżeli z 2500 brutto dostałbyś 1700 to bierz tak żeby było 2000. Uwierz mi
    że lepiej na tym wyjdziesz bo podatek zusy itp. okradają cię bardziej niż
    pracodawca, ostatnio chyba pół polski ma takie umowy że na umowie minimum a
    reszta pod stołem przynajmniej w świętokrzyskim.

  • 23. Data: 2007-01-29 11:31:33
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@n...poczta.onet.pl>

    @ndre napisał(a):

    > Użytkownik "Piotr Żebrowski" <p...@o...pl> napisał w
    > wiadomości news:ep009s$s9m$1@news.onet.pl...

    > Dlatego zawsze twiedzę, jeżeli w Polsce chcą wprowadzać wolną
    > amerykankę, to trzeba ludziom rozdać broń.
    > Wtedy przepisy i ich stosowanie same się unormują.

    Najprostrze wyjscie - zmienic prace, brat byl w podobnej sytuacji i tak
    zrobil, jak odmuwiono mu kredytu, wlasnie przy podobnym sposobie
    wynagradzania. Pozniej z firmy odeszly kolejne osoby, wlasciciel
    zatrudnil studentow i ostatnio jak sie tym interesowalem byl na granicy
    bankructwa... Gdyz stracil klientow. Glosowanie nogami jest
    najskuteczniejsza metoda.

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 24. Data: 2007-01-29 11:32:59
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@n...poczta.onet.pl>

    Tomek napisał(a):

    > wszyscy drą ryja że państwo za dużo zabiera i najlepiej jak na emeryture każdy
    > będzie skladal sam. Tobie dali taką mozliwość i też żle. Mozesz sobie sam
    > składać na emeryturę. A jak cie gryzie sumienie że us dostaje za mało to konto
    > us znasz i możesz wplacać rożnicę anonimowo. Gdzie do kur. wy nędzy jest ten
    > zloty środek zeby wszystkim dogodzić. Najlepiej zrobią jak Cie wyleją. Oni będą
    > mieli spokojną glowę a Ty nauczysz się trochę pokory na zasiłku. Tomek

    Z jednej strony masz racje, z drugiej - wez kredyt... Mowie o duzych
    kredytach nie takich po pare tysiecy.

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 25. Data: 2007-01-30 10:00:47
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 21 sty o godzinie 20:46, na pl.praca.dyskusje, Tomek napisał(a):

    > I US będzie mial racje.

    Doprawdy?
    po czym to wnosisz?

    > Jest w PICie rubryka "inne dochody". Jest.

    tak - jest taka pozycja - i co dalej?

    > To tam się wpisuje wszystkie inne dochody i nikt nikomu nic nie dowala.

    Eeeee - zbyt uogólniłeś z tymi "wszystkimi dochodami".

    > To nie będzie wina pracodawcy jak pracownik nie umieści tak zarobionych
    > pieniędzy w zeznaniu podatkowym.

    A skąd domniemanie że to "zarobione pieniądze"?
    Otrzymuje je z tytułem "zasilenie rachunku" - prawda?
    Może to ... darowizna? Może to ..... i tak dalej.

    Nie jedź tak ostro z rubryką "inne dochody" - bo "przedobrzysz".

    --
    Herbi
    2007-01-30 11:00:34