PracaGrupypl.praca.dyskusjewymowienie i zalegle platnosciwymowienie i zalegle platnosci
    From: m...@p...onet.pl
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: wymowienie i zalegle platnosci
    Date: 6 Jan 2003 10:17:13 +0100

    Mam taka sytuacje:
    29.11.2002 dostalem wymowienie z przyczyn ekonomicznych z zachowanie okresu
    wypowiedzenia tj do 31.12.2002.
    Na wymowieniu napisali ze prosza o wziecie urlopu ale sprawdzilem ze nie musze
    brac to nie wzialem.
    Firma zalega mi z wyplata za 2 miesiace, zwrotem pieniedzy za nie wykorzastany
    urlop (ciagle twierdza ze nie musza mi ich zwracac) zusu nie placili od kilku
    miesiecy, dokladnie nie wiem ilu.
    Dzisiaj jade tam po swiadectwo pracy i zastawiam sie czy nie powinienem zarzadac
    jakiegos papieru ze wisza mi okreslona kwote pieniedzy, moze jakas adnotacja na
    swiadectwie pracy? Czy nie jest tak ze jesli sie odbierze swiadectwo pracy to
    oznacza ze jestem z firma rozliczony?
    I nastepne pytanie: chyba powinienem pojsc do sadu pracy w sprawie zaleglych
    poborow. Na jakiej podstawie sad wszczyna postepowanie i skad wie ile mi firma
    zalega? Czy wystarczy moje oswiadczenie, czy musze z firmy jakis papier na to miec?
    Aha jeszcze jedno, mozliwe ze w najblizszym czasie oglosza upadlosc. Czekac az
    oglosza czy isc do sadu pracy od razu?

    Pozdrawiam wszystkich,
    Marek